Spagetti-western helyett makaróni-eastern
Szöveges ítélet
Hirdetés a Veteránban, 210-ért Honda CB 350 Four. Megjelent előttem a négy kipufogó, a küllős kerék - megnéztem. Sajnos átalakították, csak valami két iszonyú gagyi és borzalmasan zajos kipuff volt rajta, meg hiányzott a fordulatszámmérő, de ez a motor annyira szép és klasszikus, hogy nem bírtam ki, 190-ért megvettem. Vizsga volt rajta, tűrhetően működött, motoroztam vele egy fél szezont, aztán kapott egy kis TMK-t, löttycserék, fékátnézés, karbiszinkron, elektromos ezmegaz. Jobb lett, most 10000 fölött forog, ráadásul közben felkerült a fordulatszámmérő, sebmérő (a másik mérföldes volt, mert amerikai kivitelű 350-esről van szó, azért is metálpiros, nem sima, mint az európaiak), levettem a borzalmas, ornamentális hátsó csomagtartót, és jött négy új kipufogó Imolából , hátulról most úgy néz ki, mint valami régi lasz makarónireklám. Most közel olyan a motor, mint amilyennek lennie kéne, csak az indexek hiányoznak, meg az áthúzott ülés nem igazán tökéletes. De azért elmegy.
Négy henger, 350 köbcenti. felejtsd el az alsóbb fordulatszám-régiókat, ez a motor 6000 után érzi magát elemében. A hangja gyönyörű - öblösen szőrös, meg bizonyos gázállásoknál gurgulázik is, állati klassz. A futómű olyan, amilyen, 1972-t írunk, bele lehet szokni, és a maga módján harmonikus, de egy modern motorról átülve kissé ijesztő. Nagyjából a TS 250-es MZ-t képzeld el, ott vagy. Fék persze nincs - azaz van, de nem igazán - a fogyasztás nagymotoros, a méretek kismotorosak. Leheletfinom, irtó pontos a váltó, de a 110-et csak szenvedi hosszú távon a gép, olyankor mindig elkezd belőle ömleni az olaj. A javítás rendszerint egyszerű, kis O-gyűrű, igazítás a deknitömítésen, de azért bosszantó, amikor még 200 kilométert haza kell motoroznod, és a nadrágod egyik szára kék, a másik már bőrig fekete. Meg nem árt egy jó, nem tipikusan mainstream szerelő sem. Nekem van.
Pakolni sehova se lehet, és mivel az ülés rövid (emiatt lettek a későbbi CB-knek egész mások az arányaik, jóval hátrébb nyúlik rajtuk az ülés, a lámpa lejjebb van. Csúnyábbak, de hasznosabbak) két személlyel igencsak intim az utazás. De 35 éve és sok-sok kilométere ellenére egész tisztességesen működik a kis négyes, az élvezeti faktora a hangja miatt pedig óriási. Exhibicionistáknak még annyit - nagyon sokan megnézik.
Hibalista
- gyújtás
Ide hordtam szervizbe
Scheer Gábor, 30/575-5484
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1972 |
Kényelem | (3) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (4) | Km vásárláskor | 92000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 4000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.1/10) |