A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

Vfr 750f 1992 (750) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Uique-A világ tán legjobbja

Szöveges ítélet

Néhány év kihagyás és a sok kölcsönmotor után újra saját bringára vágytam. Sokat nem szerettem volna áldozni rá, de nem tetszett a 80-as évek végi, 90-es évek eleji kockamotor felhozatal. Mígnem az internetböngészés közben ráakadtam egy gyönyörű méregzöld VFR-re. Megbabonázott, gyönyörű formájával, egy lengőkarjával, kidolgozott műszerfalával. Teljesen begőzöltem, hogy megtaláltam álmaim motorját (az XX mellett, csak az egy picikét drágább). Ki is próbáltam, meggyőzött, de sajnos akkor mégsem tudtam megvenni. Viszont az álomtípus már megvolt:VFR RC36I (a II. nekem nem tetszik valamiért). Sokat olvasgattam, nézelődtem, fórumokon trécseltem, mígnem nyár elején nagyon jó áron jutottam egy Olaszországból behozott példányra. Odaérve kicsit megijedtem, mert az udvarból bősz indítózás hallatszott, majd néha elég egyenletlen, ronda járás. Kiderült, hogy az én motoromat próbálták feléleszteni, elég kevés sikerrel, mert a szakinak álcázott koszos faszi az udvarban túlszívatta (nem tudom hogyan csinálta, nekem azóta sem sikerült). Először be sem akartak engedni a hátsó szerelőudvarba, majdnem hazajöttem, de végül is egy kis ráhatás után beengedtek, végül ők győzködtek, hogy várjam meg míg elindul minden henger, mert nagyon szép hangja van. Természetesen bementem. Nem azért jöttem 200km-ről, hogy valami analfa béla miatt feladjam! Még kicsit ment az indítózás, majd ahogy hozzányúltam a gázhoz, kisimult a járása, megérezte, hogy jó kezekbe kerül. Azóta pöccre indul hidegen-melegen. Utaztam érte 400Km-t, de végül is megérte, elhoztam: Törésmentes állapot, de bal oldalán eldőlés miatt karcosan, jó gumik, jó lánc, valamilyen carbon dob, gyönyörű mély, de nem ordító hang, az oldalakon végigfutó dekor csík széléhez passzoló lila színű felnik valamelyik lelkes előző tulaj munkásságából (ez az egy nem gyári rajta, eleinte fura volt, de a haverok győzködtek, hogy jó az, végül én is megbarátkoztam vele). Aztán jött a huzavona: a forgalomba helyezés. 1 hónapig csak ücsörögtem rajta( ebből 3 hét volt a származás ellenőrzés), mire meglett minden papír+rendszám hozzá. A BM központi nyilvántartónak viszont ezúton üzenem, lassan nem ártana valamit fejleszteni a rendszeren, hogy ne legyen ilyen küszködés minden 1995 előtti, még nem JH-val, hanem a típusszámmal kezdődő alvázszámos motor forgalomba helyezése, ugyanis a rendszer csak J-vel kezdődő alvázszámokat fogadja el, a többire azt mondja, ilyen alvázszám nincs(ennél ugay RC36-al kezdődik). Na de meglett minden, azóta viszont nem tudok betelni vele. Motorja kifogástalan, járása gyönyörű, olajat nem fogyaszt, mindig egyből indul, szépen húz. Formája nekem az etalon, nem szeretem a mai kempingbicikli méretű seggrakétákat, motor nekem olyan, mint egy szép nő: formás, teltebb nőies idomok előnyben ;). Súlya van is rendesen 235kg, de ez csak tologatásnál, vagy 10 km/h alatt tevékenységeknél érezhető (és picit zavaró), felette már abszolút nem. Az első fék eleinte ijesztően gyenge volt, viszont egy fékolaj csere szinte újjá varázsolta. De még így is hagy némi kívánni valót maga után, főleg egy duál fékes VFR vezetése után (azóta még megpucoltam, megkentem a fékdugattyúkat és a fékkart, elmúlt a darabosság, és sokkal jobban fog). A hátsó viszont túl brutálisan fog, kicsit rálépek és már csúszik is a hátsó kerék. Figyelni kell. Ha tehetném a plusz erőt a hátsó fékről az elsőbe pumpálnám, máris minden tökéletes lenne( fékbetétcsere megoldotta a problémát, már úgy fog, ahogy kell ez is). Kényelme teljesen oké, viszont valamiért 100km megtétele vagy kb.1 óra nyeregben töltött idő után iszonyatosan elkezd zsibbadni, fájni a seggem. 140km-után már már brutális méreteket ölt az érzés, mindenképpen muszáj megállni. Más testrészem nem fárad el, csak az ülepem. Viszont a menetteljesítménye semmi mással nem párosítható össze. Ez a V4 karakterisztika szuper. Én 7e fölé viszonylag ritkábban kergetem a fordulatszámmérőt, alatta is simán elboldogul szinte bárhol. 6.-ban 120-körüli tempóról is visszaváltás nélkül lehet vele vígan előzgetni (úgye a selymes karbi, egyszer nyomatérugalmasságra lenyomtam vele 6.ban egy 800-as Fi-t 60 tól, nem is beszélve a fura digitális, darabos érzékeléssel szembeni előnyökre). 7e-től megvadul, 9e-nél ad még egy löketet és visítva kergeti bele magát a 11.500 körüli piros zónába, ha arról van szó, közben észveszejtőt gyorsítva. Végsebessége 255 körül van óra szerint(1x próbáltam). 220-ig egész jól gyorsul, azt még tudja utazóban is ha kell, de fölötte már nem az ő tartománya, sajnálom is jobban meghajtani. 200-ig nagyon dinamikus, legjobban viszont a 140-180-as tartományban érzi jól magát, ekkor a fogyasztása sem megy 6.2L/100Km fölé hosszú távon és nem is kell a plexi mögé bújni a 182 cm-el. Azért a 100Le és a 75-80 Nm szépen mozgatja. Csak összehasonlításképpen: egy CBR 600F4-nek 10500-as fordulaton van kb 60 Nm nyomatéka, ezt a VFR már leadja kb 5000-as fordulaton, és 8000-en a max 80Nm-t. Max. teljesítményét is viszonylag alacsony 10000 fordulaton ( CBR 12750). Nekem az olasz egylámpás verzió van, direkt ilyet is kerestem, szerintem szebb, mint a dupla lámpásnak álcázott egylámpás változat. Világítása tompítottal megfelelő, refije viszont kiemelkedően világít( nappal lakott területen kívül is távolságival megyek, észre is vesznek hamarabb az autósok). Műszerfala este szép halványzöld árnyalatban pompázik. Összességében szerintem a maga kategóriájában és évjáratában ez a világ leges legjobb motorja. Aki azt mondja, hogy nem, vagy elvakult, vagy még nem próbálta. És még ma is tisztességgel megállja a helyét, nem kell vele szégyenkezni, sőt, VFR feliratot látva elismerő pillantásokat, és szavakat produkálnak felénk a nézelődők, motoros társak. Általában mindenkinek, aki tudja miről van szó, van egy Urban-legendje sok százezret futott, hibátlan VFR-ekről. Ez a típus egy igazi unikumnak számított 1990-ben, a kijövetelének évében: Egy lengőkaros hátsó futómű, alumínium váz, V4 blokk fogaskerekes vezérléssel (aminek olyan gyönyörű visítós hangja van a blokkban, és gyakorlatilag karbantartás mentesen örök életű), hidraulikus kuplunggal, vízhűtés mellett kiegészítésként olajhűtővel. Az RC36 még sok ma megjelenő motornál is sokkal komolyabb szerkezet. Örülök, hogy ezt a típust választottam, ár/érték arányban verhetetlen. Ezt a Japán mérnökök még szinte örök életnek tervezték. Néhány lentebb felsorolt apróbb típushibán kívül ez a gép egyszerűen hibátlan. Nagyon nehéz kinyírni, a VFR klubban is van több bőven 100e km felett futott példány, némelyiket még versenypályán is próbálgatják néha és motorikusan mindegyik hibátlan.

Típushibák:
- Fesszabályozó (már cserés lehetett, mert bordázott , de Honda gyártmány van rajta, gyárilag nem bordázottal szerelik; célszerű egy pc hűtő ventit ráapplikálni, így jócskán kitolható az élettartam)
- Kormány csapágy (valami minimális hanga van, de még nincs kikopva, után húzással általában mérséklődik)
- Olajfolyás a váltókarnál (ez is megvan, de nem vészes, kimutatható mennyiség nem fogy).
- Önindító szabadonfutója meghibásodásra hajlamos (enyémen is meg-megcsusszant egy időben, aztán ez a jelenség elmúlt magától).

2009.03.23
A fentiek óta eltelt fél év, és bár télen ritkán van olyan idő, hogy motorozgassunk, azért beleszaladt még pár ezer km. A véleményem nem változott, sőt, ha lehet, még jobban megszerettem. Semmi újabb hiba nem jött ki rajta, el mernék vele indulni akár több ezer km-es túrára is. Egyedüli negatívum még mindig a relatíve nagy súlya, ami tologatáskor, ill. nagyon kis tempónál zavaró. Nagyobb tempónál stabil, pontosan irányítható. Amikor hozzám került, 170-es hátsó volt rajta (ez a gyári méret), melyet egy gumiszétvágós defekt miatt egy használt 180-asra cseréltem, hogy a szezon utolsó 2 hónapját kihúzzam. Most esedékes az első és hátsó gumi cseréje is, ahova ismét 180-ast teszek fel a gyári méret helyett, mert a kezelhetőség nem romlott, viszont a kanyarstabilitás szerintem jobb lett és jobban is néz ki.
Körülöttem egyre többen vásárolgatják a csilli-villi új gépeket x milliót, vagy sok évnyi hiteltartozást áldozva fel rá, amit én mindig megmosolygok. Élményben és szerethetőségben sem nyújt többet egy új gép (túra kategória), csak a fogyasztói társadalom diktálja ezt az ´ami öreg, az szar´ mentalitást. Egyetlen egy új motorra áldoznék, ha tényleg más nem hiányozna az életemből és nem lenne lakásprojekt: CBR 1100xx. Nagy szívfájdalmam, hogy már nem forgalmazzák, Honda jelenlegi politikája sem az igazi. Nincs már CBR F sem. Pedig egy új XX sokáig kiszolgálna (de 10 évig biztosan).

2009 12. 13.

Nos ennek a szezonnak is vége, December első hétvégéjén még kitoltam a vasat, de mára beütköztek az igazi hidegek, idén már valószínűleg a garázsban marad,7-8 fok nálam a nekiindulási minimum (hála az égnek nem így volt, karácsonykor 2x is tudtam menni, 1x csodálatos 20 fokban-2010.01.04 a szerk ;)). Nos a szezonban kapott egy pár Metzeler Z6 Roadtec gumát, ami igen jól végezte a dolgát esőben, száraz nyári melegben és a hideg téli aszfalton is (bár itt azért már nyilván hosszabb idő a melegedés, addig finoman kell). A VFR remekül vizsgázott ebben a szezonban is. Hibajelenség 0. Kapott egy új lánc szettet, amitől megújult az élmény, most érezni, hogy milyen finoman is működik a szerkezet (nem zavar be a darabosan megnyúlt lánc zakatolása). A fékkar csatlakozási pontját bekenve megszűnt a fék darabossága, valamint a munkahengerek alapos megtisztítása és bekenése is javított a féken, most már kezd megfelelni, még egy fém fékcső kellene és akkor nekem tökéletes lenne. Hátsó betétet cserélnem kellett, vasig kopott, az elsők kb. 30-40%-osak. Kapott a masina még egy töltésvisszajelzőt, hogy észrevegyem, ha esetleg a fesszabi szarakodni kezd, de eddig még ezzel sincs gond (13.2-14.5V a töltés, de érdekes, hogy alapjáraton a legmagasabb és a fordulatszám emelkedésével csökken, de 13.2 alá nem megy és ilyen mióta megvan, nem romlott a helyzet. Tehát nekem gázra halványodik a fényszóró, nem erősödik, bár alig észrevehetően). Aksi is oké, nem merült még le egyszer sem, tavaly télen ugyan ki vettem a gépből, de rátölteni nem kellett. A szezonban volt, hogy 800 km-t mentünk egy nap, és azért elfáradtam estére, de nem voltam kifacsart hulla a sok nyeregben töltött órától, viszont a seggem az nagyon fájt (már egy óra után érzem). Szóval idén is sok szép km-t tettünk meg együtt, és a kötelező dolgokon kívül semmit nem kellett rákölteni (lánc szett, gumi, fékbetét, olaj, szűrők, gyertyák). Eddig szervizt még nem látott, mindent magam végeztem rajta. Bár jövőre esedékes lesz egy szelephézag ellenőrzés-állítás, és egy karbi szinkron ellenőrzés is, amihez mindenképp szerelőhöz kell vinnem, de már előre félek attól, hogy majd más bontogatja az érzékeny műanyagokat, illetve veszi le a szemmel láthatóan érintetlen szelepfedelet (36e km-ként kell ellenőrizni a szelephézagot, de a tapasztalat az, hogy általában csak 60e km után kell először állítani, valószínűleg még ezen sem volt). Közben próbáltam egy FJR 1300-ast, ami nagyon tetszett, kényelemre, teljesítményre, kezelhetőségre. Szerintem ha cserére kerül a sor, akkor már nem a jó öreg álmomra, az XXre cserélem, hanem valami igaz túragépre :Pan European, ami Honda is, V4 is, de drága nagyon, Fjr 1300 tetszik, árban sem rossz(ezt próbáltam egyedül a felsoroltak közül), ill a BMW K1200Lt, ami minden földi jóval el van látva és ahhoz képest nem drága.


Ha kérdésed, vagy észrevételed lenne, vagy csak szimplán dumálnál:
akos696@gmail.com

Hibalista

- Kormánycsapágy kotyog egy picit, már mióta megvettem- ez típusjelenség, valamint a váltókarnál hangyányit szivárog az olaj, ez is több VFR-nél előfordult. Ezenkívül csak olaj,+szűrők. Fékolajcserétől, munkahenger és fékkarkenéstől megújult a fék. Kuplung a szokásosnál keményebb az enyémen, megszoktam már, de városi araszolgatást azért megérzem. Van valami idegesítő rezonálás 5e fordulatnál a fejidom környékéről. Ezen kívül egyenlőre semmi, pedig már 18 éves a kicsike. Motor-váltó: mint az új

Ide hordtam szervizbe

Még nem járt szerelőnél, amit eddig kellet magam végeztem (olajcsere, szűrők cseréje, fékolajcsere)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 1992
Kényelem (7) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 47400
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? Kawasaki ZZR,Honda MTX 125R Következő motorja? ?Pan European, FJR 1300, BMW K1200Lt
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.