A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CB 750 F2N Sevenfifty 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Retró Hétötvenes

Szöveges ítélet

2011-ben letettem a motoros jogsit, azelőtt csak Simsonoztam. Mivel elég magas vagyok (204 cm) ezért nem akartam kis motort venni. 400asokig ki volt zárva minden, mert méretre azok nem voltak megfelelőek. Pénzem nem volt sok, annyiért meg igazából a Yamaha XJ600 jöhetett volna szóba, de videókon azt is elég kicsikének láttam (az is egyébként).És mindenképp túramotort szerettem volna, nem csak városi cirkálást terveztem, hanem bejárni az országot motorral. Aztán találtam egy lepukkant Sevenfiftyt, olasz papíros volt, dehát a méretébe egyből beleszerettem. Pedig ez sem nagy, de a többihez képest (főleg a Simsonhoz) eszméletlen nagynak tűnt elsőre. Nem érdekelt, hogy horpadt a tank, hogy a generátorlánc-feszítő törött és emiatt hidegen csörög a motor, azért kellett. És olcsónak is tűnt, de persze nem értettem az egészhez, és nem tudtam hogy nem szabad olyat venni aminek bontani kell a blokkját, nameg kiderült hogy ahhoz képest annyira nem is volt olcsó :) Amúgy is novemberben vettem, a hideg miatt annyira nem tudtam használni. 2012 februárjára lett kész a motor, generátorlánc, generátorlánc feszítő, telószimeringek, teló olaj, és sok kis dolog lett cserélve, nem kevés pénzért. Ha rászámolom a forgalomba helyezést, és az ezzel járó szopást, akkor összesen kb mégegyszer kifizettem a vételi árat. Ráadásul nem volt sok pénzem, de akkor mindent a motorra költöttem.

Már február elején elkezdtem használni, és általában hidegben is megyek vele, ha nem esik a hó vagy az eső ami lefagyhat. 0 , de még mínusz 2 fokban is mentem vele dolgozni. Bírt ez mindent. Elsőre nagyon erősnek tűnt, azóta már annyira nagyon nem, de nekem bőven elég, nem akarok többet. 69 lóerő, és sokszor 2 személlyel megyek túrára is akár, és sosem volt olyan gond, hogy ne lett volna elég. Papíron a vége 204, kilóméteróra szerint szélcsendben most is megy majdnem 200at, pedig már 21 éves. Egyszer vihar felől fújt egy erős hátszél, ott 215-öt mutatott a km/óra.
Fogyasztása átlagban 6 liter nekem, de Balatonról 2 személlyel állandó 110-zel autópályán 4,84-et is fogyasztott. A max pedig 7 liter volt, de akkor nagyon hajtottam, viszont egyedül voltam rajta. Tényleg attól függ mennyire húzza az ember. Több mint egy éve egy alkalmazással elmentem az összes tankolást, így eléggé reprezentatívak ezek az adatok. Olajat nem ette sosem, a leeresztő csavar az első olajcserénél (az első a vételkor volt, tehát a második cserénél), ami kb 13e km után történt, a menet kijött az olajteknőből. Az elég szívás volt, mert használtam volna a motort.
Cserélve lett rajta már lánc, lánckerék, telószimering, kormánycsapágy, kerékcsapágy és most gumi. Tavaly használt gumit tetettem rá, ami már szövetig elkopott, és most vettem életemben először új gumit. Michelin Pilot Road, egy hete van rajta. Hétvégén a Mátrában kipróbáltuk, a majrécsík elég hamar eltűnt. Nagyon biztos volt, pedig 2 személlyel mentünk. Nem tartom magam egy kanyarvadásznak, nem sokszor voltam kanyargós helyen, és a motoros tapasztalatom sem túl sok. De annak nagoyn örültem, és nagyon élveztem, hogy végre lehet dönteni a motort elég sokáig.

2012 február óta több mint 25ezret tettem bele, ami azért annyira nem kevés. Igaz kb 9-10 hónapban használtam tavaly, napi kb 40 km-re. Nagyon szeretem a motorom, nem akarom eladni, persze néha bennem van a kisördög hogy cseréljek, de az a baj hogy eladni nem tudnám közel sem annyiért, amennyit belefeccöltem, és igazából elég ez nekem. Tavaly, mikor lett egy kis pénzem az alap piros színről átfényeztettem, egy klasszikus japán retro festésre (ami egyébként létezik, de csak japán gépeknél), és a tank horpadását is megcsináltattam. No meg a felniket is szintereztettem aranyszínűre. Most elmondhatom, hogy van egy egyedi (legalábbis itt az országban szerintem nincs több ilyen) motorom. Ami viszont baj is, mert ez a típus nem igazán gyakori, összesen eddig a 2 év alatt kb 10et láttam a városban. Így az alkatrészellátás elég szegényes, általában rendelni kell külföldről. Igazából elég drágának tűnik ez az egész, a motor fenntartása is, azért osztályoztam ezt csak 5-ösre, de szerintem más motoron is ugyanolyan gyakran kell cserélni a kopóalkatrészeket.
De egy a lényeg, ami minden pénzt megér: szeretem a motoromat nagyon, nem hagy cserben (egyszer volt, de akkor én voltam a hülye, a tank lélegeztető csövét rosszul raktam vissza és szorult, aztán befulladt a motor :) ), és nagyon szeretek vele menni, a vonalai pedig elsőre megtetszettek. Erre mondják, hogy motor formájú motor :) Az ülést is újrahuzattam műbőrrel így kényelmes és szép is.

Most hétvégén kilukadt az egyik leömlő és kicsit csopperes hangja van. Ezt majd a Sima team-nél megcsináltatom hamarosan. Esni nem estem vele, egyszer esőben az Éles-saroknál a sínen kiugrott alólunk a motor, és elestünk. Meg egyszer kétszer eldőlt betonon is, meg földön is (meglazult alatta a talaj az esőtől), de komolyabb baja nem lett sosem. Max tükröt kellett venni, meg lábtartót, és kuplung vagy fékkart.

Képek, ha nem jönnek be, itt is meg lehet nézni:
eredeti szín:
https://plus.google.com/photos/112231069775044772344/albums/5696754541633834417
új:
https://plus.google.com/photos/112231069775044772344/albums/5881545889083550497?authkey=CP757sq_p7WKuQE

Hibalista

- - generátorlánc feszítő és telószimering, tank horpadt volt, ülés szakadt (ezekkel együtt vettem)
- - olajleeresztő csavar menete
- - más nem, csak kopóalkatrészeket cseréltem benne (kormány-, kerékcsapágyak, fékbetétek, lánc, lánckerék, olaj, satöbbbi...)

Ide hordtam szervizbe

- Ismerős ismerőse. Szépen dolgozott, és viszonylag olcsón.
- Vittem Surihoz Gödöllőre is, ő aztán nagyon gyors volt, ajánlom.
- Gumit legutóbb a Kékholdban cseréltem, ott is nagyon figyelnek mindenre.
- amit tudtam, én szereltem. Fékek, gyertyák, már karburátort is szétszedtem.

Értékelése: 8

Képek a motoromról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1992
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 45536
Megbízhatóság (8) Vezetett km 25500
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 6 l
Előző motorja? S50 Következő motorja?
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.