A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Xl 600v 1997 (599)

Xl 600v 1997 (599) 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Több út vezet a hegyre, de mind Transalppal az igazi

Szöveges ítélet

Nagyjából az ETZ-vel eltöltött évek alatt körvonalazódott bennem, hogy milyen a legideálisabb motor a számomra. Legyen kényelmes, nagyjából 600-as, nyomatékos, tárcsafékes elöl-hátul, ne ijedjen meg egy földúttól, legyen jól pakolható, és ne kelljen ráfeküdni a tankra. Ez eddig egy túraendúró. Legyen megbízható, ami nálam japán, ha lehet, Honda, és legyen többhengeres, de ne legyen túl bonyolult.

Ez mind együtt a Transalpot adta ki, aztán több hónapos keresés után sikerült is a szűkös kínálatból találni egy megfelelőt. Mit megfelelőt, kiváló állapotút igényes tulajtól (Nonfango, színre fújt hátsó doboz, bukócső, vadiúj Pirelli Scorpion gumik elöl-hátul, 29e km, gyári szerszámkészlet, magasított GIVI plexi).

Nekem az 50 ló tökéletesen elég, akár két személlyel, megpakolva is. Az autópályatempót könnyen tartja, ha unom a tötymörgést az országúton, akkor húzok egy kövéret, és pillanatok alatt 80-90-ről 120-130-on van, az előzési feladat végrehajtva.

A szélvédelme lábnál tökéletes, a fejemnél testhelyzetfüggő, de a magasabb GIVI plexivel csak akkor lóg ki a bukóm az orkánszerű szélben, ha nagyon akarom.

A futóművön és a motor teljesítményén, alig veszem észre, hogy egyedül, vagy barátnőmmel és megpakolt dobozzal megyek, mondjuk ketten együtt is alulról karcolják a 60 kilót.

A fogyasztás 4,5-5 liter, ha városban küzdök, 5-5.2, ha kettesben túrázunk hegyen-völgyön, akkor kicsivel kevesebb. A hűtése hihetetlenül túl van tervezve, 35 fokban, két személlyel araszolva felfelé a Hegyalja úti dugóban sikerült eljutni a skála kétharmadáig. Kíváncsian vártam, mi történik, de akkor meg barátságos surrogással életre kelt a ventilátor, és megint a szokásos egynegyeden álltunk. Ebből következően tavasztól őszig esély sincs kilendíteni a mutatót a hideg zónából.
A technika robusztus, megbízható, a világ végére is elvisz, de még vissza is. Gumit füstölni és egykerekezni kevésbé alkalmas, túrázni viszont isteni, ráadásul nem ijed meg a földutaktól, murvától sem.

A hangja szolid dübörgés, gyönyörű V2-es, motorféknél néhány vagány robbanással. Nekem ez így jó, ahogy van, elég volt az MZ üvöltését hallgatni 110-nél.
Egyedül egy benzinszintjelzőt hiányolok, mert a tankba belátni esély nincs, 97-ben pedig a technika már rendelkezésre állt. Szerencsére a fogyasztás kiszámítható, így a km-számláló alapján elég jól tippelhető, mikor kell tartalékra tenni (17 literes a tank, 5 liter/100, 300 km után kell elkezdeni kutat keresni).

Nekem a Transalp mindent megad, amit egy motortól elvárok. Az értékelésnél is a saját igényeimhez mértem az egyes tulajdonságokat, objektíven nemigen tudnék pontozni, mivel nem próbáltam minden konkurens típust.
Ráadásul mivel a következő két generáció (650 xlv, meg az új 700 xlv) egyáltalán nem tetszik, nem is fogom lecserélni. Megfelelő karbantartás mellett elmennek ezek minimum 130-150 ezer km-t. Így megfelelően karbantartom, és vár rám még legalább százezer gondtalan kilométer.

Hibalista

- indexkapcsoló - két fújás WD40 és némi tisztítás, anyagárban kifejezhetetlen

Ide hordtam szervizbe

amit tudok, saját magam

Értékelése:

Másik szerelő értékelése

Amit nem tudok, azt meg:
Honda Dream, Budapest, Attila út

Korrektek, kedvesek, gyorsak, türelmesek a típusismerettel nem rendelkező tulajdonosokkal szemben is. Mindent elmagyaráznak. A gyári Honda alkatrészek árairól nem tehetnek, a szervíz munkadíja meg a szokásos. Csak ajánlani tudom!

Értékelése: 9

Képek a motoromról

Fenntartási költség (7) Évjárat 1997
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 29000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.