Végre egy Honda, ami nem unalmasan tökéletes - IMÁDOM!
Szöveges ítélet
6 év és 78.000km egy unalmasan tökéletes PAN-on... Vágytam már egy kis csibészségre, egy kis menetszélre, isten háta mögötti utakon bolyongásra. A legkézenfekvőbb megoldás a GS lett volna, de amikor a tesztvezetésen beindult a lábaim között ez az őskövület röfögő disznó bokszer, tudtam, sosem lesz ilyenem. Tiger 800 és Explorer - nincs szervizháttere, Teneré és Adventure - túl terepesek, Crosstourer - hmmm... lássuk milyen. Rhino Tours Honda tesztvezetés - nem 10 perc a ház körül, hanem 400 km a Fátrában (!!) és a kocka el volt vetve. Még voltak kifogásaim a dobozokkal kapcsolatban, stb, de már a finanszírozást intéztem. Azóta 4 hónap, öt ország - Olaszban Szardínia is - 13000 km,és némi tapasztalat. A futóműve a GS-hez képest a fasorban sincs, egy rugdalózó csikó és ezen a hetekig tartó futómű állítás sem sokat javított. Az üléspozíció nekem tökéletes, az ülésmagasság az én 176 cm-hez és a 275kg-os motorhoz sok, de már motorkárpit.hu Zsolti átalakította a nyergemet 3cm-rel alacsonyabbra, így nekem pont jó. A fékek és a kezelőszervek hibátlanok, de a fordulatszám mérő egy leolvashatatlan vacak. A gyári plexit gyári túraplexire cseréltem, szörnyű volt, 140-nél mintha baseball-ütővel verték volna a fejemet. Gyári plexi vissza, rá egy 13000Ft-os MRA és leszabályzásig béke van. Nekem láncos motor nem kell - a lánc a kutyára való - ennek a kardánja viszont alacsony sebességnél csörög-zörög, ilyesmi a PAN-on nem volt. A dobozok rondák, de célszerűek, a top-case elég egy három napos túrára, az oldaldobozok pedig feneketlenek, a tíznapos túrán félig sem voltak és a cucc nagy része így is felesleges volt. A legjobb a motorban a blokk. Ez az elektromos gázmarkolattal együtt egy álom, már 70-től elmegy hatodikban, de 110-ig is kihúzatható másodikban. És a hangja...
Végre egy Honda, aminek vannak hibái, ami egy kicsit karcos, mint a jó pálinka, mint a nő, akinek nagy az orra vagy épp biceg, de éppen ezért izgalmas és szerethető.
Folytatnám: két év, 11 ország és 48 000km után két hiba. A kipörgésgátló nyomógombja alatti villamos csatlakozó valahogy beázott, valamint a hátsó rugóstag előfeszítője megszorult, gariban mindkettőt szó nélkül cserélték. Feltettem egy Bódis dobot, de nekem nem jött be. Igzalmas a hangja, de lefojtja a motort és nagyon rezonál. Most egy Akrapovics van rajta, ez egy álom, mintha nem is ugyan azon a motoron ülnék!Selymesen, de megállíthatatlanul húz, harmadikban még letépi a fejem.
És még valami: a futóművel kapcsolatos minden nyűgömnek vége szakadt, amikor a kedvesem az idén felült mögém. Most értettem meg: egy KÉTSZEMÉLYES MOTOR!!!, egyedül rúgkapál, ficánkol, de párosan egy csoda, egyszerre minden a helyére került és értelmet nyert. Azóta együtt toljuk a túrákat, csodás volt együtt Szicília...
Három év és 52 000 km után lecseréltem, pontosabban megvették alólam... Mivel azonban az én elvárásaimnak ma is ez felel meg legjobban, maradtam márka és típus-hű. Az új kiadást alig látható módon módosította a Honda, a futómű érezhetően jobb lett és változott a hátsó rész geometriája is.
Én végül egy kedves, jellemző sztorit szeretnék megosztani veletek:
A múlt héten Montenegróban túráztunk. A gyülekezőnél a résztvevők ráérősen méregették, gusztálgatták egymás motorjait. Körénk véletlenül épp BMW-k parkoltam. Volt ott léghűtéses és vizes GS, GS Adventures, RT, összesen hat bokszer. Az egyik BMW tulaj feltűnő érdeklődéssel kerülgette a Crosstourerünket, majd pár perc után, mikor nagy meglepetéssel felfedezte, hogy ez nem is BMW, hanem Honda, így szólt:
Nahát, a ti Hondátok a legszebb BMW!
Snitt: eltelt az első két közös év, ezalatt megtettünk 50.000km-t a párommal, felpakolva, a Nordkapp-tól a Szaharáig. Műszaki probléma: nulla! Pedig kapott szegény rendesen.
Megtapasztaltuk, milyen fagypont-közeli hőmérsékletben motorozni gyakran esőben, napokat, ezért motorkárpit.hu Zsolti ismét kezelésbe vette a nyerget és beépítette nekünk az ülésfűtést. Mit mondjak: isteni! A futóműről már az ítélet elején kritikusan írtam. Elpanaszoltam mindezt Xbike kollégának is, aki sebtiben beépített egy Willbers progresszív első rugópárt és hátsó rugós tagot. Azóta új dimenziók nyíltak a motorozásban: nagyon pontos vezethetőség és páratlan dinamika, egyszerűen imádjuk, nem is értem, miért nem ezzel hozza ki a gyár.
Úgy hogy köszönjük, jól vagyunk, toljuk tovább, tovább, tovább...
Hibalista
- Még semmi, dehát ez egy HONDA... Mi az, hogy"elromlik"?
Ide hordtam szervizbe
Honda Dream
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Türelmesek, nem kapkodnak, hozzáértők, precízek és udvariasak = aranykezű mesterek!
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 56000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | ST1300 ABS PAN EUROPEAN | Következő motorja? | Ugyanez, ha még kicsit reszelnek rajta (tempomat, stb..) |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.4/10) |