Rotációskapa
Szöveges ítélet
2003 augusztusában vettem egy új Honda VTX 1800 típusú motorkerékpárt bordó színben. Mivel az időm ritkán engedi, hogy használhassam, így csak 20ezer kilométert tettem bele. A motor akkor érzékelteti igazán, hogy mekkora, amikor ráül az ember. Ezelőtt nekem egy 535-ös Viragom volt. Annak a kormánya volt körülbelül olyan széles, mint ennek a tankja. A VTX elég sportosra sikeredett fordított teleszkópjaival, csapott hátuljával és könnyűfém felnijeivel. A futóműve nagyon jó és jelentős súlya miatt a nyomvályúk sem idegesítik fel. A súlyától nem kell megijedni, ez csak akkor jelent gondot, ha hátrafele kell tolni a motort. Amint elindultunk vele minden könnyen megy. A fokozatok nagyon hosszúak rajta, városba nem érdemes 3. fölé kapcsolni. Használhatóbb lenne 6 fokozat rövidebb áttételekkel és overdrive-val, valamint egy hátramenet fokozat is jól jönne. A gyári kipufogó hangereje nem épp a legjobban dukál egy 1800 köbcentiméteres blokkhoz. Ez le is lett cserélve miután egy figyelmetlen autós kivágott elém és elestem Mivel a gyári kipufogó drágább lett volna, mint egy Vance&Hines, nem volt kérdés mit válasszak. Egy ilyen motornak egyszerűen szüksége van egy hasonló sportkipufogóra. Brutális hangja lett és, így már nem csak a motorra, hanem a hangjára is felfigyelnek az emberek. Egyenes arányosságot véltem felfedezni a gázmarkolat állása és az odafigyelő tekintetek közt. Az 1800-as blokk fogyasztása kiváló. Akár 4.5-5 literrel is el lehet vele menni, ha óvatosan adagoljuk neki a drága nedűt. Ha az ember keze digitálissá válik, akkor ez a duplájára is nőhet. A motor mind 1 és 2 személy számára kényelmes, bár egy háttámla előbb utóbb szükségszerű lesz, ha általában 2-en túráznak vele. A VTX jól felszerelhető táskákkal. Az ülés alacsonyan van, jól leér róla mindenkinek a lába, ami azért is fontos, mert ha megbillen a vas, erősen bele kell markolni. Bedönthetősége cruiseres, viszonylag hamar leérnek a lábtartók, de azért lehet vele sportosan is haladni. A fékek kiválóak, tökéletesen adagolható, a dual CBS rendszer miatt érdemes a lábféket is használni, ami szintén kiválóan működik. A blokk nagyon nyomatékos és felül sem fogy ki a szuflából. 2006-ban tettem rá egy hyperchargert K&N szűrővel és egy power commandert. Az eredmény lenyűgöző lett. Bár fékpadra nem került fel, megítélésem szerint a 156 Nm bő 200-ra nőtt és a gyári 95 ló is olyan 110-re ugorhatott. A nyomaték sokkal alacsonyabb fordulaton sokkal brutálisabb módon jelentkezik. Tulajdonképpen az első 2 fokozatban bármilyen gázállásról eltekerve a gázkart, pirítóst csinál a hátsó abroncsból. Gyárilag 200km/h van megadva végsebességnek, én ezt még nem próbáltam, de biztosan megy annyit, viszont már 180-nál olyan szél van rajt, hogy meg kell küzdeni a motoron maradással. Nagy melegben előfordulhat, hogy nehezebben indul, ekkor kis gázt húzva indítózás közben, és máris életre kell. A túragumik nem igazán melegszenek fel, így nem is tapadnak, gyakran megcsúszhat a hátsó kerék erőteljes gyorsításokkor. A kötelező szervizen kívül nem kell vinni sehova, minden tökéletesen működik rajta. Az ára ugyan elég borsos, de kárpótlás érte, hogy nagyon jól tartja az árát.
Hibalista
- Semmi, ez Honda
Ide hordtam szervizbe
Balatonföldvár Lehr motor. Megbízhatóak, korrektek
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 18000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |