Villantani légyfinggal
Szöveges ítélet
Régóta kerestem Monkey-t, Daxot, de addig csak egy Chaly-m volt (ezek mind négyütemű, 50/70 köbcentis kis Hondák), ezt a Daxot Székesfehérváron hirdették. A reggeli újságot olvasva délre odaértem, nem lehetett alkudni, mert mire az árat megvitattuk volna, jöttek még vevők. Haza ötven kilométer a bő húszéves, alig két lóerős (szerintem akkor annyi se volt) motoron - soká tartott. Kis karbitisztítás, a lötyögő villa felújítása után olyan lett, amilyennek lennie köll. Gyári fény, gyári cuccok, csak az indexek hiányoztak róla, mint egy ékszer. De menni, no azt nem tudott. Néhányszor voltam vele dolgozni tizenkét kilométernyire, az Árpád-hídon szembeszélben egyszer alig bírta megütni a 35 km/h-t, de egy jobb napon, szélcsendben is kifújt 45-nél. A Chaly 50-esem megbízhatatlanabb (ezen súberes a karbi, azon pillangószelepes), de vagy másfélszer ilyen erős volt. Meg annak a rugózása, a futóműve és az üléspozíciója is sokkal jobb, igaz, a Dax vagányabbul néz ki a maga kamaszgyerek módján. Egyébként a hangja alapjáraton olyan, mint a szopósmalacé, de annyira csendes fordulaton, hogy minduntalan el akarják vele ütni az embert. Thaiföldről hátizsákban hoztam hozzá sportkipufogót, de végül nem vitt rá a lélek, hogy rátegyem. Találni alig bírtam ilyen motort, mégis, amikor el kellett adni, két hónapig hirdettem, hogy egy vevő végre nagy nehezen elvigye 90-ért. Kint ért volna vagy 1500 eurót, néztem börzéken. De ebből 70-est kell venni, nem 50-est, ezzel az erővel használhatatlan. De aranyos.
Hibalista
- első teleszkóp
Ide hordtam szervizbe
Scheer Gábor, 207-4240
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1974 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (1) | Km vásárláskor | 9750 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.6/10) |