A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » NSS300 Forza (279 cm3)

NSS300 Forza (279 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Univerzális szerszám, amit mindig öröm használni.

Szöveges ítélet

Sok éve ingázok a munkahelyemre, Budapest belvárosába, ami napi 40-50 kilométer motorozást jelent. Egy idő után nagyon érlelődött bennem a gondolat, hogy elég volt a váltós motorokból (túl sok a piros lámpa…) és legközelebb olyan motor kellene, aminek „csak húzni kell a fülét”. Addig-addig nézelődtem, míg a szépen muzsikáló, de már kisebb nyűgökkel terhelt CBF-250-et lecseréltem egy 13.500 kilométert futott 2013-as NSS300-ra, amin markolatfűtés, markolatvédő és egy extra, nagyméretű doboz is van. További extraként kaptam hozzá Tucano lábvédő is.
A nagy plexi, a Tucano és a markolatfűtés (amit eleinte úri huncutságnak tartottam, de már nagyon szeretem) miatt kora tavasztól kora télig (kb. mikor nincs jég) használom. Ugyan öt fok alatt a kezem külső része hideg, de a forró markolatfűtés miatt nem tudnak elgémberedni az ujjaim. (Hozzáteszem, hogy mindig felöltözöm motoros ruhába - nyáron kabát helyet protektoringet hordok – és a bukósisak pin lock-os, pára ellen.)
A motor az úton nagyon jól viselkedik, bár az úthibákat mind közvetíti (utóbbi lehet, hogy azért is van, mert nekem a feszesebbre állított futómű jobban bejön). Nagyon meglepett, hogy mennyire érzéketlen a szélre: bár nagy plexije van és teljesen be van borítva műanyaggal, még erős oldalszélben sem túlságosan imbolyog vagy kacsázik (a CBF-250-et sokkal jobban tudta dobálni a szél). Annak ellenére, hogy nagyobb a motor tengelytávja, nincs probléma az autók közti lavírozással sem. A két tárcsafék finoman adagolható és hatékony, az ABS is teszi a dolgát, ha kell…
A 279 köbcentis motor több, mint elég a városi közlekedéshez: pirostól indulva már-már unalmasan nyugodt és egyenletes gyorsulás mellett tűnnek fel a többiek a visszapillantóban és elég tartalék van benne a városi problémás helyzetekhez is. Szerintem a kényelmes legnagyobb utazósebessége valahol 110 km/óra körül van: itt még nem pörgi túl magát a motor és még van benne tartalék egy előzéshez is. Ezzel még az autópályák bevezető szakaszán is nagyon elemében tud lenni, de probléma nélkül el lehet vele menni kisebb túrákra is vagy kanyarogni valamelyik szerpentinre. Az ülés némileg megtámasztja a derekat és kényelmesen fel tudok venni a 179 centimmel olyan üléspozíciót, hogy a plexi felfogja a menetszelet.
Igen hasznos a nagy csomagtartó. A tesztek leírják, hogy két sisak is betehető az ülés alá, ami a gyakorlatban annyit jelent, hogy akár fallabda ütő és mellé a ruhák is gond nélkül beleférnek, az apróságoknak pedig van még két kis „zseb” is. Az extra dobozzal kiegészítve a teljes motoros ruhámat el tudja nyelni (és még marad valamennyi hely is).
Hibáról, elromló alkatrészről eddig nem tudok beszámolni (egy izzót kellet eddig cserélnem), igaz, évente viszem márkaszervizbe. Eddig a 24.000-es szerviz volt a legköltségesebb, hajtásszíj és gyertya cserével szelepállítással és minden jóval kb. 100.000 forint volt (2018-ban). A hozzá való gumiból túl nagy választék nincs a piacon - mert a rá való méret elég unikum - de idényben nincs gond a beszerzéssel. Fogyasztása teljesen korrekt: a legnagyobb melegben benéz 3 liter alá, de a legnagyobb hidegben sem közelíti meg a négy litert, még a városban sem. Átlag: 3.4 liter/100 km. A benzinszint jelző viszont pontatlan, kb. 3/4 tanknál már üreset mutat.

Hibalista

- Eddig semmi lényeges: csak kopó és fogyóeszközök.

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2013
Kényelem (10) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (6) Km vásárláskor 14500
Megbízhatóság (10) Vezetett km 14000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? CBF-250 Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.