A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » SH300i (279 cm3)

SH300i (279 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Ez villám a dugóban?

Szöveges ítélet

Robogó választásnál fő szempont volt a kerékméret és teljesítmény. „Kiskerekű” próbálkozások után rájöttem, hogy nem az én pályám a döccenők, úthibák kézből kitekerő kiskerekes robogó választása, ezért a kategória legnagyobb kerekű változatait kezdtem szemügyre venni a Piaggio után ismét. Cserébe az úthibák, járdaszegélyek nagyvonalú (nagykerekű) leküzdéséért vállaltam a szűkös rakodórészt az ülés alatt és a kétségtelen magasabb végszámlát a kereskedés pénztáránál, de még azt is, hogy a robogó felépítésénél fogva még a 178cm-es magasságommal is nem tudok két lábbal letalpalni a piros lámpánál, mint a „nagy” Honda NC 750 es-el. Tesztek olvasása, kereskedések végig látogatása után győzött az SH 300.

Egyszer már lemaradtam ennek a kistesójáról, az SH 125 -ről. Akkor előző robogóm a kis piros kult motor a Piaggio liberty győzött 1,5-évre kétkereket biztosítva alattam.
A kiválasztott egy 2000km-t futott teszt motor lett márkakereskedésből. A Honda SH 300-at az első szemezgetések után megkedveltem. Gyöngyház fehér szín, a 300ccm-hez illő határozott mély hang – ugye bár minden valamire való motorosnak a kipufogó diktálta kotta még más racionális szempontokat is felülír – kecses nyulánk vonalvezetés, nem túl nagy de elégséges doboz hátul, aminek a mérete nem nagyon zavart, mivel hiánya esetén Kriega hátizsákommal is szívesen útnak indulok. Adminisztráció, próba út, ismerkedés a gázmarkolat végállásával, fékkel és hajrá.....

A robogós lényemben, műszakilag kicsit nyűgös piaggion szocializálódtam, ezért örömmel konstatáltam, hogy minden indítózást azonnali siker követ, hibátlanul, tévedhetetlenül azonnal indul, szinte mindig pontosan ugyan olyan rövid indítózás után, még épp megfelelő töltöttségű, de már a téli időszak miatt merülő aksival is. Itt már nem lazul meg „magától” a tükör, stabilabb a futómű, a japcsi precizitás lejön minden részletéből, és lassan már a Hondának az SH sorozata is hajaz a kult robogó státuszra, még ha a Piaggio – Vespa tengelyt nem is éri el földtörténeti kultuszmotor relációban a Honda. Külsőre vékony jég van a kistestű robogók és az SH300 között, de ez már semmiképp nem tartozik a kisrobogók közé. A kisrobogó és e közötti vékony mezsgyére bizonyítékul szolgált az is, hogy autópályáról lehajtásnál lemeszelt a yard. Látom kilép elém a rend őre, már ismert karmozdulat amiben benne van a legyen oly drága - erőt egészséget - félreállni egy kis rutin vegzálásra, hogy van az eü.doboz, izzókészlet stb stb……. Index ki, félreállok. Sovány vigaszként feltűnik a két gyönyörű BMW R1200RT felvillogózva. Gondoltam legalább megcsodálom a rendőrmocikat amig magyarázkodom miért pihen az amúgy alaposan felkategóriázott jogsim „A” kategóriája még az autós iskolában. Meglepetésemre azonban a rend őrei mindössze arra voltak kíváncsiak, hogy van e rendszám a motoron, mással nem is foglalkoztak, azzal a lendülettel ahogy megállítottak jó utat kívántak, miután meggyőződtek róla, hogy ez autópálya ready - rendszámos motor.

Anyaghasználat, a robogó külseje. Fundamentális világigazság a japán precizitás a prémium kategóriában (még ha európai gyártásról van is szó). És ez a robogó prémium kategória, nem vitás. Igényesen összerakott szerkezet, precíz illesztések, nincs gagyi hatás, ez alól kivétel csak a napon megfakult fekete műanyag idom a hátsó kerékjárat felett. De azért itt sem minden tökéletes. A hátsó doboz „platnira” felzárása után nem illeszkedik túl szorosan, igénytelenül zörög ha a rezonancia előtör a robogó egyhengere felől. Az egyhengeresek rezonanciája nagyobb a kiegyenlítetlen járás miatt, ez ráerősít a zörgésre alapjárat körül. Máshol zavaró zörgést, pontatlan illesztést nem tapasztaltam. Azaz dehogy nem, az indulás után még bemelegedés előtt álló motor fokozatmentes váltója mintha elbizonytalanodna a felváltásnál és sem előtte, sem később, bemelegedett motornál nem tapasztalt rezonancia tapasztalható a gyorsitás 20-30km/h közötti szakaszában. Ez néhány kilométer megtétele után megszűnik, ezért szervízt sem kértem rá. A jelenség a 12.000-ik km után jött elő.

A kategóriára kivétel nélkül jellemző, kicsit nyeklő-nyakló de masszív ülés jól záródik, alatta a nem túl nagy, de nekem megfelelő rakodó rekesz (bukósisakot ide nem kell rakni, mert becsukni úgy már lehetetlen) és a tankoló nyílás. Nyitása a kormány alatt, jobb oldalon található indító kulccsal történik, csak úgy, mint a kormányzár reteszelése, ami balra fordított kormánynál rögzít. Gyorsan végezhető művelet az egy, kombinált zárszerkezettel való operálás, de előfordul, hogy a kombinált egyzáras kormányzárral történő vacakolás helyett szívesen kinyitná az emberfia az ülés alatti részt külön is.

A motor ülésében határozott kiképzés van az elöl ülő és a hátsó utas elválasztására. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy támasz kiképzés van az elöl ülőnek kialakítva. Ezt erős negatívumként értékelem az én esetemben, mert a far mögötti kis megtámasztás nem engedi a kényelmes hátracsúszást, pozíciót váltva, pihentetve a motoros gerincvonalát. Nem jelent annyi pluszt, mint más motoron ennek a támasznak, üléskiképzésnek a hiánya, ahol cserébe a pozícióváltással kissé hátracsúszott helyzetben lehet adott esetben folytatni a motorozást. Ezt néha feszes karóként rögzített pozícióként értem meg. Azért szokható, megszokható és hát mindenkinek más a testtartása, ergonómiája, lehet valakinek optimális ez az ülésforma, ami amúgy javítható is átalakítással ( TOMMOT ).

A 16 collos kerekek jól, kényelmesen veszik az akadályokat, a hátsó rugóstagok közreműködésével, ha azok jól vannak beállítva, csak arra kell figyelni, hogy egyformán, együtt kell állitani mindkettőt a terhelési viszonyoknak megfelelően – egyedül, utassal, 50kg-al vagy egyedül de 130kg-al toljuk neki. Az első futómű meredek villaszöge miatt az első kormányt nem lehet elengedni mindkét kézzel egy rövid sisakigazításra sem, mert öngerjesztő szitálásba kezd az amúgy stabil első futómű. Nagyjából persze igaz, hogy a motorozás azzal jár, hogy fogjuk a kormányt és tesszük mind azt, ami ezzel jár, tehát ha valakinek mindkét elengedett kézzel támad kedve motorozni, válasszon más robogót.

A tükrök az én alkatomhoz, szokásaimhoz jól pozícionáltak, nem kell a saját vállaimat nézni benne, nem kell hol jobbra, hol balra kihajolva pillantgatni, hogy lássam mi várható mögöttem. A „síkpadló” -nak köszönhetően a lábunk között elhelyezhető csomag, szatyor. A rögzítésre van egy fül középen, de nem értem, ezt miért nem tették magasabbra(???) mert így, lehelyezve a kormány alatti függőleges sík közepén gyakorlatilag semmit nem tart, semmit nem ér. Ha felülre helyezték volna (sok más, minden más motoron felül van a „szatyorakasztó” fül) valóban hasznos lenne.
A műszerfalat a motor méretéből adódóan csak kissé lehajtott fejjel, odavetett pillantással tudjuk szemügyre venni haladás közben, de ebben a méret kategóriában – mert hát csodák márpedig ugye nincsenek – más gyártóknál sincs ez másként.
Visszajelzést kapunk a vízhűtéses motor (ventilátor is rásegít túlhevülés esetén a „középhő” tartására) hőmérsékletéről, üza.szintről, irányjelző működéséről irányonként, reflektor bekapcsolásáról, ABS működési állapotáról (ez indulás után piros visszajelzéssel mutatja, hogy még nem üzemkész, de néhány kerékfordulat után már pozicionálja is magát). Van A és B napi km számláló, 12 órás formátumban digitális óra.
Ha valaki tudja az AM és a PM közötti különbséget akkor ezzel sincs baj. Hiányzik viszont a tank kiürülésére figyelmeztető sárga lámpa. Ennek hiányában néha pánik szerűen kezdtem emlékeimben keresni, hol a legközelebbi benya kút és közben megfogadtam - nem járom ki még egyszer ennyire az üzemanyagot, csak érjem el a benzinforrást ahol betárazhatom a nekem kevésnek bizonyuló 9,1 literes tankba a 95-öst. Lekopogom, de nem kellett a közel 175kg-ot tologatnom egyszer sem. Megjegyzem elég nehéz motorról van szó a légies, könnyed kinézete ellenére.

Alacsony súlypontja miatt ebből viszont normál használati viszonyok között nem érezni semmit.
Nagyon dinamikus, könnyen kezelhető robogó, a másokkal folyton közúti kihívást kereső, motorokkal versenyre kelő elmegyengék látszatra nem tekintik kihívásnak a formája alapján, aztán amikor az SH300 a dinamikus, gyors indulása után faktum a faktum, visszafordíthatatlanul a hátát mutatja, már késő……. annyi előnyt hagy maga mögött, hogy csak a kihegyezett autók tudnak felzárkózni. Az átlag középkategóriás gk. városban nem ellenfél az SH300-nak. Hosszabb utakon is vállalható az SH, ebben a nekem kényelmetlen ülés kialakítás szabta leginkább a határt.

Fordulékony az első villaszögnek köszönhetően. Ennek nem érezni sehol a hátrányát (ha mindkét kézzel elengedjük a kormányt akkor igen lsd.fent) semmilyen, kis robogóra szabott „normál” sebességnél. Ez a robogó a maga futóművével, igaz ami igaz nem a motorteljesítménye szerint elérhető maximális sebességnél érzi jól magát. 100 km felett kicsivel illik megnyugodni és nem tovább hegyezni a valósan létező tartalékokat.

Az SH 300 igazi nagy előnye a gépkocsi sorok között és szűk fordulókban mutatkozik meg. Lazán, magabiztos dinamikával tudtam venni a gépkocsi sorok közötti, előtti kihívásokat, és a lámpaváltásnál sem ért szégyen.
Az ABS ritkán aktiválódott nálam, a fékrendszer jól tette dolgát, nem éreztem, hogy nagyobb vagy más fék kellene rá. A fék amúgy „kombinált”, tehát a hátsó fék használatakor az első fék is fog, kap egy kis fékolaj nyomást.
Fogyasztás: Konkrétan nem nagyon foglalkoztam vele, Nem annyi, hogy fájjon. Még újkorában néha kiszámoltam tankolás után, akkor 4.0-4,5l/100 körül alakult
Én összesen 14.000km-t tettem bele nagyrészt városban és elégedett vagyok, annyira, hogy új robogóm is az SH300 2017-es kiadása lesz.

Hibalista

- Gyakorlatilag semmi nem romlott el. Aksi csere, gumi csere és az éves olaj, levegőszűrő csere, de ez együtt jár a használattal

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream. Elégedett vagyok, jó szervíz.

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2011
Kényelem (4) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 2000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Liberty 250 Következő motorja? SH 300
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.3/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.