Univerzális kék paripa
Szöveges ítélet
Tavaly decemberben vettem a motort de sajnos tavaszig várni kellett mire kitolhattam a garázsból. Ez az első komoly motorom ,előtte 250 es jawam volt de azon se ültem már vagy hat éve. Először 600-as CBF en gondolkodtam de aztán megláttam az ezrest mellette és már nem volt visszaút. Sokan ijesztgettek a "donor motor" féle mondással de mint mondtam nem lehetett lebeszélni. Igazam lett ,mert ez egy rendkívül kezes és biztonságos motor. Még nem volt vele eggyetlen veszélyes helyzetem se. Rendkívül stabil motor nagyon jól irányítható ami a nagyon stabil futóműnek köszönhető. Amellett ,hogy stabil a futómű szerintem elég kényelmes is. Még a magyar utakon is megfelelően komfortos A fékek is nagyon-nagyon jók. Dual fékek vannak rajta ABS-el ,amik nagyon biztonságos megállást tesznek lehetővé.
Mivel ez egy naked motor a szél védelem nem ér fel egy teljesen burkolt túráéval ,nekem a gyárinál kb. 15cm - rel magasabb plexi van így a felső testet teljes mértékben védi. Bogarakat azért még kapok a bukóra. A lábat azonban nem védi semmi. Az üllő pozíció nagyon kényelmes hosszabb utakon is. Szinte teljesen egyenes felső testtel ülök a motoron. Pakolhatósága is igen jó mivel gond nélkül lehet rá dobozokat felrakni plusz tank táskát ,így kb .150l a pakolhatóság aminek már egy külföldi útra is elégnek kell lennie. Mivel naked a dobozok nem csúfítják el mint néhány burkolt sport vagy sport túra motort amik dobozokkal nem olyan formásak. Ez mondjuk csak szubjektív véleményem.
A fogyasztása szerintem egyáltalán nem rossz a majdnem 100le és 100Nm hez képest ami átlag 5.5 - re jön ki. A teljesítmény leadása nagyon kulturált mind a 6 fokozatban.
A legjobb a nyomaték ami hihetetlen ,rángatás nélküli gyorsulást tesz lehetővé minden sebesség és fordulatszám tartományban. A 6. fokozatot akár 30-40Km/h-tól vég sebességig lehet használni. Országúton nem kell soha visszakapcsolni egy előzéshez. Egészen 200-ig töretlenül gyorsul ,de az felett ez megtorpan egy kicsit ,azonban hamar el is éri a vég sebességet ami nálam 213 volt kb. 8000-es fordulaton. Lehet ment volna tovább ,ha lett volna még 10km em mivel 10500 nál szabályoz a motor de annak már nincs is értelme. A km óra sokat csal ,száz felett már 10km/h-t. Aztán csak egyre többet ,ezt gps-el mértem le.
Van benne borulás érzékelő is ami ha csak eldől a motor akkor is kikapcsolja a gyujtést és elzárja az üzemanyagot.
A váltó nagyon finoman és elég halkan kapcsol kivéve az első fokozatot mikor üresből egyesbe kapcsolok. A tükrök jól beállíthatóak és akár teljesen fel lehet hajtani őket függőleges állásba. A hengerenkénti befecskendezésnek köszönhetően mínuszokban is nagyon könnyen indul és hamar eléri az üzemi hőfokot a motor. A hátsó üllés alá csak apróságok férnek el. A motor alacsonyabb fordulaton nagyon csendes a gyári nagyon szép dobokkal ,magasabb fordulaton azért már van hangja de akkor azt már elnyomja a szél zaj. Ötezre fordulat környékén enyhe rezonanciát lehet érezni az üllésen ,de nem zavaró. Nekem csak akkor tűnt fel mikor valaki felhívta rá a figyelmem.
Szóval ez egy nagyon szép ,megbízható és mindenre használható motor ami reményeim szerint még nagyon sokáig hű társam lesz.
Hibalista
- Eddig semmi sem romlott még el ,de nem is csoda mivel még uj a gép.
Ide hordtam szervizbe
Saját magam és Autós és Mezőgazdasági Bolt Mohács.
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 4500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 1500 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |