Unatkozik? Vásároljon mosómedvét!!!
Szöveges ítélet
Alapvetően hülyeség 600 ccm-nél nagyobb gépet tartani. Eszembe nem jutott volna egy ekkora nehéz és hivalkodó dögöt venni, de a sors úgy akarta, hogy egy barátom csússzon el vele és szabadulni akarjon tőle. Kaptam egy visszautasíthatatlan ajánlatot, így került hozzám a vas. Először kipróbálva (400 ccm-ről ültem át) remegő bokával fogadkoztam, hogy na nem, én aztán kizárólag ágyban párnák közt vagyok hajlandó elmúlni és nem egy ilyen szörnyeteg nyergében. Az első félévben szolídan magázódtunk, majd szépen lassan megszoktuk egymást. És akkor a tények. 121 Nm 5000 ford./percnél. Ez leginkább akkor válik érzékletessé, ha a szintén nem nyomatékszegény 1200-es Bandithoz hasonlítom. (nem bántásiból, őt is nagyon szeretem :) ) De rajta (a Banditon) úgy éreztem időtlen idők telnek el, mire a fordulat eléri azt a szintet, hogy történjen is valami. X4-en gyakorlatilag elég gondolni a gázkarra és elindul becsülettel. Triumph Rocket tulajok nyilván mosolyognak ezen, de ugye minden relatív, mint tudjuk.
Alapvetően túrázásra használom, két személlyel, sok csomaggal nem a teljesítmény a szűk keresztmetszet, hanem a még Japánban felszerelt sport-lábtartó szett. Nyilván később kezd karistolni, mint a gyári cucc, viszont túrázáskor a térdeim a kissé erőltetett hajlásszög miatt 200 km-ként kegyelemért esedeznek. Na jó, annyira nem gáz, mivel nagyjából itt rakom át tartalékra a tankot, (ami mellesleg 20l-esre lett bővítve) így a tankolással a térdem állapota is elfogadható állapotban tartható. Gyári lábtartóval állítólag kényelmes. Szélvédelem. Fél év után raktam rá egy plexit, amivel egyrészt gyorsabban tudtam utazni (130-150 km/h), másrészt állandóan állítgattam, mert vagy nekem vagy utasomnak lett zajos a dolog. Aztán idén idén lekerült róla és láss csodát síri csönd támadt, legalábbis ami a légörvényeket illeti, a Yoshimurát továbbra is hallom. :) Az utazósebesség, pedig redukálódott 100-120km/h - ra, de kezdek rájönni, hogy a nézelődős túrázós stílushoz ez jobban is fekszik.
Biztosan a korral is jár, de mostanában veszem észre, hogy amióta X4-essel járok, sokkal nyugodtabban közlekedek, mint annak idején a 400-as Kawasakimmal. (lehet, hogy ezt a párom nem irná alá...) Aminek ugyan mindenre elég volt a teljesítménye, de mindig olyan kényszerem volt, hogy húzni kell neki, mindenki vetélytárs volt és mindenkit le kellett hagyni. Most nagyon jól esik a biztos, nyugodt erőfölény.
A vezethetősége megintcsak relatív. Hasonló méretű motorokkal együtt túrázva (BMW 1150, Bandit 1200, GSX 1400) kb. ugyanazt a tempót, ritmust tudjuk kanyarokban előadni, ugyanakkor meglepő volt egy csere BMW 1150 kipróbálása után (kb. 15 perc) visszaülni a Hondára, ami kizárólag egyenesen akart menni :). Jó nagy és nehéz (leginkább tologatva) vas, borzasztóan kellemes nyomatékkal (csak gumit ne kéne rá 10000km-enként venni) nulla meghibásodással, egyedi megjelenéssel, alapvetően elletmond minden ésszerűségnek. Hülyeség, mint minden 600 ccm.nél nagyobb motor. De könyörgöm, racionalitásnak ott van az öreg Toyotám. ;)
Hibalista
- Kizárólag kopó alkatrészek - fékbetétek, akkumulátor.
Ide hordtam szervizbe
Karasna - korrekt, pontos, Honda áron. :)
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 20000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |