Steve McQueen is szerette volna
Szöveges ítélet
Volt egy Honda GB 500 TT-m. Másik nevén Clubman. Egyszemélyes, egyhengeres ötszázas. Azért vettem a Transalpot, hogy teljesebb legyen a családi és baráti logisztikai arzenál. Hát, ezzel teljes lett!
Nem túl erős, nem túl gyors, bár korához, felépítéséhez és a két hengerhez képest mégis annak mondható. Mesélhetnék arról, hogy milyen motorokat lehetett kanyarban akár utassal is röhögve megverni, de inkább azt mondom, kinek javaslom.
Olyan ember vegyen Transalpot (akár 600-ast, akár 650-est), aki szereti föntről nézni a forgalmat. Ez városban nagy előny. Szeretni fogja az is, aki néha letér az aszfaltról, mert bár nem egy trial, de rengeteg helyen jól elmegy.
Az is csodás, hogy nincs még Budapesten sem olyan rossz minőségű úttest, kátyú, gödör, ami zavarba hozná. Nem dob le magáról soha. Magyarul: kagyarban váratlanul feltűnő gödrön is csak mosolyogva szökkensz át vele.
Ha járdára akarsz parkolni, az egy mozdulat, ha lépcsőn mész fől, legfeljebb kettő.
Ja, és bármelyik motoros ismerősöm ment vele, mindegyik dícsérte. Ki jobban, ki kevésbé. És az utasok is.
És túraplexi kell rá, különben 130 körül már rázza a szél a fejed!
Hibalista
- Nem romlott el rajta semmi. Pontosabban: két hibával vettem, ezek egyikét véletlenül vettem észre (nem kapcsolt be a hűtőventillátor), és néha kihagyott az egyik henger (ez a régi gépeknél típushiba, amikor előjött, kicsit felemelkedtem a nyeregből, s mikor visszazökkentem, meggyógyult). - Új hibát nem észleltem.
Ide hordtam szervizbe
Jeles Pali bácsi.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 52000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 32000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | GB 500 TT, Clubman | Következő motorja? | Transalp |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.2/10) |