VFR : a mindenes, amire vágytam
Szöveges ítélet
Münchenben vásároltam, teljesen gyári állapotban, enyhe idomsérüléssel a jobb oldalán (felborultak vele).
kényelem: Saját lábon hoztam haza, még az unalmas autópályán sem fáradtam el vele. Nem egy Goldwing, de nekem nagyon kényelmes. Utasnak szintén nagyon jó, bár a rövid kezű utasoknak picit messze van a tank, hogy azon támaszkodjanak.
fogyasztás: Hazaúton, német benzin, kúttól kútig autópályán rekord fogyasztásom 4,3 liter (!!!) azóta 4,7-5,5 járok túrázva, városban kb 6 liter lehet a fogyasztása.
hang: Gyári dobot egy V4-en hagyni vétek, egy nem túl hangos nyitott dobbal gyönyörűen szól, légszűrőházból gonosz morgó hang, egyszerűen hallani kell. A fogaskerekes vezérműtengely hajtás hangja van akit zavar, nekem ez hozzátartozik a VFR élményhez, szeretem.
teljesítmény: szerintem utcára ennél a teljesítménynél (106LE) sokkal több nem igazán kell. Nyomatékos motor (bár az sosem elég), 3000-ig V2-ként megy, addig kicsit csapkodja a láncot, erős középtartomány, nyitott dobbal felül sem fullad ki, vígan pörög tiltásig, de túrázásnál 4-6e között elég forgatni.
Injektor nem olyan megbocsájtó, mint egy karburátor, kis fordulaton zárt gázból ráhúzva enyhe rántás, az első pár száz km-nél nekem szokni kellett, mint első befecskendezős motor, de egyébként jól adagolható gáz.
fékek: dual CBS, szintén először picit szokni kell, csak bizonyos helyzetekben lehet észrevenni, jó dolog, bár rossz úton nagyon észnél kell lenni, mert nem lehet csak hátsóval fékezni, vigyázni kell, hogy a pedállal ne blokkoltassuk az elejét. Fékerő rendben van, az igazi EBC, vagy Galfer betéttel, nyomáspontja, határozottsága viszont sajnos picit elmarad egy 4 dugattyús féktől.
futómű: gyárilag komfortos, az eleje hajlamos piros lámpánál úthullámon felütni, progresszív rugó csere megoldja. hátulja egész jó, de egy rugóstag csere után veszi észre az ember, hogy a gyári bizony nem egy nagy durranás, a csere rugóstaggal egyszerre lett komfortosabb, és stabilabb is (wilbers).
Sport-túra gumi helyett sport gumit feltéve nagyon kezes, igazán jól viselkedik, csak ajánlani tudom.
Aki tud motorozni is, az gyári állapotában is egész jól megy a ringen is vele.
szélvédelem: gyárilag nagyon jó, esőben még a kezet is védi egy kicsit, 200 körül kell csak némileg behajolni az idom mögé, de ha kell, teljesen be lehet feküdni, és akkor szélcsend.
megbízhatóság: első szelephézag állítás 48e (24e ellenőrzés), olajcsere 12e. ha az előírtaknak megfelelően cserélik a hűtővizet, akkor a termosztáttal sincs gond :). egyébként elnyűhetetlen konstrukció, legendás megbízhatóság.
tipushiba: túlmelegedő feszszabályzó (nem gyújtáselektronika), más hondánál is előfordul, megelőzésként ventillátort kell a bordájára szerelni.
összességében: szeretem. jó vele munkába járni, túrázni, autópályán száguldani, hosszú útra menni, kanyarogni, felmerészkedni a pályára. szóval mindenre.
Hibalista
- Termosztát. Nyitva maradt, a vízkőtől megszorult, javítani nem tudtuk, az új kb 13e ft volt.
Ide hordtam szervizbe
Bori Attila Szigetszentmiklóson.
VFR "specialista", neki is VFR van, jó áron nagy szakértelemmel dolgozik, szerény, és végtelenül precíz.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
"SárkányGabi" Kispesten. Őt nem kell bemutatni, egy fogalom.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2001 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 27000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 21000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |