A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Vfr 750f 1990 (750)

Vfr 750f 1990 (750) 

Az ítélet értékelése
3,4(5 db)

Vitán Felül Remek

Szöveges ítélet

A típust már rég kinéztem magamnak. Több, mint 20 éve motorozom, jó pár gép megfordult már a kezeim közt, s legjobban a túrasport kategória passzol az igényeimhez. Volt már nem egy motorom ebből a kategóriából is (Honda CBR, Suzuki GSX-F, RF, Ducati ST4), volt jó pár sornégyes, meg V2-es gépem. A korábban olvasott tesztek, beszámolók alapján nem csalódtam, a VFR tökéletes kompromisszum a sportos s kényelmes motor közt. Erőforrása alul hozza a V2 –es dübörgést, s vibrációt, felül viszont pörög s visít, mint egy sornégy. Kényelme elsőrangú, napi 7-800 km-es túrák probléma nélkül megtehetőek vele, az utasok sem panaszkodnak. Fogyasztása túra tempóban 5.2-5.3 liter/100 kilométer rogyásig pakolva, szerintem teljesen baráti. Egyszóval bevált.
Anno az utolsó szériás, faceliftes, 2006 utáni motorokat kezdtem nézegetni, extrák terén elvárásom volt a hátsó doboz, s a sportkipufogó (a V4-nek nagyon gyík a hangja gyári dobbal). Aztán motoros fórumon kiderült, h az egyik topiktárs eladná szeretve dédelgetett vasát, pont az általam vágyott extrákkal felszerelve, viszont kettővel korábbi generáció.. Kora nem zavart – állapotot veszünk – s az is eszembe jutott, h az még karburátoros, fogaskerekes vezérlésű, valszeg egyszerűbben szervizelhető, így majd azt is meg tudom csinálni házilag. Az üzlet hamar létrejött, a 2011-es szezont már ezzel a géppel kezdtem. A motorban óra szerint 19300 km volt, de egyszer már átfordult, ill. pár ezer kilométert motoroztak vele rossz órával is. Most (1)50000 az állás, s a motor most is pöcc-röff, mint mindig.
Mindjárt az elején kapott egy garnitúra első féktárcsát, ill bele való villaolajat előre, mert a volt tulaj pályán más olajat használt. Egy garnitúra gumi is felugrott gyorsan, a rajta levő bő 1000 kilométert bírt.. Más szervizt nem igényelt, gondosan karban tartott gépet kaptam. A hangja, a vezethetősége, a kényelme, az alul combos, felül pörgős motorja már az elejétől nagyon tetszett, pont olyan motort kaptam, amilyet szerettem volna. Fontos még, hogy az előző tulaj elöl egy foggal kisebb lánckereket (15-ös) használt, s én sem váltottam erről, mert sokkal jobb vele a motor. Alul semmi lánccsapkodás, 1-2-3-ban alapjáratról lehet kigyorsítani, s megpakolva, 2 személlyel, 6. fokozatban is megfelelően dinamikus. Gondolom tartósan nagy sebességgel haladva jobb a hosszabb áttétel, de én 130 felett soha nem megyek vele, s addig a fogyasztás se rosszabb.
A megvétel évében még a télen elhatároztam, hogy lemotorozok a Francia Riviérára, s megnézem az ott megrendezett Harley találkozót, meg a környékbeli látnivalókat. Itthon Alsóörsre minden évben elmegyek már több, mint 10 éve, ill Ausztriában (Faak am See) is voltam többször, kíváncsi voltam a harmadik Eu-i helyszínre is. A túra előtt elvittem átnézetni a megszokott, XVII ker.-i Honda szervizbe (ez a harmadik Hondám, amit oda hordok), de csak annyit találtak, h hátul kevés volt a fékolaj. Májusban felcuccoltam, első kanyarban irány Innsbruck, felvettem a benzintyúkom, majd legurultunk egy Nizza melletti kempingbe, ahol szállást foglaltam. A motor nagyon meg volt rakva, tanktáska, hátsó doboz, 2 oldaltáska, vmint a doboz tetején egy 50 literes Louis bag, meg ugye a 2 személy. Ehhez képest meg se rezzent, s csak akkor volt melósabb a terelgetése, amikor a cél előttt kb 200 km-el lejöttünk a sztrádáról, s hajtűkanyarokkal tagolt kis utakon mentünk át a hegyen.. de az az út meg érte. A motor mindenféle probléma nélkül teljesítette a 3700 km-es túrát, amin kicsit meg is lepődtem, de azért örültem neki. :-)
Még abban az évben kimentem vele Németországba is, hasonlóan megpakolva autót venni, s ott sem volt semmi probléma. Nekem a motor tavasztól őszig a napi használós jármű, gyakran megpakolom, szállítok vele mindenfélét, de zokszó nélkül tűri. Időnként letörik vagy egy tartó konzol, vagy egy csavar, de volt már, h a középállvány taposója, de a sógorom már rutinból hegeszti vissza, nagyobb baja sosem legyen. :-)
Szervizelését magam végzem, eddig még minden kötelező dolgot meg tudtam csinálni, amit kellett. Tavaly előtt érkezett el az ideje a szelephézag beállításnak, pici hangja is volt már. Nem volt bonyolult, lévén fogaskerekes a vezérlés, csak ki kell venni a vezértengelyt, kikorongozni, majd ugyanoda visszatenni, s ennyi. Kis eltérés volt csak, a 3-as henger szívó szelepei szeretnek elmászni, a többi az gyári volt.
Tavaly nyáron sor került a teljes szekunder hajtás lecserélésére (lánc, lánckerekek, műanyag megvezető). A műanyagot nehezen bányásztam ki, de csak kijött végül a lengővilla kiszedése nélkül. Ősszel a karburátor szinkront lőttem be, ehhez kölcsön kértem egy szinkron tesztert. Szar helyen vannak az állítócsavarok, de nem találtam olyan nagy eltérést.
Az akkumulátor az majdnem kitolt velem. Vettem bele 2 éve egy noname akksit 8 ezer forintért (motorba sosem vettem drágát, be lehet tolni jelszóval J. No, egy őszi túrát követően félúton leállítva nem hogy nem akart beindulni, hanem úgy elszállt az akksi (máig nem tudom, miért), hogy letestelve sem mutatott egy pici szikrát sem. Szerencsére dombon álltam meg, be lett gurítva, majd bő gázzal haza hozott (5 ezres fordulat alatt le akart állni, úgyhogy végig pörgettem a motort). Itthon kapott egy Vartát, így a probléma megszűnt.
3 éve használom, nagyjából 30 ezer kilométert mentem vele, s a megvételkor 20 éves gépnek soha nem volt semmi baja, amivel szervizt igényel, télen-nyáron pöccre indul. A hangját imádom, s nekem a formája is tetszik, nem tűnik idejét múltnak. Sportosan hajtva sportmotor, megpakolva túramotor, sztem mind a két szerepet egyaránt jól tudja, tökéletes kompromisszum. 23 éves motornak kora csúcstechnikája, a mai viszonyok közt viszont ráférne egy kis súlycsökkentés.. Próbáltam az új, 1200-as verziót, de az még nehezebb, a motor hengerszöge pedig nem 90 fok, így a hangja is egész más, nem olyan szép, mint ezé. A Honda már régóta ígérget egy 1000-es, V5-ös motort, hátha túrasport is lesz majd belőle..
Soha nem volt még ennyi ideig s kilométer futásra jármű nálam, de úgy döntöttem, hogy meghirdetem, mert még több, más típust is ki szeretnék próbálni (most a legjobban a KTM V2 Supermoto tetszik). A praktikuma, hangja, megbízhatósága biztosan hiányozni fog, terveim szerint később majd egy injektoros, de még fogaskerekes vezérlésű VFR-t fogok beszerezni hogy azt is kipróbálhassam.

Hibalista

- Villaolaj csere, féktárcsa csere, gumicsere, szelephézag beállítás, akkucsere, gumicsere, lánccsere, fékbetét csere, karbiszinkron, megint akkucsere :-)

Ide hordtam szervizbe

Honda Takober, Bp XVII

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1991
Kényelem (9) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 120000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Ulysses Következő motorja? V2 Supermoto
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.