Több út vezet a hegyre, de mind Transalppal az igazi
Szöveges ítélet
Nagyjából az ETZ-vel eltöltött évek alatt körvonalazódott bennem, hogy milyen a legideálisabb motor a számomra. Legyen kényelmes, nagyjából 600-as, nyomatékos, tárcsafékes elöl-hátul, ne ijedjen meg egy földúttól, legyen jól pakolható, és ne kelljen ráfeküdni a tankra. Ez eddig egy túraendúró. Legyen megbízható, ami nálam japán, ha lehet, Honda, és legyen többhengeres, de ne legyen túl bonyolult.
Ez mind együtt a Transalpot adta ki, aztán több hónapos keresés után sikerült is a szűkös kínálatból találni egy megfelelőt. Mit megfelelőt, kiváló állapotút igényes tulajtól (Nonfango, színre fújt hátsó doboz, bukócső, vadiúj Pirelli Scorpion gumik elöl-hátul, 29e km, gyári szerszámkészlet, magasított GIVI plexi).
Nekem az 50 ló tökéletesen elég, akár két személlyel, megpakolva is. Az autópályatempót könnyen tartja, ha unom a tötymörgést az országúton, akkor húzok egy kövéret, és pillanatok alatt 80-90-ről 120-130-on van, az előzési feladat végrehajtva.
A szélvédelme lábnál tökéletes, a fejemnél testhelyzetfüggő, de a magasabb GIVI plexivel csak akkor lóg ki a bukóm az orkánszerű szélben, ha nagyon akarom.
A futóművön és a motor teljesítményén, alig veszem észre, hogy egyedül, vagy barátnőmmel és megpakolt dobozzal megyek, mondjuk ketten együtt is alulról karcolják a 60 kilót.
A fogyasztás 4,5-5 liter, ha városban küzdök, 5-5.2, ha kettesben túrázunk hegyen-völgyön, akkor kicsivel kevesebb. A hűtése hihetetlenül túl van tervezve, 35 fokban, két személlyel araszolva felfelé a Hegyalja úti dugóban sikerült eljutni a skála kétharmadáig. Kíváncsian vártam, mi történik, de akkor meg barátságos surrogással életre kelt a ventilátor, és megint a szokásos egynegyeden álltunk. Ebből következően tavasztól őszig esély sincs kilendíteni a mutatót a hideg zónából.
A technika robusztus, megbízható, a világ végére is elvisz, de még vissza is. Gumit füstölni és egykerekezni kevésbé alkalmas, túrázni viszont isteni, ráadásul nem ijed meg a földutaktól, murvától sem.
A hangja szolid dübörgés, gyönyörű V2-es, motorféknél néhány vagány robbanással. Nekem ez így jó, ahogy van, elég volt az MZ üvöltését hallgatni 110-nél.
Egyedül egy benzinszintjelzőt hiányolok, mert a tankba belátni esély nincs, 97-ben pedig a technika már rendelkezésre állt. Szerencsére a fogyasztás kiszámítható, így a km-számláló alapján elég jól tippelhető, mikor kell tartalékra tenni (17 literes a tank, 5 liter/100, 300 km után kell elkezdeni kutat keresni).
Nekem a Transalp mindent megad, amit egy motortól elvárok. Az értékelésnél is a saját igényeimhez mértem az egyes tulajdonságokat, objektíven nemigen tudnék pontozni, mivel nem próbáltam minden konkurens típust.
Ráadásul mivel a következő két generáció (650 xlv, meg az új 700 xlv) egyáltalán nem tetszik, nem is fogom lecserélni. Megfelelő karbantartás mellett elmennek ezek minimum 130-150 ezer km-t. Így megfelelően karbantartom, és vár rám még legalább százezer gondtalan kilométer.
Hibalista
- indexkapcsoló - két fújás WD40 és némi tisztítás, anyagárban kifejezhetetlen
Ide hordtam szervizbe
amit tudok, saját magam
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Amit nem tudok, azt meg:
Honda Dream, Budapest, Attila út
Korrektek, kedvesek, gyorsak, türelmesek a típusismerettel nem rendelkező tulajdonosokkal szemben is. Mindent elmagyaráznak. A gyári Honda alkatrészek árairól nem tehetnek, a szervíz munkadíja meg a szokásos. Csak ajánlani tudom!
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 29000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |