Tökéletes első nagymotor
Szöveges ítélet
Már évek óta robogóztam egy kis 125-ös Hondával, amikor egy Vespás barátommal elmentünk egy-két városon kívüli kiruccanásra is. Akkor jöttem rá, hogy a motorozás nem csak arra jó, hogy a városban gyorsan eljussak A-ból B-be, hanem képes adni egy érzést ami ötvözi a szabadságot, kalandot, felfedezést, szórakozást, suhanást… szóval ez egy kurvajó dolog! Akkor eldöntöttem, hogy leteszem a nagymotor jogsit, és keresek egy mocit ami alkalmas az ingázást ezzel az élménnyel ötvözni, és amin az asszonyt is magammal vihetem majd.
Na de térjünk gyorsan a tesztünk tárgyára. A Honda pont akkoriban (2013 eleje) jött ki az új félliteres trióval, a CBR500R, CB500F és CB500X pacikkal. Elmentem egy tesztvezetésre (a CBR500R-t próbáltam ki először), és fél óra után akkora mosollyal szálltam le, hogy a kereskedős faszi is csak röhögött. Kipróbáltam az NC700-ast, és egy páréves CBF600-est is, de messze az 500-as volt a legnagyobb élmény számomra. Aztán kipróbáltam az F és az X verziót is, és a kis naked F mellett döntöttem. A motor ugyanaz persze, az üléspozíció más csak kicsit, meg a stílus/kinézet. Nekem az F állt a legközelebb a szívemhez.
Azóta eltelt 15 hónap, és 10.000 kilométer, és még most is egy nagy mosollyal szállok le a mocimról szinte minden alkalommal. Nyugodtan állíthatom, hogy minden elvárást kiválóan teljesített, rengeteg élménnyel gazdagodtunk, és nem mellesleg teljesen zökkenőmentesen telt el ez az idő.
Motor: a motor 47 lóerős, a nagymotorok között ez kifejezetten kevésnek számít, de szerintem pont elég, hogy bármilyen körülmény között nagyon nagy élvezetet nyújtson. 5mp alatt van százon, 180 fölött a vége, az autók 99%-nál sokkal gyorsabb. Ráadásul nagyon egyenletesen adja le az erejét, teljesen egyenes a nyomatékgörbe. Tehát ha nyugis a kedved, nyugodtan tarthatod 3-4-ezres fordulaton (és lesz elég nyomaték hogy simán megelőzz valakit váltás nélkül), vagy ha sportos kedved van, forgathatod 8-9 ezerig, ami nagyon nagy móka! Egyedül nagyobb sebességnél fogy el a szusz egy kicsit, ha országúton 120-al mész és megelőznél egy autót, akkor azért előre kell tervezni, mert 120-ról 140-re nem úgy gyorsul mint 90-ről 110-re. Ebben segítene kicsit egy 600-as plusz 20-30 lóereje.
Kényelem: nagyon kényelmes az üléspozíció, egyenes a hátad, széles a kormány, jól látsz, és az ülés is kényelmes. Átutaztam már a motorral Európát, napi 500-600 kilométert is mentem vele gond nélkül. Szélvédelem nincs sok, viszont nincs is turbulencia amit sok szélvédő tud okozni más motorokon. Engem nem zavar a menetszél, része az élménynek. Füldugó azért ajánlatos. Az utasülés is kényelmes, sok 1-2 napos túrán vagyunk már túl kettesben, amit mindketten nagyon élveztünk. A motor is nagyon jól teljesít két emberrel, szintén bőven elég a teljesítmény utasra is, és a felfüggesztés is jó volt (egy kis előfeszítés állítással).
Megbízhatóság: egyáltalán semmi gond nem volt eddig a géppel, tökéletesen teljesít, minden alkalommal pöccre indul, és 10e km után is szalon állapotban van - rozsdának, kopásnak nyoma sincs. Vigyázok rá persze, de használom esőben hidegben is, és sokat megyek vele, ennek ellenére pont olyan mint amikor kigurult a kereskedésből. A minőségről még annyit, hogy tavaly két hétig egy Kawasaki ER-6N volt nálam cserében: nos, az egy drágább, erősebb gép, de ég és föld volt a minőségbeli különbség a Honda javára. A Kawa csörgött-zörgött, 4-6ezer között rezonált a műszerfal, akadozott a váltó, olyan volt visszaülni a Hondára mint Trabiból Mercibe, de komolyan. Erősebb volt a motorja, de ez csak magas fordulaton jött ki, tehát pl városban semmi pluszt nem jelentett.
Na, ez egy picit hosszúra sikeredett, de remélem segített annak, aki ebben a motorban gondolkozik. Én nagyon ajánlom. Jó motorozást és széles utat mindenkinek!
Hibalista
- Semmi nem romlott el. Volt egy hivatalos visszahívás, ahol egy csavart kciseréltek, de ennyi.
Ide hordtam szervizbe
Honda Dream Budapest
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2013 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | PCX 125 | Következő motorja? | Ki tudja még azt? |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.9/10) |