A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

ADV (350 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Városi motornak jó, endúró nem lesz soha

Szöveges ítélet

Alapvetően túraendúrós lelkületű vagyok. A Honda Transalp volt eddig kinézetre és ergonómiára legközelebb a szívemhez. Tököl egy ideje a Honda az új Transalppal, lemegy a nap mire elkészülnek vele. Az Aprilia időközben megcsinálta Tuareg néven, csak az ugye nem Honda. Az Africa Twin meg feleslegesen nagy és drága nekem, főleg ide a városba.

2021. november elején előrendeltem meg az ADV-t. Akkor még nem lehetett tudni, hogy mi lesz a neve, hogyan fog kinézni, mennyibe fog kerülni. Valahogy mégis éreztem, hogy ez lesz az én motorom. Hasonlóan mint a DL650 V-Stromnál 2003. novemberben.

Aztán az EICMA-val szűk és csatornázott mederben elkezdtek csordogálni az infók. Majd nagysokára kijöttek az első tesztek, és azok egyöntetűen pozitív tapasztalatai alapján már lehetett sejteni, hogy jó kézzel nyúltam bele a pakliba.

Ugrok egyet, és a tárgyra térek. Január 31-én megjött a várva-várt hír, hogy megérkezett a Reál Motorhoz. Egyszerre mind a 3 színből érkezett. Az ezüst, a piros és a sötétszürke is nagyon szép. A doboz ezüst betétje miatt döntöttem az ezüst motorszín mellett anno. Gyári dobozzal adja ki harmonikusan az arányait, anélkül nekem meztelen.

Ráültem azon melegében ahogy lehetett, és egyből éreztem, hogy megérkeztem. Valahogy minden a helyén van. A srácok megpörgették a dolgokat, és 2 nap alatt beüzemelve és rendszámmal már át is vettem, köszönet a gyorsaságért! Volt egy kis küzdelem, mert úttörőként sehol nem volt még benn a típus a rendszerben.

Az első 5km havas esőben tettem meg, de a körülmények sem tudták lehűteni a maradéktalan boldogságomat. Azóta jellemzően ragyogó napsütésben további 200km került hozzá, jellemzően városi forgalomban.

Első benyomásokról tudok nyilatkozni. Az ülés nagyon kényelmes, nekem egyáltalán nem túl kemény, ahogy néhány teszt mondta. 183 centi magas vagyok, 43-as lábbal. A trepni kialakítása tökéletes, legjobban a cipőm orrát az emelkedő részig előre nekitolva szeretem. A chopperes pozícióban nem tudod kinyújtani a lábadat.

A széles ülés miatt lábujjhegyen érek le a lámpánál. Alacsonyabbaknak szerintem előre kell majd csúszni a nyeregben. A szép széles, kónuszos kormány is a lehető legjobb helyen van. Az üléspozíció teljesen természetes. A plexi az ülésből előrenyúlva könnyen állítható, de csak egyszerre két kézzel, szóval menetből nem. A legfelső állás a jó nekem.

User Manual egyelőre nincs, jövő hétre ígérik. Addig kicsit vakon repülök. Bejáratás alatt egyelőre visszafogottan megyek. Menetdinamikáról annyit, hogy így nyugdíjasban is gyorsan eltűnnek az autók a formás és masszív visszapillantó tükörben. 70 km/h-nál 5000-et forog a motor. Rezonancia a markolatban akad egy kevés, a tükörben viszont semmi. A gyári doboz viszont néha berezeg.

A futómű nagyon klassz, remek a súlyelosztás. Előzetesen tartottam a kis kerekektől. Kövezzetek meg de én a 21-es első és 18-as hátsó kerekekre esküszöm. Az ADV-nek viszont meglepő módon jobb az egyensúlya kanyarban, mint a DL650-nek volt. Természetesen, magától fordul, nagyon jóindulatú. A rugózás túraendúróhoz képest kemény, nyilván robogóhoz képest úrias. A rossz magyar utak nem hozzák zavarba, és le se dob a hátáról, de a lyukaknak és a huppanóknak azért érdemes megadni a tiszteletet. A gumik tapadását eddig mindenki dicsérte, meg tudom erősíteni. Plusz marha jól néznek ki, passzolnak a motor karakteréhez.

A kulcsnélküli rendszer nagyon tetszik. A gyári topcase masszív, csak ajánlani tudom. Az alja sajnos nem egyenes belül, illetve érdemes vigyázni a pántokat tartó csavarokkal, mert kiállnak. Nekem már sikerült is összekarcolni velük a sisakomat. Az ülés nyitása nagyon masszív, profi a kialakítás és a mechanika, és rengeteg lent is fent is a hely.

Az ülésből a kilátás előre egyértelműen motor-szerű. Zseniális a kijelző, napsütésre olyan szinten felfényesedik és olyan élesek a kontrasztok, hogy először nem is akartam elhinni. Informatív és praktikus, könnyen leolvasható, telitalálat.

Van egy csomó gomb a kormányon. Nyomkodtam össze vissza. Pár egyszerűbb beállítás megvolt. A RoadSync-kel megvárom a gépkönyvet.

Szép nagy a motor mérete, bárhonnan nézed. A tekintélyen tovább növeltek azzal, hogy a 2 első index folyamatosan világít, így optikailag még nagyobbnak látszol. Csak semmi robogós eltaposás, tessék nyugodtan lehúzódni.

Örvendetes még a viszonylag alacsony súly. Tologatás vízszintes terepen oké, persze nem egy Vision. Középsztenderdre húzás nélkül szinte felugrik magától, ha jó helyen lépsz rá a karra.

A szélvédelem fejre jó. A vállak, a kezek, a felsőcombok és a bokák lefagynak. Áldozat a design oltárán.

A motorféktől, vagyis annak hiányától tartottam a Trabantos-Wartburgos emlékek alapján. Az ADV lassításnál csak 20-nál engedi el magát, addig rendes motorfék hatás van. Észrevétlenül, és tökéletesen működik.

Kiemelendő még a stabilitás. Menetből, egyenesben, kanyarban, illetve minimális sebességnél navigálva is atom stabil.

A terepképességeket felejtsük el. A 125/130 mm rugóút a magyar utakra is kevés. Aki endúrónak veszi, csalódni fog. Aki viszont egy kényelmes és praktikus, szerethető városi motornak, amivel ki lehet merészkedni az országútra sőt az autópályára is, az olyan boldog és elégedett lesz vele, mint jómagam.

Hibalista

- Új. És Honda. Szerinted?

Ide hordtam szervizbe

Reál-Motor Győr

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2022
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 200
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? Transalp 650 Következő motorja? Transalp 2023
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.2/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.