Városi célszerszám, élmény faktorral!
Szöveges ítélet
A Szallerbecknél vettem. Korrekt és gyors volt az ügyintézés, segítőkészek és jó fejek, a hozzá értés is rendben van.
Már az első kilométereken tudtam hogy, jó döntés volt a PCX. Ütős a piros szín, és ami a legfontosabb: Nem marad észrevétlen a forgalomban. Adja az a finom „Honda érzést” ami miatt a Hondások lelkesednek. A kezelő szervek finoman, kultúráltan működnek, minden jól adagolható. A motorindítással nem tudok betelni. Igazából nem forgat az indító motor, hanem egy lökéssel azonnal életre kelti a gépet. Hidegindítást követően hamar bemelegszik és megszűnnek a kezdeti vibrációk. A kormányon néhány szerszám segítségével minden jól beállítható. A lábtartás és ezzel az üléshelyzet kényelmes és változtatható. A lábtér mérete nekem jó. A kényelem 190 centis magasságig rendben van. Sisakban alig halható a motorhang. A csendesség ellenére erőt sugárzó, magabiztos a gyári kipufogó orgánuma. A hang nagyobb motort sejtet. Fickósan, azonnal megindul. Egyenletesen gyorsul. Gyorsan, könnyen felveszi a város forgalmának ritmusát. Lámpától indulva dinamikusan startol. A kompakt méretek, a viszonylag nagy kerekek, és az alacsony tömegközéppont eredménye állandósítja a mosolyt a robogós arcán. Az utas ülése magasabb a vezetőjénél, ezért ha egyedül utazom, akkor a hátizsákom az utas ülésre terhel. Az utas lábtartója lehetne alacsonyabban és a hegyes kialakítás sem szerencsés. Viszont a magas üléspozíció jó előrelátást biztosít az utasnak. Kis nyújtózkodással a műszerfalat is látja.
A városban él igazán a PCX. Ugyanakkor kisebb kirándulásokra akár kér személlyel is, elindulhatunk vele. Simán megfutja a százat két személlyel és a dinamizmus is, alig csökken. Római part vagy Tököli parkerdő, esetleg a Velencei tó, simán vállalható, kisebb kompromisszum készséggel. A szélvédelem, érezhetően a városi sebesség tartományhoz van optimalizálva. Az alul nyitott robogós bukósisakban viszont nyolcvan felett már igencsak huzatos a motorozás, a gyári szélvédővel.
A világítás parádés. Mintha egy fény patakban közlekednék, úgy teríti a világosságot.
Az index hangtalan de a visszajelzése látványos. A vészvillogót kötelezővé tenném, minden motorra. A műszerfal háttérvilágításának erőssége jól beállítható. Egy nyitott sisakot és némi csomagot elnyel a nem túl öblös csomagtartó. A másik sisak álcsatját a tankoló ajtó alá „bezárva” viszonylagos biztonságban ott hagyható a motoron.
A kijelzőn megjelenő fogyasztási értékek nagyon kellemesek. A valós (számolt) fogyasztás annál is kedvezőbb, kicsivel. Az első tankkal 2, 12 liter, fogyasztást számoltam.
Amin változtatnék: A hátsó abroncsra ballonosabb gumiabroncsot szerelnék. Az első kerék étmérőt 15 colra növelném. Az utas lábtartót kissé alacsonyabbra tenném és kevésbé hegyes kialakításúra, módosítanám. Hiányolom az irányjelző hangos visszajelzését. A gyújtás kapcsoló kiegészítő mechanikai védelmét felesleges problémaforrásnak gondolom. A világítást, lekapcsolhatóvá tenném. A csomagtartó lehetne öblösebb.
Összegezve: Ez egy remek célszerszám, városi és elővárosi közlekedéshez. Fürgesége, könnyedsége, finomsága miatt, némi élmény faktorral.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Honda Szallerbeck - Budapest
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2020 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Super8 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |