Zseniális a lusta motorosnak
Szöveges ítélet
Honda NC 750D Integra .
Van itt népítélet az NC 700 D-as elődről, kiválóan összefoglalja az ,,Integrált előnyöket ,, A továbbfejlesztett 750-esről néhány szó . Előzmény : FJS 600 azaz a SilverWing . Egy évig használva , 7000 km-t futott ( előtte XmaX 250 , Burgman 400 ,Gilera Nexus 500 , kis ideig brrr .. Aprilia Mana 850 a sportos probléma tenger..)
..Elől járóban , a kényelem nálam a legfontosabb , idősebb korosztályhoz tartozom ..a váltás, lábbal a kalimpálás ,, öröme,, nálam a múltban maradt , Jawa 250 , MZ 250 , stb. .. nagyrobogó párti vagyok , de legalább is automata kedvelő ( autóban is ) és , hogy ki nem integet emiatt a szembejövő motoros társak közül az nem érdekel.. ( érdekes az autóban senki nem nézi , hogy manuál, vagy automata jön szembe, viszont nem is integet :-) )
Silverwing 600 , nagyon megbízható, jól pakolható, erős ez már ABS-es volt és O2 szenzoros, tehát 5 literrel beérte . Motorozni vele kanyarban kb. olyan volt , mint egy félbetört szörfdeszkával mentél volna , a kis kerekek pedig , ajvé csak rossz út ne legyen ,, De ! ( bár már nem gyártják , helyébe lépett az Integra 750 ) egyenesen, jó úton jó buli volt …
Az alapkoncepcióról sokat nem írnék , a NC700D -nál megtaláljátok , a kolléga kiváló leírást készített (A "Lakinger Béla" zsebcirkáló ) ,röviden ez tényleg ,,ki van találva ,,ZSENIÁLIS,, hagyományos motor váz futómű fék ABS , 55 LE (huuu :-) haha ) robogó praktikum/lényelem..ami viszont kategória győztes az a nyomaték 68 NM azonnal ! Ez meg is viccelt a szintén hasonló teljesítményű Ezüstszárny után ( nincs ,,nyúlós indulás mint a szíj - variátor hajtásnál ), sóderon, kavicson frászt hozza az emberre ,ha nem figyel , itt nincs kuplung ami tehermentesít :-) . A 700-hoz képest valós 8-10 cm-el nagyobb , hosszabb lábtér , magasabb emberek is elférnek rajta , 80 cm ülésmagasság ami széles , én a 178cm-el egy talp+féllel érek le , utassal két talppal . Nagyon kényelmes üléshelyzet ( rokkantak előnyben ) . A megnövelt lökethossz +3 LE-t(55) és 5 NM-t(68) hozott a konyhára a 700- hoz képest és kb fél literrel többet eszik ( nálam egy személlyel, még hajtva is max 3,5 L ! ) A DCT(6 fokozat) : nagy találmány , De a ,,D,, fokozat mint olyan, felejtős, de mondhatnám D mint Diesel .. ezt kicsit elrontották , városban kapcsolgat fel –le bizonytalan,poroszkáláshoz jó . Az ,,S,, viszont rohadt jó , szinte mindenhol és mégis az esetek 90%-ban manualban használom , nagyon élvezetes és megszokható , még akkor is ,ha az S és a D –nél közbe lehet nyúlni a ,,+,, és ,,-,, gombokkal . Az ,,S,, viszont gyorsabban kapcsol mint ha manualban váltanál , itt is igaz ,hogy a komputer gyorsabb . ( pl előzés , forszírozott hajtás , stb.) Nagyon tudok vigyorogni , ahogy megnézik a motorosok a lámpánál ( ,,na ez meg mi a tököm ..tekintettel :-) ) aztán mire a kuplungot kiengedik , … már csak néznek hátulról.. és otthon googlet , hogy hány lóerős is ez a kis ,,szar,, ? Mert ez a kis takarékos automata úgy 0-130- ig meglepően megy , a robogók közül a GP 800 ami legyorsulja a többi bizony nyomatékban szegényebb , még a BMW 650 is,, . Hang , bár nagyon finom, inkább boxeres , V2-es (mint a soros két hengeres) azért egy sportdob kellene rá , szívesen állok be előzéseknél egy Akra sportdobos ,,R,, mögé :-) hogy halljanak is .. Nekem a szélvédőn van egy kiegészítő MRA állítható széldobó , azzal+ agyári plexivel a sisakom sem lesz bogaras . A Shark Evo 3 állrészét csak szelesebb időben és (bár utálom) autópályán 130 felett hajtom le. Gyorsulás kb 4,5-5 mp/100. Végsebesség szélcsendben 178 amit mértem vele . Utazni 100-125 között a legjobb érzés vele . Fékek , a SilverWing 600- hoz képest sokkal hatékonyabbak a kombinált ABS kiváló , állítható fékkarok 6 fokozatban , nagyon finoman adagolható , és szerpertinen sem ,,fogy el,, még két személlyel sem . Szerviz , még garis volt mikor megvettem a 12.000 Honda szerviz Olaj ,(4,5 L mivel a DCT egy olajzásban van a motorral) olajszűrő,kuplung olajszűrő ,légszűrő 45.000 volt , azóta tankolás és láncspray volt a ráfordítás . Tároló helyek , ülés alatt egy fél sisaknyi + egy gyári 45L-es doboz , érdemes az oldal dobozon gondolkodni , ha valaki túrázik vele . Ülés , kényelmes, kb egy óráig , érdekes, olyan mintha memória habos lenne , de kicsit kemény a tömése.. vagy a seggemen kevés a zsír ?
Konklúzió : akit nem zavar ,hogy ez nem ,,raketta,, de bárhová eljut vele , akár külföldre is , de csak úgy városban bevásárolni , akármire , robogó /motor helyett .. mindezt 3,5 L-el :-) annak ez a motorja . Bátran merem ajánlani , élvezetes készülék , 4 hónap alatt 10.000 km , még a budira is ezzel mentem :-) a motoros farmeren és kabáton ( ha felvettem…) egy bogár tetemet sem szedtem össze . Valóban zseniális .. lustáknak ..hedonistáknak..spórolósoknak
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
Honda Motor Center Székesfhérvár
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 8400 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | FJS600 SilverWing | Következő motorja? | NC750D Integra 2016 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |