Veretős V4 -Vigyázz harap!! :)
Szöveges ítélet
Mivel volt pár motor a seggem alatt az évek folyamán,el határoztam,hogy egy ilyen is kell nekem.Nem mondhatnám,hogy szerelem volt első látásra,de ahogy menni tudott,az rögtön,a (köll nekem) érzést váltotta ki bennem.Sosem voltam V-motor párti,és soha nem is leszek,de ez valahogy megfogott,igaz,fényévekkel jobb egy V-kettestől,és ezt minden elfogultság nélkül mondom.Itt van erő,és fordulat,meg borzongás.. :)
Svájci Milka tehén trágyája tapadt a gumijára,egészen 2017-ig,amikor is a szemfüles magyar gyerek kiénekelte a sajtot,Ulrich bácsi szájából,mondván,"minek neked három motor,ha egyiket sem használod",és ebben is csak 35-ezer van 15-év alatt?Olcsóé meg is vált tőle az öreg,hogy a magyar utak legendásan tükör sima aszfaltjait is róhassa az akkor makulátlan állapotban lévő piros szépség.Így került hozzám,és egy olaj+szűrők cserén kívül,semmilyen beavatkozást nem igényelt.
A Doxa hazájában,a gumikon sem spóroltak,a Michelin új volt.
Sport motor,és sor-4,számomra ezek voltak,a jó,és élvezetes motorozás alapjai!A VFR az elsőt jól,a másodikat csak imitálva teljesítette.Aki még nem ült ilyen motoron,annak nem lehet el mondani,hogy milyen érzés egy v-4-en ülni,amin 7-ezernél nyit ki mind a 16 szelep,ezt meg kell élni.Még az is lehet,hogy nem mindenkinek jönne be,de hogy kuriózum a motoros világban,az biztos.110 LE tolja a gépet,ami baromira elég tud lenni.Ennél sokkal erősebb motorom is volt,de amire kitalálták,azt nagyon tudja.A fékek megbízhatóan fogják a motor súlyát,még két személy alatt is,de aki BMW-ről ül át,annak kevés lesz,mint minden japán márka féke,de ennyit a Bajor modell fényezéséről!(pedig lehetne még-még... :D XD)
Az ABS,a kritikus pontig nem szól bele az ember dolgába,jó kis cucc,ez az egykörös kütyü.A futómű,teljesen baráti,és mindenhogyan állítható.Ha alacsony vagy,az ülés magasságát 4-5 cm-el lejjebb tudod vinni,ez nem megy a stabilitás kárára.A túra-sport kategóriát,aki kitalálta,az egy f@sz volt.Ha értelmezni akarom,kb úgy fordítanám le,hogy egy fekvős sportmotor feldobozolva,azt nesze neked túra-sport.Lásd XX-VFR-Hayabusa dobozokkal...
Ha 200 felett kell menni két személlyel,dobozokkal,az nem jelent neki különösebb problémát,könnyedén száguld.Az ülés kényelmes,a pozíció a motoron enyhén fekvősnek nevezhető.Gyári VFR dobozokat konzollal,kisebbfajta vagyonért lehet rá szerezni.
Városi araszolgatásnál indulnak a ventik,elég sűrűn,de seperc alatt lehűtik a gépet.
Utas,és sofőr segge kellően párnázott felületen zötyöghet,egy sport motorhoz képest.500 km körül egy kínpad,de hát melyik nem..
A szélvédelme a gyári plexivel gyatra,a túra plexivel tűrhetővé válik.
Soha nem riszálja be a kormányt,az egyenes futása nagyszerű,az útról kellő infó jut a sofőrhöz.(akkor sem egy BMW :D )
Legendává tette,a híres megbízhatósága,és elnyűhetetlen blokkja,de ha el hanyagolják,ez is olyan fos lesz,mint bármelyik.
Meg jártuk vele Horvát,és Olasz országot,Szerbiát,és az osztrákokat is,meg sem kottyant neki.
A végsebességét nem ismerem,a legtöbb amit mentünk vele két személlyel,az 225 km/h volt,persze zárt pályán....Nekem a Repsol 10-40 olaj jött be,füst mentes a motor,és egy fikarcnyit sem fogyasztott olajcseréig.
Végtére is,nagyon lehet szeretni,az a tipikusan egy sok oldalú motor,több féle stílusban is gyönyörűen lehet vele motorozni.Én az erőre,és gyorsaságra fektetem a hangsúlyt,sokan viszont a 16-szelep nyitogatása nélkül élvezik a jóságot.
a 168 km/h a vízválasztó hatodik sebességben,ott éri el a 7-ezret kb,és onnantól kezdődik a bugi,de nem lórúgás szerűen indul meg a gép,hanem határozottat mondanék.. :)Egyesben,és kettesben is emelgeti az elejét,ami nem is rossz,egy 800-as v-4-től! ;) Az agyamra megy a mennyit fogyaszt kérdés,de 8-szelepes,és 16-szelepes üzemmód között 2L/100km a differencia,5,5-7.5
Sajnálom,hogy el adtam,de ezt a típust is kipipálhatom,sosem bántam meg,hogy meg vettem,most is jó gadája van!...Jöhet a VFR 1200 ;)
Hibalista
- Elektromos zárlat a világítás kapcsoló kábelét kellett cserélni,ezen kívül semmi.
Ide hordtam szervizbe
Sehova,magam javítottam volna,ha lett volna mit.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 35000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 6500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | ZX 9 R | Következő motorja? | VFR 1200 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.1/10) |