Takarékos városi rakéta
Szöveges ítélet
Egy éve vettem Békéscsaba környékén, megcsináltam a nagymotoros jogsit, és az volt a terv, hogy fokozatosan lépkedek felfelé. Az első lépcső ez a 125-ös Honda volt, ha a kétévnyi simsonozást nem számítjuk. Eddig nem tudtam sokat menni a motorral, mert voltak bajai, folyamatosan rakjuk rendbe, már majdnem jó, most épp eszi az olajat, de egy szelepszárszimering-cserével hamarosan ezt is megszüntetjük. Olasz összeszerelésű Hondáról van szó, ennek örömére gyárilag Dell'Orto karburátort kapott. Bár alig van valami adat róla a neten, a 125-ösök között ez az egyik legerősebb, 14LE körül teljesít, szépen lehet vele 80-90-nel utazni, de igényli a 98-as benzint. Egyszer megjártam vele a Budapest-Gárdony-Budapest távot, messzebbre még nem mertem menni vele, amíg nincs teljesen kész, toltam a Simsont eleget, ezt nem szeretném. De nem is kellett, a 100 km-t szépen teljesítette. Városban nem tudok nála jobbat elképzelni, keveset fogyaszt (ha rendbe tesszük, akkor 3-ból el kell majd mászkálnia, így is sikerült egyszer egy 2,8-as átlagot produkálnom vele, igaz, akkor Budaörsre mentem ki vele, meg vissza, végig stabil 60-70-nel). Momentán 3,5-4 között fogyaszt, de ezt egyelőre nem tekintem mérvadó adatnak. Lámpánál az autókat simán lehagyja a rajtnál, 70-ig nem is nagyon érnek utol, sőt, 2-es fokozatban a 70-et még komoly városi emelkedőkön is tudja. Fékek megfelelők, elöl mechanikus tárcsa, hátul dob, egyszerű de ütőképes megoldás. Utassal leginkább városi távokra ajánlanám, a 105 kilója és a 14 lóereje azért megérzi, ha nem 100, hanem 170-200 kilóval van megterhelve. Szerencsére a hátsó teleszkópokat keményebbre lehet állítani, így még utassal sem üt fel.
Hibalista
- Eléggé rossz állapotban vettem, nem sokkal a vásárlás után széthullott a blokkban a hajtókarcsapágy, azt cserélni kellett: 43.000 forint. Plusz áthúztuk a vezetékek nagy részét. Szívató elveszett róla, azt haverom pótolta, plusz az oldaldekniket is megragasztotta. Ette az olajat rendesen, mert a dugattyúgyűrűk szét voltak törve vagy be voltak a dugattyúba ékelődve, alig tömítettek valamit. Nem a megfelelő hőértékű gyertya volt benne, plusz a motor is falsot szívott egy ideig, ezért eléggé melegedett. Gyertyát kicseréltük, falsot megszüntettük.
Ide hordtam szervizbe
A szerviz, amelyik a hajtókarcsapágy cseréjét végezte, drágán dolgozott, lassan, de legalább rosszul (sikerült fordítva visszatenniük a lánckereket, aztán a következő körben már nem tévedtek).
Értékelése: 1
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1985 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 1000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | S 51 | Következő motorja? | XBR 500 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.1/10) |