Úgy jó, ahogy van.
Szöveges ítélet
A kis Hondát egy angliai bontóban találtam, ahol már egy éve állt. A benne lévő benzinnel hamar indult, szépen járt, azonban egyszer balesete volt, ennek eredménye: görbe teleszkópok, enyhén görbe első felni, hiányzó első sárvédő, törött műszerház. Akkor Ł250 volt, számomra korrektnek tünt. Kapott egy Yamaha Virago első sárvédőt (a gyári 58,000Ft!!!, fele ennyiből vettem egy másik CG-t...), a műszerházat némi műgyanta segítségével egybe varázsoltam, a görbe teleszkópokat egy ismerős műhelyben (olyan profin, hogy nincs mérhető űtés) megcsinálták. Innentől kezdve, első rugásra, bármikor. A minimális hibák az előző tulaj gondatlanságainak, valamint az egy év állásnak tudhatók be. Az elszakadt km-spirál a vezető fél centis rövidítésével működőképes, a fordulatszámmérő-spirál helyére egy Trabant km-spirált kapott, az elszakadt kuplungbowden helyére pedig más (MZ..? Simson..?) bowdent húztam az eredeti vezetőbe. A gyári bowdent meg kellett volna rendelni, előleget adni, várni, 8500Ft-t fizetni. A fogyasztása 1,6..2,0l/100km között van, utassal azonban 2,6..2,8-at is megeszik. Kényelmesen elférni rajta utassal is.
A motor még eredeti japán gyártmány, bár belpiacos, így csak 4 sebességes, és azokat is lefelé kell kapcsolni. A 4 sebesség ellen semmi kifogásom, annyira rugalmas a motorja, hogy bőven elég. Van egy másik, az 1977-es, 44,000km-rel, az ötsebességes, csak többet kell kapcsolni, nem jobb. A lefelé kapcsolgatás nem gond, csak ha átülök másra. (Az 1963-as KTM Comet-em is ilyen.) Az olajcseréje 2000km, ezen kár spórolni, fogyasztás minimális, kb 0,5dl/1000km. Csere környékén illik a szelephézagokat is megnézni. A hátsó teleszkóp, bár Showa, sajnos nem állítható. Az első féket jól meg kell húzni, de rendesen fog. 9000km-nél átnéztem, akkor kellett először láncot állítani, fékekből a port kitisztítani, bowdeneket, spirálokat olajozni. A kürtöt kétszólamúra cseréltem, a fényszóró foglalatát átalakítottam, így továbbra is 35/35W-os, de halogén izzót (HS1) használok, jobban világít. A gyári gumimérete elöl 2.5-18, ez itthon beszerezhetlen, azonban a km-óra áttétele is 2.75-18-hoz való. Az ereje városban bőven elegendő, az autókat mindíg otthagyja, városon kívül 80km/h körül kellemesen motorozható, emelkedőn, utassal már kevés. Hátrány, hogy az utas lábtartója a lengőkaron van. Probléma semmi nem volt vele, télen-nyáron első rugásra indul. Az alapvető karbantartáson kívül semmi egyébre nem volt szüksége.
A teljesítménye 10LE, de ezzel a hasonló súlyú, 14..16LE-s mondott (hazudott) négyszelepes, ötsebességes brazil, kínai, koreai konkurenciát gyorsulásban veri. A száguldozás vége egyenesen ülve 105km/h körül van, mértem pontos órával.
Sokan kérdezik, nem akarom-e komolyabbra cserélni.
Alapvetően komolyabbat nem is találnék. Erősebbet igen, de komolyabbat nem.
Hibalista
- Km-spirál, fordulatszámmérő-sprál, kuplungbowden
Ide hordtam szervizbe
Soha nem adnám más kezébe...
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 4500 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |