Tinimotor ingajáratban
Szöveges ítélet
Két éve kezdtem érdeklődni a motorozás iránt, előtte gyakorlatilag 0 motoros tapasztalat. Érdről járok Zuglóba melózni, és a napi autózás az állandó dugóban elég megterhelő volt, ezért egy munkatársam rábeszélt próbáljam ki. Végül letettem a B125-öt és megvettem tőle egy 2007-es Honda CBR125R-t. Ez már az injektoros kivitel, ami állítólag még kevesebbet fogyaszt.
Az első benyomás, ez sem egy erőgép, de amit előtte az B125 oktatómotor CG 125 tudott, ahhoz képest nagyságrenddel jobb. M7 érdi emelkedőn kicsit plexi mögé bújva 100-al simán felmegy, sík úton óra szerint 120 körül van vége. Ennyivel kell is menni, mert különben eltaposnak az autósok. Tudom autópályára nem való ez motor, de nagy részben a 2x3 sávos 100-as sebességlimites közös M1-M7 szakaszon használtam, ott minden ok volt. A fogyasztás 2.3l/100km-re jött ki az első 5-6 tankolás alapján. Viszonylag könnyen el lehet vele férni a sávok között.
Előnyök:
- alacsony költségek (kis fogyasztás, olcsó szervízelés)
- kiforrott problémamentes konstrukció
- könnyű kezelhetőség, első motornak kiváló
- kis mérete miatt jól elfért a kocsisorok között, ill. a garázsomban az autó mellett
Hátrány:
- nekem kicsi volt (180 magas vagyok)
- sajnáltam a pályán az állandó magas fordulat miatt
- eléggé érzékeny volt az erős szélre a csekély súlya és keskeny gumik miatt, ill. nedves úton nagyon csúszott (ContiGO abroncsokkal használtam, a gyári IRC-vel életveszély lehetett)
- a vékony gumikat nagyon megvezették a hosszirányú úthibák
Egyszer február végén nyálkás időben az M7 érdi felhajtónál „gyökkettő” sebességnél fehér aszfalton kanyarodásnál visszaváltottam 1-be és kicsúszott alólam, irányjelző letört és picit megkarcolódott ennyi. Ebay-ről vettem CBR125 méretű kínai irányjelzőt 4db-ot 2500ft-ért.
Szerviz: magam szervízeltem. A netről elég korrekt leírásokat lehet letölteni.
Majd 2 éven éppen belül, hogy ne kelljen újra kreszből vizsgázni, továbbléptem korlátlan A-ra. Ekkor eladtam gond nélkül.
Továbblépés: először 250-est akartam venni, majd később max500-ast, végül vettem egy FZ6-ot :)
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (4) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (3) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (0) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | FZ6N |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |