ugrándozós kabóca. vidám, feszes, kezes.
Szöveges ítélet
Anno egy ködös koratéli estén kitaláltam, hogy motorozni szeretnék. Csak úgy. Miért ne most? Ekkor voltam 28 éves. Úgy okoskodtam hogy talán már elég megfontolt vagyok ahhoz, hogy ne Max körrel forduljak meg a helyi rendőrkapitányság parkolójában. Talán túlélem a motorozást. Beiratkoztam hát nagy nagy titokban a tanfolyamra. A kresz utáni első látogatásomkor a rutin pályán a motoros oktató azzal kezdte, hogy na akkor az ott az ER-5 ös kawasaki, menjél vele szépen öcsi. Mondtam neki, hogy ok, de hogyan kell beindítani...?
Ebben a pillanatban megfagyott a levegő, "valaki lerántotta a tűt a lemezről", és úgy néztek rám a többiek, mint aki éppen egy két napos őzgidát szel ketté láncfűrésszel vigyorogva... Mondom: nem tudok motorozni mester, azért vagyok itt. De ÜLTÉL MÁR MOTORON UGYE? Nem annyira, válaszoltam, és már éreztem, hogy én vagyok helikopter. (a többi tanuló többnyire saját 500-as meg 750-es motorral jött a pályára, mert már igencsak kellett nekik a jogsi) A mester kissé kelletlenül közelebb jött, és bemutatott minket egymásnak a Kawasaki gépállattal. (gáz, KÉT(!)kettő -ÉRTED?- külön fék, kuplung, indító gomb...stb...) Mazsolább voltam a mazsolánál is. Néhány bátortalan kísérlet után abba is akartam hagyni az egészet, de Samubácsi nevű motoros (és amúgy is) barátom tartotta bennem a lelket. Meg persze az is, hogy addigra már ott állt a garázsomban a saját GS500-as suzukim, amin majd megtanulhatok motorozni a vizsgák után. Ha már megvettem, és ittam előre a medve bőrére, csak nem adom fel.
Egy szó mint száz, megtanultam levizsgáztam, belejöttem. Meglett az "A" korlátlan. Boldogan gyakoroltam a motorozást Pécs útjain. Próbálgattam a kanyarodást a Pécs-Orfű-Magyarhertelend szakaszon... Aztán kitaláltam hogy szeretnék venni egy másik motort. Nem mintha a GS kevés lett volna az én tudásomhoz, anno első motornak mindenki ezt ajánlotta, és nem is csalódtam. Remek paripa. Két végigmotorozott szezon után azonban szerettem volna egy lépést előrébb haladni. Google barátomnak azt írtam "naked bike" és "képek"... Nem érdekelt sem teljesítmény, sem ár egyelőre. Álmodozni ingyen van. Az első motor ami TÉNYLEG tetszett, amire azt mondtam hogy IGEN, ezt írta fel az orvos, egy Honda volt. A kép alá az volt írva hogy: "Honda CB 600 F". Következő lépés, utánaolvasni... tesztek, fórumok, leírások... (kiváló minősítések, nem egy erőgép, de amire nekem kell, több is mint elegendő) Ismerősök/barátok arcának fürkészése amikor kimondom a típusnevet... Elismerő bólogatások, és a "Hornet? az egy jó motor" mondatok gyakori visszhangjai nyomán hamar eldöntöttem a kérdést. Biztos ami biztos, egy oktató barátomtól kaptam kölcsön egy körre egy CB600S-t, kipróbálni, és nagyon tetszett a vezetési élmény, ám arra rájöttem hogy SOHA nem lesz fejidomos motorom...
Keresni kezdtem a megfelelő darabot: magyar és külhoni hirdetéseket böngésztem. Óvakodtam az olasz importtól, a taljánok szeretik leharcolni a járművet, a magyarok meg sajnos szeretnek órát állítani a behozott gépeken... Találtam egy szépet. 2006-os, Bombay Orange (=kolbászzsír metál) színű, 21000 km futással. Egy fél szezont (tényleg csak egy felet és az első olajcseréről is meg volt a papír) futott az olaszoknál magyar tulajjal. Megmozgattam a szálakat, le tudtam informálni. Az eladó srác is minden számlát eltett, ezek alátámasztották az addig szerzett információkat, reálisnak mutatták a futásteljesítményt. Szerelő megnézte, rámondta az áment. Az üzlet megköttetett (Igen kedves olvasó: én csak fényképen láttam a kérdéses motort... Élőben csak Samubácsi -maximális bizalom- és a szerelő tapogatták, de mindketten azt mondták fog tetszeni és rendben van.) kifizettem.
Két napra rá, - 2010. április volt ekkor - összeszedtem a motoros holmimat, és vonattal elutaztam az eladóhoz a gépsárkányért. Felültem a GS-nél kétszer erősebb Hornetre és gond nélkül el tudtam indulni vele. Az első kereszteződés előtt meg is tudtam állni... Nagyjából 15 perccel később pedig már úgy éreztem mintha mindig is ez a motor lett volna alattam. Precíz, pontos, nincs rosszindulatú meglepetés. A vásárlás helyszínétől a célállomás mintegy 380km-re terült el, tehát elég combos út állt előttem. Két jóbarátom kísért Budáig - kb. a féltávig. Indulás után kb. fél órával szakad le ránk az ég. Remek. Amúgy is tipikus "napelemes motoros" vagyok, most meg az ismeretlen motorral mehetek a szakadó esőben. Kissé szitkozódtam a sisakban, de a Hornet kiválóan szerepelt. Nem ázott be semmi, a fék is jól fogott, és az ívekről sem estem le. Szerencsére az eső elunta a szívatásunkat és hamar elállt. A fővárost elhagyva, úgy döntöttem hogy az unalmas, de biztonságot jelentő autópályát választom a továbbiakban. Tényleg unalmas volt. Végsebességet ugyan nem néztem, mert nem érdekelt, de arra rájöttem, hogy ad1.: sisakot kell cserélnem, mert ezen a motoron ez a sisak borzalmasan zajos, és a szél is nagyon dobálja. ad2.: 130-nál nagyon kényelmesen lehet haladni, de 150km/h fölött már a menetszél le akar tépni rendesen. Hát igen: szélvédelem az nem sok van rajta, de a nakednek ez az ára. Megbocsátom.
Itthon másnap kilátogattam a klubházba, lemostuk és MINDENT lecseréltünk amit le lehet. Gumik, fékfolyadék, hűtőközeg, olaj, olajszűrő, levegőszűrő teleszkóp olaj, szimering, lánc, lánckerék, fékbetétek és egy karbi szinkront is kapott. Semmilyen rejtett hiba nem derült ki, a motor még nem volt megbontva. Szép olaj jött le belőle.
A nyár végén egyszer menet közben, a városban kinyomta a főbiztosítékot, de azóta már megbocsátottam. Vicces volt: lámpa zöldre vált, kövér gáz, lendületes start...négyszáz méter után meg motor leáll, minden áram eltűnik... Kuplung behúz, szépen jobb kézzel jelez, mint a robogósok és kisorol a padkára... Néz hülyén. Mázli, mert a klubház nem volt messze, épp oda igyekeztem, hamar be tudtam tolni. Kinyomozta a mester: a tank alatt futó egyik kábel kisúrolódott egy hegesztési varraton, mert nem volt megfelelően bebandázsolva és rögzítve, és letestelt. Az olasz összeszerelő munkás (pl.: Guido?) biztosan cigiszünetet tartott, és elfelejtette meddig jutott az összerakásban...(ezt az évjáratot és típust ugyanis a taljánok szerelték össze sajnos, de ennél nagyobb hibája sose legyen. Bízom a japán minőségbiztosítási rendszerben.) Kapott új kábelt teljes hosszban, szépen bandázsolva. Kicsit később kapott még egy Hepco&Becker közpésztendert is, mert az sajnos nem jár hozzá gyárilag, pedig hasznos.
Teljesen elégedett vagyok. Városban remek társ, majdnem minden nap ezzel járok dolgozni szezonban, meló után pedig kiszellőztetem a fejem egy kicsit hosszabban. Túrázni remek, kényelmes két személynek is, bár én nem szeretek annyira klasszikusan dobozolni, inkább "bankkártyával" megyek. Egy hátsó egy sisakos Givi dobozom van hozzá, de ritkán használom.
Fogyasztása 5 és 6 litert között alakul. Nálam az utas nem okoz nagyobb fogyasztást, kedvesemmel mindketten vékonyabbak vagyunk, inkább a sebesség, illetve a városi forgalom milyensége befolyásol.
Ha kényelmes motort szeretnél (176 cm magas vagyok, nekem tökéletes), könnyen irányíthatót, és barátságosat, a Hornetet merem ajánlani. Néhányan pályán is mennek velük, de én erről nyilatkozni nem tudok. Annyira nem tudok motorozni(még), hogy pályára merészkedjek. Jó motor, és nézetem szerint szép is.
Hibalista
- - jobbos teleszkóp szimering könnyezés. Szimering csere megoldotta - - központi biztosíték, illetve egy elektromos kábel csere
Ide hordtam szervizbe
Zé. - arany keze, és arany szíve van. A határidők olykor csúsznak néha... :)
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (0) | Km vásárláskor | 21000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | GS 500 E | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |