Sörmetál öröm a lábam között
Szöveges ítélet
Tulajdonképpen nem egy éve, csak három hete van meg. Tettem vele egy túrát az olaszokhoz Ausztrián át. Kerékpáros és robogós múltam van, ezért az első pár kilométer után konkrétan remegve szálltam le róla. Még mindig magázódom vele, és nagyon lassan fejlődöm. A gyorsulása elképesztő, nagyon kell kapaszkodni. Ja a szerkezet C-ABS-es, fakezűek előnyben.
Na akkor, a motorról; a motor már hatodikban is elviseli a városi sebességet, óvatosan gyorsítani is lehet vele. Persze komolyabb előzésekhez városban hármasba, kettesbe, országúton négyesbe, hármasba kell váltani. Akkor viszont azzal kell vigyázni, hogy rajta maradj, a vékonyabb emberkéket egyszerűen lefújja a szél, ha nem ducttapelik oda magukat a kormányhoz. A fogyasztása tényleg 5 liter, plusz mínusz pár deci, ebben a sebességhatások laza betartása, és 100 km-enként 5-8 szemgolyósüppesztő előzés van benne. A gázmarkolat kicsit túl érzékeny, legalábbis a gyatra magyar utakhoz. A rázkódás miatt néha ugrándozik a sebességem, amit a fékkarra helyezett ujjakkal próbálok megakadályozni.
A futóműhöz nem értek, nekem úgy jó ahogy van. Nyilván robogóhoz képest jobb, de még semmilyen komolyabb gépen nem ültem, amivel össze tudnám hasonlítani.
A fékek jók. Bővebben k...a jók. Nekem legalábbis. A tankon már van két nyom, amit a protektorok hagytak ott. A kézifék jól fog, szerintem jól adagolható. Esőben még nem próbáltam. A hátsó fék kicsit nagyobb erőt igényel, cserében nehéz blokkoltatni a kereket.
A gumik Michelin Pilot Powerek. Az ABS miatt a gyári ajánlás kétféle gumira korlátozódik, ez az egyik. Szerintem soha nem fogom kihasználni a gumik teljes tapadási képességét... habár fehér aszfalton sikerült egyesben, kanyarban megcsúszni vele, mikor kicsit jobban megtekertem a jobb markolatot.
A szélvédelem jelképes. Fázós vagyok, még ebben a 20 fok körüli időben is béléses dzsekit hordok, mert megfázik a karom, vagy a lábam. A kedvenc szervem pedig különösen érzékeny a cúgra, amit melegítő párnácskák igénybevételével kompenzálok. Mondjuk az még szép lenne, ha egy áruház parkolójában nagy nyilvánosság előtt igazgatnám a zacskómelegítőmet...
Az első komolyabb meneteknél gyakorlatilag lobogtam rajta, mint egy bukósisakos zászló a szélben, de aztán megtanultam kihasználni a kéttenyérnyi "plexi" keltette viszonylagos szélcsendet - cserébe hülyén is nézek ki rágörnyedve a tankra.
A pakolhatóság elviselhető. A tanktáska lobog rajta a tört vonalú tank miatt. Hátul már jobban pókolható a cumó, de a műanyag idomokat le kell fóliázni, különben csúnyán megkopnak.
Hibalista
- Lelazult a visszapillantó
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 9000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | SR50R | Következő motorja? | Bármi 599 és 601 ccm között ami S4, de csak ha ez összetörik |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.0/10) |