A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

CB400SF NC31 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Rebi, a kis Honda

Szöveges ítélet

2018 Ősz

(Mindig is a klasszikus, utcai motorok tetszettek, tudjátok, ami csak egy motor, és nem akar többnek látszani.)

Neten találtam 220 ezer forintért hirdették a motort, úgy véltem ennyi pénzért a hülyének is megéri főleg, hogy 2020-ig műszaki is van rajta.

Nem volt messze, kocsival fél óra. El is mentünk megnézni. Esztétikailag hagyott kívánni valót maga után, tank bal oldala újra volt fújva, egy helyen a festék is le volt pattogva, bal oldalt több helyen is, és egyéb esztétikai nyalánkságok.. Könnyen indult, bár látszott rajta, hogy nem mostanában volt használva. Körbe gyors szemle. Gumik elég öregek, profilmélység még oké. Első telók rendben, nem eresztenek, króm szár is ép, hátsó telók szintén nagyon jó állapotban. Kipufogó vége horzsolva, lábtartók felemásak, baloldalt kapott egy kicsit a dekni, a váltó karnár a közlő rúd is görbe, vázon hiányzik a festék, felületi rozsda. Ezzel bizony estek.. Szívatóval indult, gázzal játszani kellett, de melegen stabil alapjárata lett. Fordulatszámmérő természetesen nem mér. Viszont, a kuplungnak nincs hangja. Közép-sztenderdről le fék próba, az első elég hirtelen fog, de fog.. Mehet a próbakör. Futómű rendben van, váltó mint a vaj, kuplung is jónak tűnik, viszont lánc kissé hangos, első fék hirtelen fog, ám lehetne erősebb is, hátsó fék, viszont nagyon gatya, mintha nem is lenne, gáz markolat elég gyatra (markolat alatt hiányzott a fél műanyag csutka). A legnagyobb gond, hogy alacsonyabb fokozatokra intenzív kigyorsításnál közép-fordulatszám környékén megtorpant.

Próbakör után, nem tudom, hogy mennyire racionálisan, de amellett döntöttem, hogy ezt a motort meg kell venni. 280 ezer volt a keretem, ebből még a papírozásra is futnia kellett.. Úgy voltam vele, hogy ha 200 ezerig le lehet alkudni, elhozom. Igazából nem nagyon kellet alkudozni, 200 ezer forint, és egy üveg háziban megállapodtunk valamint abban, hogy másnap töltjük a papírokat, elhozzuk a motort.

Másnap vissza mentünk, papírokat megírtuk, a motor és a pénz is gazdát cserélt. Hazafele úton, barátom mögé ültem fel (Jogsi nélkül, csak nem kéne átmenni az egész városon..), nem kellet sokat menni, talán 2 kilométert, leállt a motor, természetesen dombnak felfele. Gyorsan minden lehetőséget gondoljunk át.. Most ment volna tönke? Mitől? Hát, b+ ha ez most nem indul be vissza viszem.. Gondolkodjunk tovább.. Nézzük mink van. Alacsony fokozatban megtorpan, most dombnak fel leáll.. Benzincsap.. De hát nyitva van.. Tekerjük csak el 180°-al, tartalékra, kis önindítózás után már járt is a moci, közben még a lendület valahogy felvitte a dombon. Ez a kis művelet után már alacsony fordulaton sem torpant meg. Ezek után első közös utunk a benzinkútra vitt. Ott meg lett itatva, elég szomjas volt már.. Viszont a hátsó fék nem lett jobb.. Egyik pirosnál begurult mellénk egy Varadeo 650, szintén utassal, bene volt a buliban. A kis CB ott hagyta, meg is lepett. Elég jól pörgethető, valahol 12000 környékén tilt. Mondhatni, hogy unalmas egy motor, mert semmi érdekes nincs a karakterisztikájában, elég lineáris. Szóval, csak hazakerült a gép.

Én már csak ilyen fetisiszta vagyok, amit meg tudok rajta javítani, ahhoz muszáj hozzányúlni..

Hátsó fék: Hiába taposom, nehéz is nyomni, nem is fog. Néztem, hogy a nyerget tartó konzol a nyereggel együtt mozog, szó szerint hajlik, ahogy a féket nyomom, ezt muszáj lesz szétszedni. Egyik csap, amin a nyereg csúszott elég könnyen kijött. A másik, hát az úgy ott volt a helyén, mint Katiban a gyerek.. Csavarlazító nem segített. Konzol alumínium, a csavar pedig acél, hát melegítsük, ennek hatására nagy nehezen, sok küszködés árán csak ki jött a csavar, nem kell mondanom, eléggé össze volt rohadva az egész, csavart finoman lecsiszoltam vízpapírral, konzol takarításához egy puhább drótkorongot befogtam a fúróba, majd ezt követően mindent szépen elmostam, benzinnel is. Szépen be lett kenve hőálló zsírral. Jé, fog a fék, és nem kell a karra ráállni, hogy le lehessen nyomni.

Fékek a továbbiakban: Első hátsó féknél is elég gyatra volt a folyadék, mind a kettőt lecseréltem, légtelenítettem. Mind két fék sokat javult, az első már kevésbé harap hirtelen, jobban adagolható lett. Természetesen mind a három munkahenger el lett mosva.

Első teleszkóp: Mivel tudom, hogy az emberek nagy része (Tisztelet a kivételnek!) ezzel is annyit foglalkozik mint a fékfolyadékkal, ezért úgy döntöttem, hogy lecserélem az olajat. Benne lévő olajnak nagyon kellemes bukéja volt, romlott volt, szóval büdös és fekete. Benzinnel jó alaposan kimostam, amíg a végén tiszta benzin jött belőle, majd mehetett bele a friss olaj, felpumpáltam, össze raktam, kész is. Érezhetően jobb lett, már nem bólogat a motor eleje annyira, mint az a bizonyos kutya.

Egyéb: Lánc elég koszos volt, lemostam, bekentem olajjal. Rögtön szebb hangja lett, jobban is nézett ki. Mivel úgy ítéltem meg, hogy még tűrhető a lógása, egyenlőre nem cserélem.
Télre tekintettel a fagyállót(?!) is lecseréltem, ami inkább tűnt víznek, belül minden tiszta dzsuva. Gondoltam, hogy akkor már ránézek a vízpumpára, milyen állapotban van. Jó állapotban volt, kicsit koszos, ennyi.. Én balfasz, ahogy visszaraktam elnyírtam az O gyűrűt, utána meg természetesen folyt a víz. Viszont holnap megy eredetvizsgára, valamit tenni kell.. Jobb híján levettem a fedelet, húztam a horonyba egy vastag csíkot (Mint az elnyírt gyűrű.) hőálló szilikonnal, amivel a blokkokat (Meg minden mást is..) rakok össze, száradt kicsit, össze raktam, vártam.. Feltöltöttem fagyállóval, üzem-melegre járattam, nem szivárog, fasza! Azért majd kell szerezni egy oda való tömítést, venni mégse lehet a sarki boltban, elvégre belpiacos Japán gépről beszélünk. Pár nap múlva, ránéztem a vízre, tiszta dzsuva volt még mindig, hiába mostam ki. Kapott hűtőmosó folyadékot, azzal lett járatva, majd kapott friss fagyállót. Még mindig nem tiszta teljesen a rendszer, de majd ha használva lesz, remélem kitisztul a cserék alatt. Télen már nem fagy bele a víz..
Valamelyik nap, indítottam volna, de csak köhögött.. Gondoltam karbi a ludas, eldugult.. Szét szedtem, DE az állító csavarokat szigorúan érintetlenül hagytam, amihez nem értek, ne bolygassuk., Szerintem ha lenne szinkronteszter menne a dolog, de ennek hiányában, inkább békén hagytam őket. Nagyon nagy gondossággal elpucoltam mind a négy karburátort. Úszóház tömítések nagyon rossz állapotban vannak, újra nincs pénz, meg találni se lehet minden sarkon. Amennyire tudtam megpucoltam szerencsétlen kiöregedett gumit. Karbi amennyire lehet tiszta, mehet össze. Össze raktam, nyomáspróba. Négyből háromnál az úszóháznál ölik a benzin. A fent említett csodás szilikonból kaptak VÉKONYAN, megoldódott a probléma. Viszont egy karbi még befolyt. Tűszelepnél még egyszer kipucoltam, jó lett. Mehet vissza a motorra. Karbi fent, benzincsap nyitva, önindító lenyom, forog, forog, köhint, forog, forog, semmi.. Eszembe jutott.. Barátom mondta, hogy a Hornet-je ha hidegen lefulladt, mindig beköpte a gyertyát. Gondoltam ránézek. A négyből három zárlatos volt, kettő annyira, hogy megpucolni se lehetett, volt a mociban még négy régebbi gyertya, szóval össze kukáztam négy épkézláb darabot. Egyből indult. Nagy megkönnyebbülés, mellesleg jó (legalább jobb, ha nem is tökéletes..) lett a szívató.
Műszerfala törve van, majd kell egy "újat" szereznem, mivel a fordulatszámmérő sem mér, a kilométeróra pontatlan. Első lámpa valami Yamaha, látszik azon is az esés. Ebből is kéne majd (egyszer) egy gyári, mégis csak úgy a szép. Valami utólagos túrakormány van rajtam elég gagyi, majd kéne szereznem valami gyári jellegűt (Talán CB500-ét..), és ha már kormány akkor egy gáz markolat se ártana, mert a sajátja szarrá volt törve, jobb híjján a bontóban a Burgman markolata volt hasonló (Honda nem volt, robogókat bontanak leginkább), egy ezresért elhoztam, itthon befaragtam. Nem tökéletes, de jobb mint volt.
Időközben kapott egy új vízpumpa tömítést, megegyezik a CB500-éval, az alapján pedig tömítés boltban vettem 500ft-ért, sikeresen be lett építve, a szilikon meglepően jó állapotban jött ki a fedélből.

Tavasszal jogsi van tervben utána kapna új gumikat, majd amire épp futja, illetve egy olajcsere még be van tervezve, szűrővel, én a Xado és a Mannol cuccokra esküszöm, olajból Xado 10w40-et kap majd.

(Folyamatosan tervezem frissíteni, ahogy épp történnek a dolgok.)

Hibalista

- Folyadékok cseréje
- Egyéb, kisebb karbantartások.

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek a motoromról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1993
Kényelem (8) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 38000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 50
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás l
Előző motorja? Ciak Következő motorja?
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.4/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.