Unalmasan megbízható mindenes=CBF
Szöveges ítélet
Régóta szerettem volna "nagymotort". Előtte csak egy robogóm volt,amit egyébként imádtam (Suzuki Lets II.)A kezdeti keresgélésekkor végigmentem a Bandit- Sv- Gs- Cb vonalon.A gyakorlati órákat egy 500-as CBF-en töltöttem, így került képbe a típus. Kezdetben az 500-asokat nézegettem, de néha kacérkodtam a 600-as gondolatával.Volt egy banki lefoglalt CBf600N,amit elvittek az orrom elől, így jött a képbe a végső nyertes fekete CBF600S06-os. Sajnos a motor eleje törött volt,de ezt az eladó elmondta,ő törötten vette,csak javításra és eladásra.Azért is volt annyi az ára, h megtudjam venni.
Így tettem szert egy novemberi napom a motoromra.Ennyit a vásárlásról, és jöjjön a motor.
Röviden: imádom.
Hosszabban:
A motor hihetetlenül okoldalú és praktikus. A törésből eredően az idomok illesztései nem tökéletesek,de ez csak esztétika.Egyébként tökéletesen működik.
A motorja nagyon megbízható. Nekem az ereje is elég,két személlyel csomagokkal a Fogarason jó tempóban lehetett vele menni,és ami hihetetlen, hogy 5 liter körül volt az átlaga.Tudom,hogy az összes teszt azt írja,hogy unalmas motor,de én pont emiatt szeretem.Nekem elég.
A futóműve az én tudásomnál többet tud,tehát nekem elég.
A motort túrázásra használom. Többször voltam vele Erdélyben és tökéletesen teljesített.Napi 600-800km is teljesíthető vele, illetve a napi 10-11 óra is kibírható rajta.
Amiért a legjobban szeretem,hogy tényleg sokoldalú. Az első túrámon Erdélyben Transalpokkal mentem könnyű terepre és a motor minden gond,vagy nehézség nélkül bírta a saras,köves terepet. Nem voltam lassabb, vagy hasonlók. Pedig sokan kinevettek, hogy ezzel oda? Hülyeség.De bizonyított.
Az egyetlen ami igazán zavar benne, hogy 6.ban 120 körül előjön a remegés,ami típusbetegség. Ezt kellene orvosolnom,és tökéletes lenne.
A kiegészítőkből én vettem rá középső támaszt, bukócsövet, hátsó "belső" sárvédőt, nyeregtáska tartót táskákkal,hátra dobozt,amihez a konzolt magam csináltam. Íyg felszerelve egy tanktáskával 2 személy egy heti cucca simán elfért. Jah és természetesen a hajszárító hang ellen egy noname sportdobot vettem,amit magam kibeleltem, így pont jó a hangja,de nem utálnak ki a szomszédok.
Sokat gondolkodtam,hogy lecserélem. VFR800 és CBF1000 körül nézelődök mindig,de sajnálom eladni,főleg hogy nagyon tartja az árát. A VFR nem lenne olyan kényelmes szerintem nekem mint ez.Ezen 140-160-ig egyenes háttal ülök, és nem szed le szél.
Összefoglalva ez egy tökéletes tanuló motor,amint nem feltétlen un meg az ember később, és nagyon sokoldalú, megbízható, alacsony fenntartási költségekkel.
Hibalista
- Hátsó féklámpa izzó. - Gáz bowdenből az egyik a kettőből.kb8000ft - Kormánycsapágy csere. kb 12000ft. - Azon kívül csak a kopó-fogyó alkatrészek.
Ide hordtam szervizbe
Szél Imre Kisújszállás.Megbízható, nagy szakértelemmel rendelkező szerelő.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 17500 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 18400 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | Letz II. | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.8/10) |