Tekergő Túradömper
Szöveges ítélet
Szeretem. Annak ellenére, hogy a választás alapja számomra kompromisszumos kell hogy legyen a korlátozott anyagi lehetőségek miatt. Ha a csapból is benzin folyna, ha lehetne magasabb az adó és biztosítás, meg megvehetném a nagyobb teljesítményhez szükséges alkatrészeket, akkor erősebb motort választottam volna.
Próbálom sorban kifejteni a kérdéseket:
Valójában 400 km-el vettem, és 1,3 év alatt került bele a maradék 11600. Előtte egy VTR250-em volt, azzal 20e km-t mentem.
Nekem kényelmes. Nem vagyok túl magas, így kicsit előbbre kell dőlnöm, de ezen kívül nincs problémám. Ha egyszer lesz egy olyan motorom, ami Xszáz km után sem nyomja a fenekemet, akkor szólok :) Alapvetően én alacsonyabb pilótáknak képzelném el, de ismerek olyan magas embert, akinek kényelmes. Csak furán néz ki rajta.
A teljesítmény értékelése szubjektív. A sebesség és gyorsulás vonzó tud lenni, de nekem az, hogy a 0-50 és 50-90-re gyorsulás 2 másodpercét még ennél is jobban élvezzem, nem elég motiváció. Ez a 48 lóerős és 60 NM elég arra, hogy a megengedett sebességhatárokon belül fürgébb legyek az autóknál, sőt, a nyomaték miatt meglepően jót tud húzni az NC. Nagyon hirtelenkedni azért nem lehet vele, főleg utassal, 100 km/h fölötti előzésénél.
Fogyasztás. Városban, szöttyögősben akár 4L. Egyébként túrázásnál stabil 3,5, és szerintem az is csak a városokon való áthaladás miatt. Gondolom ezt, mivel az eddigi legalacsonyabb fogyasztás 3.2 volt, mikor szinte minden várost elkerültünk. A legmagasabb talán 4.7 Pesten, munkába járással.
Költségek. Adó teljesítmény alapján, kötelező évi 16e körül, Casco is 16 körül negyedévente. Kötelező szervizek 20-30e között, attól függően, hol csináltatjuk. Az alkatrészek drágábbak, mint amire számítottam. Nemrég hátsó fékbetétet kellett cserélni, 22e volt egy pár... A lánc és fogaskerék szett állítólag 80e felett van, de helyettesíthető nem gyárival.
Megbízhatóság. Még nem fulladt le, nem hagyott ott, nem fogyott ki a benzin :) De 12e-nél ez elvárható.
Szerviz. A szakszerviz drága. Még nem kérdeztem őket, hogy mennyire nehéz szétszedni a motort, nem tapasztaltam extra sok munkaórát a számlákon.
Egyéb. Tényleg egy kis dömper. Stabil és strapabíró ahol kell, de gyilkolni nem szabad. Ami műanyagból van az occsó féle megoldás, de szerencsére a kapcsológombok nem ide tartoznak. A műanyagok kopnak és karcosodnak. A kombinált féknek én sem hétköznapi motorozásnál, sem vezetéstechnikai tréningen nem tapasztaltam előnyét/hátrányát. Nagyon jól fékez, rövid a féktáv, kitűnő az ABS. A 215 kilónak is van előnye és hátránya, de szerintem mindenki el tudja dönteni, milyen típusú gépet akar. Az alacsony súlypont miatt nem érezhető (szerintem). Viszont jól lehet vele technikázni, fordulékony, lendületes. Bár nem szereti a 2500 alatti fordulatszámot, nehéz lefullasztani.
Kifejezetten hosszabb túrautakra használjuk (az esetek 70-80%-ában utast is viszek) - 150-500 km/nap. Én/mi az igényeink alapján megfelelőnek találjuk erre a feladatra.
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Szakszerviz
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2012 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 12000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | VTR250 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.0/10) |