Tanulópénz
Szöveges ítélet
Az egyetem alatt diákmunkából gyűjtöttem motorra, a felére összegyűlt a pénz, a másik felét kifizette egy barátom, aki alól ellopták az MZ-met.
Az első nyugati motorom volt, de nincs mit szépíteni, szakadt volt. A váz rozsdás, a 20 évnyi gányolás, eső, hó, stb megtette a hatását. A látszat ellenére azonban motorikusan majdnem tökéletes volt, amikor hozzám került, a kopott szelephimbák és himbatengelyek cseréje után viszont kifogástalan volt motorikusan.
Ez a kis motor az NX 650 (dominator) kistestvére, léghűtéses, egyhengeres négyütemű motor - kiforrott technika, nem sok minden tud(na) rajta tönkremenni, ha megkapja a szükséges minimum törődést.
Elöl-hátul dobfék, központi teló hátul (mint a nagyoknál:), én az egész elejét tárcsásra cseréltem (bontóból - Gerecse motor)
Télen-nyáron, ha esett, ha fújt mindig pöccre indult (önindítós volt a drága), sehol sem hagyott ott.
Négyütemű 125-öshöz képest nyomatékosnak érződött, nyomatékosabbnak, mint bármelyik hasonló kategóriájú kismotorom (Yamaha sr 125, Ybr 125)
A fékei jók voltak, de személy szerint nem nagyon preferálom az első dobféket, így miután kicseréltem az egész első traktust, vártam a csodát - de amíg nem koptak össze a bontott alkatrészek, gyakorlatilag rosszabb volt a fékhatás, mint a gyári dobfékkel. Ijedtemben a nyúlós fékhatás miatt, még azon a héten lecseréltem a fékolajat kétszer, de nem segített - az idő és a használat viszont orvosolta a problémát.
Fogyasztásról ebben a kategóriában nincs értelme hosszasan értekezni, hozta a géposztály 2,5-3l körüli átlagát.
Sajnos a hanyagságom megtette a hatását, nem ellenőriztem az olajszintet hetekig (hónapokig?) és mire a haverom rápillantott, csak úgy volt leolvasható a szint, hogy kb 60 fokban meg volt döntve a motor.
Be ugyan nem sült, így is ment - de keresztet vethettem az új szelephimbákra és a tökéketes blokkra.
Mondanom sem kell, hogy tanultam az esetből, de mentségemre legyen mondva, ez volt az első motorom, amit rendszeresen használtam.
Hibalista
- Egyből a megvétel után szelephimbákat cseréltünk rajta
- Elektromos gondjai voltak időnként (22 éves motorról beszélünk gányolt kábelköteggel)
-
Ide hordtam szervizbe
Egy barátommal szereltük (illetve főleg ő szerelte, én pedig tönkretettem)
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Olajhiányban megfuttattam :(
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Etz 150 | Következő motorja? | Drz 400e |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |