Szép volt, jó volt, megóvta az életemet. Még valamit?
Szöveges ítélet
2008 május végén hoztam ki a kereskedésből, mint bentragadt raktárkészletet. Gondolom az ABS hiánya miatt nem kelt el két éven át. Jó választásnak bizonyult, hiszen hosszú távú túrázáshoz kerestem motort.
Kezdem azzal, ami nem igazán volt tökéletes:
Első ülés: át kellett kárpitoztatnom saját igény szerint. Ráadásul csak másodikra sikerült eltalálni a végleges formát és méretet. Így már nem volt gond a 14 óra alatti 1140 km.
Mentstabilitás: Meg kellett tanulni nem félni a 140-160 körül jelentkező "riszálástól".
Pakolhatóság: A széria oldaldobozok formája idióta, űrtartalmuk kevés. Felfogatásuk nem túl bizalomgerjesztő. Csináltam hozzá egy hátsó csomagtartót, (hasonló mint a Gold Wing-é) azzal együtt és egy 52 literes dobozzal már neki lehetett vágni hosszabb sátras túrának is.
Tömeg: Iszonyat nehéz tolni, parkolóból kiaraszolni.
Magasság: Mindenhol vigyázni kell ahol padka van, de egy nagyobb kövön is fennakad, mély kihajtókon és komp feljáró rámpáján is csak srégen lehetett vele felhajtani károsodás nélkül.
A fogyasztása nem igazán negatívum, egy 1300-as motornak kell az anyag, hogy erő legyen belőle. Legkevesebb 5,5 liter, legmagasabb fogyasztásként (nyélgázon, német autópályán) 10 liter fogyott 100 km-re mérve.
Jó tulajdonságok:
SZÉP!!!!!!! tudom, hogy ez szubjektív, de én egyből beleszerettem hatalmas idomjaiba.
Erő és nyomatékgyár. Egyszer sem éreztem, hogy szükségem lenne több lóerőre, túratempóban lehetetlen 100%-ban kicsavarni.
Szélvédelme parádés. Felnyitott sisakkal, 120-as tempónál a telefonvonal másik végén fogalma sincs a beszélgetőpartnernek arról, hogy én motorozom közben. Az állítható szélvédő nagyon el van találva, 180-ig felső állásban maradhat, egyenes dréktartás mellett. Leengedve 230-ig éppen csak kicsit be kell púposítani (180 cm vagyok).
Üléspozíció első osztályú, az utas királyi kényelemben van.
Futómű hangolása kifogástalan, hátulja állítható a pakoláshoz.
Összességében igazi jóbarátot ismertm meg benne és szívesen használtam volna még hosszú időn keresztül, ha egy figyelmetlen autós nem kap szemből telibe és nem küldi kukába a három hónapos motort. De meggyőződésem, hogy még halálában is engem óvott. Ami az elején összegyűrődött, mind a rám ható energiát közömbösítette az utolsó milliméterig. Megvédett attól is, hogy beleszálljak a kocsiszekrénybe, valószínűleg neki köszönhetem az életemet.
Hibalista
- -
Ide hordtam szervizbe
Honda Lehr (B.földvár)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9500 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |