A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » CB 500 F (471 cm3)

CB 500 F (471 cm3) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Tökéletes első nagymotor

Szöveges ítélet

Már évek óta robogóztam egy kis 125-ös Hondával, amikor egy Vespás barátommal elmentünk egy-két városon kívüli kiruccanásra is. Akkor jöttem rá, hogy a motorozás nem csak arra jó, hogy a városban gyorsan eljussak A-ból B-be, hanem képes adni egy érzést ami ötvözi a szabadságot, kalandot, felfedezést, szórakozást, suhanást… szóval ez egy kurvajó dolog! Akkor eldöntöttem, hogy leteszem a nagymotor jogsit, és keresek egy mocit ami alkalmas az ingázást ezzel az élménnyel ötvözni, és amin az asszonyt is magammal vihetem majd.

Na de térjünk gyorsan a tesztünk tárgyára. A Honda pont akkoriban (2013 eleje) jött ki az új félliteres trióval, a CBR500R, CB500F és CB500X pacikkal. Elmentem egy tesztvezetésre (a CBR500R-t próbáltam ki először), és fél óra után akkora mosollyal szálltam le, hogy a kereskedős faszi is csak röhögött. Kipróbáltam az NC700-ast, és egy páréves CBF600-est is, de messze az 500-as volt a legnagyobb élmény számomra. Aztán kipróbáltam az F és az X verziót is, és a kis naked F mellett döntöttem. A motor ugyanaz persze, az üléspozíció más csak kicsit, meg a stílus/kinézet. Nekem az F állt a legközelebb a szívemhez.

Azóta eltelt 15 hónap, és 10.000 kilométer, és még most is egy nagy mosollyal szállok le a mocimról szinte minden alkalommal. Nyugodtan állíthatom, hogy minden elvárást kiválóan teljesített, rengeteg élménnyel gazdagodtunk, és nem mellesleg teljesen zökkenőmentesen telt el ez az idő.

Motor: a motor 47 lóerős, a nagymotorok között ez kifejezetten kevésnek számít, de szerintem pont elég, hogy bármilyen körülmény között nagyon nagy élvezetet nyújtson. 5mp alatt van százon, 180 fölött a vége, az autók 99%-nál sokkal gyorsabb. Ráadásul nagyon egyenletesen adja le az erejét, teljesen egyenes a nyomatékgörbe. Tehát ha nyugis a kedved, nyugodtan tarthatod 3-4-ezres fordulaton (és lesz elég nyomaték hogy simán megelőzz valakit váltás nélkül), vagy ha sportos kedved van, forgathatod 8-9 ezerig, ami nagyon nagy móka! Egyedül nagyobb sebességnél fogy el a szusz egy kicsit, ha országúton 120-al mész és megelőznél egy autót, akkor azért előre kell tervezni, mert 120-ról 140-re nem úgy gyorsul mint 90-ről 110-re. Ebben segítene kicsit egy 600-as plusz 20-30 lóereje.

Kényelem: nagyon kényelmes az üléspozíció, egyenes a hátad, széles a kormány, jól látsz, és az ülés is kényelmes. Átutaztam már a motorral Európát, napi 500-600 kilométert is mentem vele gond nélkül. Szélvédelem nincs sok, viszont nincs is turbulencia amit sok szélvédő tud okozni más motorokon. Engem nem zavar a menetszél, része az élménynek. Füldugó azért ajánlatos. Az utasülés is kényelmes, sok 1-2 napos túrán vagyunk már túl kettesben, amit mindketten nagyon élveztünk. A motor is nagyon jól teljesít két emberrel, szintén bőven elég a teljesítmény utasra is, és a felfüggesztés is jó volt (egy kis előfeszítés állítással).

Megbízhatóság: egyáltalán semmi gond nem volt eddig a géppel, tökéletesen teljesít, minden alkalommal pöccre indul, és 10e km után is szalon állapotban van - rozsdának, kopásnak nyoma sincs. Vigyázok rá persze, de használom esőben hidegben is, és sokat megyek vele, ennek ellenére pont olyan mint amikor kigurult a kereskedésből. A minőségről még annyit, hogy tavaly két hétig egy Kawasaki ER-6N volt nálam cserében: nos, az egy drágább, erősebb gép, de ég és föld volt a minőségbeli különbség a Honda javára. A Kawa csörgött-zörgött, 4-6ezer között rezonált a műszerfal, akadozott a váltó, olyan volt visszaülni a Hondára mint Trabiból Mercibe, de komolyan. Erősebb volt a motorja, de ez csak magas fordulaton jött ki, tehát pl városban semmi pluszt nem jelentett.

Na, ez egy picit hosszúra sikeredett, de remélem segített annak, aki ebben a motorban gondolkozik. Én nagyon ajánlom. Jó motorozást és széles utat mindenkinek!

Hibalista

- Semmi nem romlott el. Volt egy hivatalos visszahívás, ahol egy csavart kciseréltek, de ennyi.

Ide hordtam szervizbe

Honda Dream Budapest

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2013
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 4 l
Előző motorja? PCX 125 Következő motorja? Ki tudja még azt?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.9/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.