Same but Different
Szöveges ítélet
Egy angol cégnek dolgozom mérnökként, és egy projekthez kellett valamilyen automata váltós motor ami 200km/h feletti tempóra is képes. A választék nem volt nagy, így vásároltunk egy CRF1000L DCT modellt. Én egy 91-es Yamaha SRX400-at és egy 2001-es TDM850-et hajtok, így sajnos csak ezekkel tudom összehasonlítani, de mivel még nincs a DCT változatról népítélet, gondoltam megosztom a rövid utam tapasztalatait.
Önként jelentkeztem, hogy majd én elhozom a motort, de amikor kitoltuk a szalonból nagyon hülyének éreztem magam, mert még csak egyszer láttam ennyi pénzt egy helyen, mint amennyibe ez a motor került, viszont elképzelni sem tudtam, hogy fogom megtartani az első pirosnál, annyira hatalmasnak és nehéznek tűnt. Szerencsére át lehetett tenni az ülést alacsonyabb állásba, (180cm vagyok), másrészt megállapíthattam, hogy az ülésrögzítés pontosan annyira kretén mint az összes eddigi motoron amit láttam.
Kb fél óra alatt elmagyarázták, hogy a fedélzeti számítógép segítségével hogyan tudom beállítani egymástól függetlenül a váltófordulatszámot 4, a motorféket 3, a gázreakciót 3, a kipörgésgátlót 8, a csúszókuplungot 2 és a hátsó ABS-t 2 különböző módon. Végül megegyeztünk a 3 előre beállított mód közül a "Gravel" aka leggyengébben, mert itt már teljesen bizonytalan voltam, hogy mi lesz velem.
Végül megkaptam a kulcsot, betettem a dossziét a kabátom alá, mert annyi eszem sem volt, hogy vigyek egy hátizsákot, és jó utat kívántak a parkolóban.
Amint felültem a motorra eltűnt a bizonytalanságom egyik fele, majd mire teljesen zárt az automata kuplung elinduláskor, a másik fele is. Már tudtam, nem lesz itt baj. Elképesztően könnyűnek és keskenynek érezni a lábak közé véve, tökéletesen kiszámíthatóan indul meg, nagyon jól kézre áll tulajdonképpen minden. Az első kereszteződésnél már azon kaptam magam, hogy a sávok és autók között csorgok előre, *annyira* természetes volt.
Minden egyes elindulás olyan, mint amikor pont jó lendülettel sikerül engedni a kuplungot a legjobb, viszonylag alacsony fordulatszámon, egyáltalán nem olyan nyúlos-üvöltős élmény mint a robogókon. Ha lassítasz sorban pakolgatja vissza magának a fokozatokat, pont akkora gázfröccsöt adva, hogy egy picit böffenjen a kipufogó és egy picit kattanjon a váltó hogy érezd, a helyére került minden. De mivel ezt nekem csak élveznem kellett, nem pedig aktívan tennem érte, a vezetés többi részére tudtam koncentrálni, így rendkívül gyorsan megszokva a motort.
A városból kiérve az tűnt fel először, hogy hangos, de jó a szélvédelem, mert nem úgy öltöztem ahogy szoktam ilyen időjáráshoz, de nem fáztam. Rendkívül stabil, annak ellenére hogy puha a futómű, valamint rövidnek és magasnak érezni, de inkább jó értelemben. Érzésre a V-Strom 650-hez hasonlítanám, amit egyszer próbáltam, csak sokkal több erő volt benne. Mivel még bejáratós, nem állatkodtam vele, 150-körül pedig úgy éreztem még ki sem nyújtotta teljesen a lábait. Nem lesz gond a 200 km/h-val sem.
Konklúzió: Ha úgy gondolod, hogy a motorozásban a váltás a legjobb, akkor is próbáld ki. Meglesz az érzés, csak kicsit máshogy. Még az is lehet, hogy tetszeni fog.
Hibalista
- Még szerencsére semmi, bár a műanyag hátsó doboztartó nem túl bizalomgerjesztő.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 60 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző motorja? | TDM850 | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.8/10) |