Perfekt duálsport
Szöveges ítélet
Több évtized aszfalton motorozás után kerültek a látószögembe a terepmotorok. Tereptúrákra akartam menni, ahhoz kellett választanom valamit. Körbenéztem és a Drz400, vagy ez a Crf maradt. A fő problémám az ülésmagasság volt, mert a 172 centimmel tartottam a magasabb gépektől. Ez volt az alacsonyabb és ezt választottam.
Nem bántam meg. Kicsit jobban belemerülve a témába, ez azért korszerűbb motor.
Kezdő terepeseknek a legjobb. Az ára nem vészes, a teljesítménye először teljesen elegendő. Ami kezdett néha kevés lenni, az a futómű. Azzal sincs nagy baj, csak kicsit puha. Ez csak akkor probléma, mikor keményebb a terep és nagyobb a tempó. Ugratás után is benyomódik (nem koppanásig), de lehet hogy a 90+ kilómmal van a gond. A moci a verseny endúrókhoz képest nehéz, de a többi sokkal nagyobb adventure bike-hoz képest sokkal könnyebb. Azok ugyan 100-160LE-sek, csak éppen nem lehet felállítani őket túl sokszor...
Ahogy belejöttem a terepezésbe, azért kezdett érdekelni, hogy egy kicsivel több teljesítményt hozzak ki belőle. Ez a motor erre is tökéletes. Hosszas Youtube-os tanulmányok és a saját tapasztalatok után nekifutottam a zord téli időszakban és az e-Bay-ről megrendeltem amit kellett. A következő változtatásokat eszközöltem rajta:
- plusz légbeömlő a gyári mellett (a gázlómélység maradt, nem szabad kiluggatni mindenhol az airboxot, mint ahogy a videókon barmolgatnak sokan!)
- K@N légszőrő
- kipuffogó átalakítás a Sima Béla műhelyben ahogy a kolléga adta az ötletet (tényleg jó és a rendőr nem köthet bele, mint a nem road-legal dobokkal)
- 13-as lánckerék előre, 42-es hátra
- EJK kontroller kis plusz üzemanyaghoz
- visszahajtható váltókar
- LED-es hátsólámpa a sárvédő védelme alatt, magasabb rendszámtartó a lelógó műanyag izé eltávolításával, mert az eredeti letörik a "rendeltetésszerű" használatban
- Renthal alukormány
Kb. annyiból lehet feltornászni a Yamaha WR250 teljesítményszintjére, amennyivel az drágább, de a módosítás is rendkívül szórakoztató. Viszont az ülésmagasság sokkal barátibb marad...
A teljesítmény jelentősen nagyobb, így jobb az egész moci. A rugózásba még nem nyúltam bele, de szerintem az is meglesz.
Most indul a tesztelés, az EJK állítgatása, majd leírom a tapasztalatokat.
Hibalista
- Csak amit én tettem tönkre esésekkel
- első index letört
- kormány elgörbült
- váltóban a pozícionáló eltört 2x
Ide hordtam szervizbe
Honda Wilker
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2015 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 4000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Van-van | Következő motorja? | Freeride |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |