Szántani még jó ez, de másra nem
Szöveges ítélet
Amikor hozzám került, szegénykém eléggé kókány állapotban volt, forrasztott izzók, stb, ezeket megcsináltam rendesen, kapott hátulra ledeket 48 db-ot, előre 45W-os izzót tettem, hogy lássak is sötétben. Fesszabival is volt valami hiba, de nem jöttem rá, mi van.
Blokkja egész jó állapotban volt, bár egy karbi pucolás kellett neki, hogy ne köpje be a gyertyát folyamatosan. A blokknak szerintem egy óriási előnye ennél a régi léghűtéses verziónál, hogy 100 ccm-re fel lehet fúrni, és még mindíg marad venne vas persely. Ugyanakkor hatalmas hibát vétett a gyár, amikor endurot adott ki léghűtéses blokkal, ugyanis ha csak egy picit koszos lett a hűtőborda, iszonyatosan melegedett, igy azt mindíg tisztán kellett tartani, ami nem könnyű, ha pályáról jövök haza sárosan, és nincs nyitva egy mosó sem. Igy szorult meg a dugóm egyszer, ráadásul végig kb 60-as tempóval mentem, de még igy is megszorult, pedig 85 volt a max, amit ment velem, tehát nem erőltettem túl. Uj dugó, és hengerfúrás után rugdosni kellett, de beindult, és csodás alapjárata volt, tiszta karbi, friss henger, tiszta, kiégetett kipufogó, szóval egy tökéletes motor lett belőle.
Alkatrészeket olcsón lehetett hozzá szerezni, bár uj cuccokat csak utángyártottat, rendelésre, de annyi pénzért megéri várni a vadi uj utángyártott holmira. Szerelni is egyszerű, nem egy bonyolult szerkezet.
Mitas gumikat tettem rá hihetetlenül jók voltak, tapadtak betoton, és terepen is, pedig nem cross gumik voltak.
Egyszer egy ugratás után eltörtem a hátuljában a himbáknál egy menetes szárat, ezután jött az, hogy nem találtam meg az előző tulajt, pedig kapott volna egy hatalmas lebaszást, hogy hogy képzelte a menetes szárat a himbarendszerben, mert az nem gyári... 150 ft-ért vettem beme M10.es csavart 80 mm hosszú 12.9-es keménységű acél csavart, az egy atomrobbanás után is ott lesz.
Sajnos egy másik nagy hibája is volt a motornak, 2 ütemmel és 4 szeleppel kevesebb volt benne, mint kéne, bár ennek ellenére is hihetetlenül jól tolt alulról is, bár a power szelep kellett volna bele, hogy felül is jól toljon. 2 ütemű lévén 4,5 liter volt a legkevesebb, amit fogyasztott, de átlagosan 5-5,5 liter volt a fogyasztás 100-on, sajnos a 9 literes tankkal 180-200 km-t tudtam megtenni egyhuzamban, utána kifogyott. A fogyasztás nem is lenne probléma, ha menne is emellett, de sajnos ezt egy 80-astól nem lehet elvárni, csak a szánalmas fogyasztást kaptam tőle.
Tapasztalatnak jó volt, megtanultam rendesen motorozni, bekerültem egy nagyszerű közösségbe, de maradok annál, amit MTX előtt is akartam, 4 ütem, vízhűtés, most a meglévő tapasztalataimmal ha endurot veszek, ez kizárólagos lesz.
Jelenleg van egy kóreai Daelim VS 125/50 "chopper"em, sajnos levegős ez is, de legalább 4T, és egyetlen hiba nem volt még vele, továbbá az MTX-et cseréltem egy honda CR 80-ra, ami mivel nem utcai motor, igy nem érdekel a fogyasztás, de megy, igaz ez se tol alulról elég jól, de legalább vizes, és ez már jól bírja a terepet.
Egészet egy mondatba tömörítve, ha egy olcsó patkány motort akartok, akkor nektek való az MTX, patkánykodni jó az, de ha mindennapi, utcai használatra kell egy motor, akkor vagy vegyetek egyet mellette, ami 4T, ha enduró, akkor vizhűtéses, utcán használni egy MTX-et NEM ÉRI MEG! Terepre viszont jó az alapokat megtanulni, bár egy jobb futómű nem ártott volna neki, bár lehet a vizes MTX-eknek már jobbak a telói, azok már elől tárcsafékesek.
Hibalista
- -Megszorult a dugattyú, kitérek majd a hűtésre is emiatt, hengert furattam, vettem bele uj dugót
- -Gázbovden folyton elszakadt, nem találtam gyárit, igy hebregált megoldásokkal javítottam
- -egyszer elszakadt a kuplungbovden, kulpunk nélkül kellett hazajönnöm a suliból, később a karokat rendszeresen törtem, amikor terepezni jártam.
- -Beköpte a gyertyát 2000 km-enként, mire rájöttem, hogy nem jó az alapjárati keverék.
- -egyszer eltörtem a hátsó himbarendszerben egy menetes szárat, amit nem értettem, hogy mit keres ott egy olyan gagyi anyagminőségű izé, mert erre nincs jobb szó.
Ide hordtam szervizbe
Jómagam szervizeltem, szégyen lett volna, ha motorszerelő-tanulóként nem tudom megcsinálni
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1988 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 53000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Daelim VS 125 |
Ennyire szerette | (2) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.2/10) |