Turbo dömper mindennapokra
Szöveges ítélet
(rövid ertekeles a cikk vegen, helyesirasert elöre is elnezest)
Először is miért kezdtem motorozni?
Ingázom napi 2x23km autpalya és dugó, dugó reszetöl készen vagyok.
Jött az ötlet hogy 1 nap alatt megcsinálom 125cm3 vizsgát és el is boronálva az egész történet.
Megbeszéltem a barátommal mire is kellene gép. Kiderült az autopalya miatt 125cm3 csak az öngyilkossaghoz lesz elég (utólag belátom én is hogy ez kamikaze akcio lett volna). Na akkor legyen A2 jogositvany ami annyiba kerül mint a „A“ úgy voltam vele nagy jogsival is lehet kicsit vezetni aztán meglátjuk mi lesz ha egyszer motozni szeretnek.
A jogositvany megszerzése is külön történet elég magyarosan ment oktatás, kB ülj fel motorra én addig az arnyekban fekszem, cserébe viszonylag „olajozottan“ ment. Ulolag nem mar nem csinalnam otthon.
Motor kivalasztasa.
Na ezen rengeteget tipródtam főleg úgy, hogy előtte nem motoroztam semmit és így nem tudtam is mit akarok. Végül is racionális valasztas lett ne legyen tul erős, se magas, és uj sem ha összetörnem de legyen akkora a kar.
NC700 as szeria nagy siker lett amikor kijött nemetorszagban 2014 talán ebből adtak el a legtöbbet.
Ez egy racinalis motor (http://totalbike.hu/tesztek/2014/05/22/honda_nc750x_dct/ vagy http://totalbike.hu/tesztek/2012/06/16/hogy_lehet_egy_honda_ennyire_olcso/ ) nem lehet vele kavezo előtt jampeckodni es nagy GS mellett is eleg szarul nez ki, de cserbe olcso nem rohad le es alig fogyaszt (https://www.spritmonitor.de/en/overview/18-Honda/1357-NC_750.html?vehicletype=2).
Motor megvétele.
mobile.de nezegetes éjjel-nappal hopp egyszer csak beugrott egy közelben és marha jó áron. 1 evésen 3000km új ár 65% ért raadasul a rancfelvatott NC750S modell. Ennyiért ha szar akkor is elhozom.
Elmentem kirpobaltam optikailag jónak tűnt műszakilag nem értek hozza de mivel meg garacialis volt nem szarakodtam elhoztam. Anya motorja volt aki apa mögül ült at sajatra, es 1 ev 3000km után kellett neki erősebb gép (valami uj naked Suzuki talán GSX-S750 ?) az uj gep mar ott allt garázsban aztán kellett a hely, pénz meg nem nagyon így tudtam meg alkudni az amúgy is alacsony arbol.
First world problems. Nehany embernek bejött az elet.
Összesen 13.000km mentem 2 szezon alatt ami igazsághoz hozzátartozik volt egy km óra csere ami egy visszahivas miatt volt tankot rosszul mutatta. Mivel egyben cseréltek az egeszet 3000km 0-rol indult amit valahogy elfejetettem megmeliteni amikor eladtam. Ez így utolag bocsánatos bűn csak de csak összezavarta volna a
vevőt amugy is Riagbol vette meg valaki megtekintes nelkül elöre küldte penzt (mas meselne ensem hinnem el). Amugy nekem nagyon bejött digitális műszerfal elsőre ez után minden analog öregeknek valo :P
Kényelem.
Nekem az üles 100km utan kenyelmetlen napi haszaltra OK. Sose cseréltem mert Drága. €200 saccra
Szinte lehet telejesen egyes hattal ülni en 178cm es 80kg vagyok.
Kuplung kemeny neha nem vette az elsöt nekem nem tetszett haveom szerint van visszajelzes ezt ugy meselni es nekem messze mindket kar volt vettem ugy karokat ez miatt.
Szelvedelem 0. Amugy is naked Bike-on mit var az ember.
Legnagyobb Feature (lasd kepéken) csomagtartó. Nagy üveges viz, extra kesztyü, papirok telefon.
fenykepzö vagy éppen ami, hatizsak nélkül elhozható csomó minden. Ez nagyon hiányzik a következő motoromról. :(
Műszerfal jó van fokozatmerö is napfenybe is jol latszik esetelg olyan hiányzik róla amúgy ami más kategoriahoz jár. :)
Teljesitmeny:
Nekem eleg volt varosban oszaguton teljesen elég dinamikus gyorsul. Autopalyan 130at tartja siman de felette annyi nem talan 160-170kmh ig felmegy de hosszu egyenes kel hozza. Arcoskodni nem lehet vele.
Hegyen jön ki az ereje igazan mert nem sok loerö de cserébe nyomatékos nagyon, diesel kocsihoz hasonlitanam. Nem kell forgatni es nem is erdemes amugy 6000 fordulat a teteje viszont 2500tol húz rendesen.
Apropó a 6. Fokozat szerintem rosszul van attelezve gyanús hogy X verzióhoz jobban passzol több szelvedelemmel. Utolag mar banom hogy nem azt vettem lehet nem is csereltem volna motort.
Fogysztas:
Fillerb*szás magasiskolája jó erzes amikor €10 bol tele megy a tank több mint 200km-re. (spritmonitor link) bar en a felsö retegbe tartozom. 4liter/100km föle 2 alukofferrel sem megy autopalyan sem. Amugy szerintem 2,5 literes hogyasztas hazugsag. De 3L/100km elhiszek az allatt hazugsag vagy a fogyzatasmerö jotekony hazugsaga.
Fenntartási kölségek*:
Alkatresz szerintem atlagos szerviz atlag söt olcso (KTM hez kepest ingyen van).
Megbízhatóság:
Akkumlator leterdelt (YASUA) 2 szezon utan ugy hogy garazsban tartottam es töltöttem is. A következö motorban is ez van KTM 1050 amit nem is ertek mert japan marka, de ugyan olyan szar legalabb is nalam de cserbe k*rva draga is €100. Ebayes gagyit vettem €40 ert ami pöcc-röffre ment. Igazabol gumi es akku kivetelevel nem volt gond. (ez is lehet user error).
Apropo Gumi most nem tudom mi volt rajta gyarilag de esöben vagy hideg uton fostam hogy elesek kemenynek ereztem.
Honda-ra amugy is jellemzö hogy gyari gumijai szarok amit szinten nem ertek. (Afrika Twin is s*zarral jött ki)
Röviden: pozitív
- Tökéletes kezd motor
- Olcsó fenntartás
- Kis fogyasztás
- Pakolo rekesz
- Nyugodt jaras, alcsonyrol huz
Negative:
- 0 szelvedelem valahogy a Draga sisak is hangos elurol
- Aupalyara nem valo hosszan 120kmh felett nem gyorsul
- Dugoban ugy 20kmh az egyes sok neki a 2. Fokozat kevés allando kapcsolgatas
-tanksapka egyszerüen levehetö egyszer csajokat neztem a kuton es ott is hagytam mehettem vissza erte
Hibalista
- Akkumlator leterdelt (YASUA) 2 szezon utan ugy hogy garazsban tartottam es töltöttem is. A következö motorban is ez van KTM 1050 amit nem is ertek mert japan marka, de ugyan olyan szar legalabb is nalam de cserbe k*rva draga is €100. Ebayes gagyit vettem €40 ert ami pöcc-röffre ment. Igazabol gumi es akku kivetelevel nem volt gond. (ez is lehet user error).
-
- -müszerfal visszahivas tank visszejelzes pontatlan volt sajat zsebböl €600 lett volna
Ide hordtam szervizbe
München Trudering korrekt gyors csak Hondaval foglakoznak szerelö nem szarik bele (még). München Honda Pasing hoz kepest olcsobb sokkal. van az apenz amiert kerülök.
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 3000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | KTM 1050 |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |