Újrakezdők ideális választása
Szöveges ítélet
20 évvel korábbi SIMSON-os, JAWA Mustangos ifjú titán korom szép emlékét felfrissítve, 2 év erdőjáró endúrós gyakorlattal újból megfertőződve, friss jogsival a kezemben gondoltam egy merészet: Veszek egy komolyabb gépet, amivel élvezni is lehet a motorozást és mégis visszafogott. A sok motorosbaleset a család, gyerekeim és saját józan ítélőképességem is óva intett egy durvább szörnyeteg megvásárlásától. A választásom elsősorban a fenti indokok miatt esett rá, nyugodt túragépet kerestem. Szeretek cuccolni, kocsiban is a kombit preferálom, a praktikum fontos szempont. Egy napi teljes cucc lazán belefér, köszönhetően az oldaldobozoknak meg a nagy GIWI-nek. A teljesítménye így 2 év újbóli gyakorlattal a hátam mögött elegendőnek látszott a vásárláskor. Mostanra már, mondhatni kezdem kimotorozni.
Nyugodt túramotorozásra ajánlom mindenkinek, ideális tanuláshoz is egy komolyabb gép megvásárlása előtt. Ülése kényelmes elöl-hátul, lábam lazán leér állóhelyzetben, pedig nem vagyok egy NBA méret. Súlya viszonylag tetemes,(240kg), a standardra állítást szokni kellett a szöcske után. 4,5-5 liter között elketyeg, megbízható, igénytelen, kimegy szinte a világból. 100-110 km/h körül van vele az abszolut élménymotorozás, 140 felett már jelez, nem 100%-ig stabil, a vége 190, természetesen csak autópályán próbáltam, plexi mögött bakolva. 2000-es fordulattól húz, 6000 fölé nem szoktam kínozni, viszonylag tág sebességtartományban lehet használni az egyes fokozatokat, bár szerintem a 6. még elkelne rá. Szélvédelme állig ok, fej kapja rendesen, kezeim szélső két ujja sem szélvédett. Az üzemanyagszint és a vízhőfokmérő nagyon hiányzik róla, bár rutinból mindig 300km megtétele körül tankolok.Általában hétvégente használom túrázásra 150-200km-es karikákat szoktam menni vele egy etapban. Városi araszoláshoz kicsit esetlen, nehéz. Nem egy speed king, de szeretem. A V2 hangja, nyomatéka, a kardánhajtás mindenképpen meggyőzött, hogy anno jól döntöttem.
Aki a motorozás, kikapcsolódás örömeit keresi, nem hajszolva a teljesítményt és a sebességet mindenképpen meg fogja találni benne a tökéletes útitásat.
Hibalista
- Gumicsere, fékek. (normál kopás)
Ide hordtam szervizbe
Alma-motor Győr
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 33500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |