VTZ 250 = Megbízható kezdőmotor
Szöveges ítélet
125-ös MZ-ről ültem át, érettségire kaptam. Az MZ után maga volt az álom. Az eddig megszokott MZ-s 110 kmh lejtőn lefelé hátszéllel végsebesség megszűnt, helyette a Hondával ez lett az utazóm. Ha jól emlékszem 50-nél 6000-ret, 100-nál 8000-ret pörgött a blokkja. Igen pörgős motor, de ez 250-es. A 120 kmh-s túratempót minden gond nélkül tartja, végsebessége 140. A blokkja egy picit ciripelt, de nem zavaróan, viszont nagyon szépen, finoman járt.
Elég kényelmes, viszont kb 100 km után éreztem a csuklóm, mondjuk lehet, hogy nem 190 centis emberekre tervezték. Ha a szintén 190 centis öcsém felült mögém, amikor a városban motoroztam, nagyon pattogott a motor, ez már túlterhelést jelent számára(kb 200 kilós súly).
Amíg nálam volt, semmi hiba nem történt, csak a megszokott hondás fesszabályzó ment tönkre.
Fogyasztása kb 4 liter volt.
Összegzésként: egy 250-eshez képest meglepően jól gyorsuló, megbízható, kényelmes kezdő motor, amit elég olcsón lehet beszerezni és soha nem hagy cserben. A motorozás ideális első lépcsője.
Hibalista
- Feszültség szabályzó és az akksi lemerült, de ez természetes.
Ide hordtam szervizbe
Nem volt szerelőnél.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 17000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |