Pompás kék darazsam
Szöveges ítélet
Eredetileg nem is Hornetet akartam, hanem TDM-et, ami ugye nemigen hasonlít. Nekem ezért előszörre kicsit kistermetűnek tűnt a jószág, teljesítenie kellett, hogy ezt kompenzálja. Az együtt töltött idő alatt ez többszörösen is sikerült neki, mára már nagyon szeretem. Lehet, hogy más talán unalmasnak találná, de szerintem nincs abban semmi rossz, ha valami csak megy, csak megy és megy fáradhatatlanul. El akarsz jutni ából bébe, és eljutsz. Autópályán mész, és vigyorogsz - 160-as utazót minden további nélkül hosszú távon is elvisel. Egy kis plexi, és a humán oldal sem szenved tartós nyakmerevedést. Kanyarogni kell, és megint vigyorogsz, mert azt is jó vele. Hosszabb távra indulsz, hát szerelsz rá egy dobozt, veszel egy oldalkonzolt, veszel a Louisban egy pár textiltáskát, aztán máris elmehetsz két hétre is akárhová. Jó, ezek nélkül nyilván marad a hátizsák-feeling, mert az ülés alatt csak a legszükségesebbeknek van hely - bár még az is több itt, mint számos más motorban. És a közel 100 lóerő sem mondható kevésnek.
A 98-as modell talán legnagyobb hiányossága a 16-os első gumi, miatta a nyomvályúk elég könnyen megvezetik a motort, és az újabb modellek 17-es gumijával kanyarodni is könnyebb valamivel. Ettől függetlenül azért megszokható.
Hátsó fékhatást ne nagyon várjunk, lámpánál megfogja a motort, hogy ne guruljon el, aztán jónapot. Az első sem valami 120 dugattyús versenyállat, de azért könnyedén megállítja azt a kétszázvalahány kilót vezetőstül. Persze ha utast is viszünk, azért észnél kell lenni, a fék megérzi.
A formája pedig olyan, hogy egy szép darabot ma is bárki megnéz, mint ahogy tette ezt tíz évvel ezelőtt is. Egyszerűen szép, s ha fel akarod dobni, van rá számos extra idom, ami tényleg feldobja. A mai modelleknek mind olyan robogóarca van, nekem nem tetszik. Ez igen, kortalan klasszikus.
Bátran ajánlom mindenkinek, aki egy egyszerű, de mégis korszerű, jó motorra vágyik. Mindenhova jó, és nem lehet csalódni benne.
Hibalista
- Tíz éves a gép, ebben a korban már előfordulhatnak apróbb-nagyobb hibák. Kapcsolatunk elején már túlestünk azon a részen, hogy mit mulasztott el az előző tulaj - no ezt nem habozott egyből tudomásomra hozni a gépezet. Először is minden látható ok nélkül kifogyott a benzin a hazaúton, pedig volt még benne pár liter. Valamilyen oknál fogva a tartalék nem működik, bár miután kiderült, már nem is zavar, anélkül is épp eleget megy. Párom Hornetje 5 évvel fiatalabb, ugyanez a gondja, úgyhogy nyilván nem egyedi eset. Aztán egyik reggel leállt munkába menet - lelazult az egyik akkusaru, mint később észrevettem. Szerencsére az aksi amúgy is elég hitvány volt már, pár száz méterrel odébb vettem egy újat egy boltban, azóta hibátlanul működik. Valami zavaró kis zörej van néha a blokkban, ezért kicseréltem a vezérműlánc-feszítőt, de nem változott. Rajtam kívül nem is hallja senki, úgyhogy lehet, hogy kicsit túllihegtem :) Szerencsére az alkatrészellátás kifejezetten jó, 48 órán belül mindent szállítanak - és minden kiegészítő, kopó-fogyó alkatrészt árulnak hozzá a sarki boltban. Talán a 16-os első gumi jelenthet nehézséget, de ha az első boltban nem is kapsz, kapsz a másodikban. Legcélszerűbben egyébként az eBayen érdemes keresgélni, közel féláron rendelhető szettben első-hátsó.
Ide hordtam szervizbe
Még nem kellett komolyan hozzányúlni, pedig közel a 40000. Ha eljön az ideje, majd keresgélek, addig a kopó-fogyó alkatrészeket, apróbb beállításokat én is megcsinálom.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 31000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5600 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |