Pénztemető, de imádom :)
Szöveges ítélet
Ez egy cross motor, emiatt nincs rajta km számláló. Ezért a vásárláskori üzemóra állását adtam meg.
Eredetileg 250 4T-t szerettem volna, de a hosszas információ gyűjtés utáni konklúzióm a következő: 2T-ket olcsóbb fenntartani! Korábban sikerült kipróbálnom egy 125 Kx-et, és arra jutottam, hogy egy 250-es két ütemű cross még sok lenne.
Végül két típusra szűkítettem le a keresésemet:
1. Kawasaki Kx 125
2. Honda Cr 125
1994-2000 közötti évjáratokat kerestem. A keret 3-400.000 Ft volt. Ami nem sok, de ezért már ki lehet fogni jó gépeket. Nehezítő körülmény a 10-ből 9-nél "most lett felújítva" szöveg, amit egy vödörnyi használt alkatrésszel próbálnak bizonyítani.
Ez nem is lenne probléma, ha csak az éppen aktuális javításkor kiszerelt alkatrészek lennének ott, de az összeset félrerakják. Még talán a szomszédtól is kérnek pár kilót kölcsönbe.
A választásom végül egy 1998-as Honda Cr 125 R-re esett, 2017.júliusában. Ez már az alu vázas verzió volt: 41 LE/11500 rpm, 27 Nm/11000 rpm, 5 sebességes, száraz tömege 87,5 Kg, tank kapacitása 7,7 liter. Ez az üzemanyag mennyiség körülbelül 3 üzemórára elegendő endurozásnál, cross pályán maximum 1-1.5.
A kormány nekem alacsonyan van, ehhez egy 30 mm-es magasító adaptert kellene még beszereznem. Az ülés sokkal keményebb a hasonló kategóriájú társaihoz képest (Rm, Kx). Emiatt kb 1 cm-el vastagabb szivacsot rakattam rá mikor újra húzattam az ülést. így 1-1.5 óra helyett kb 2.5-3 óra után kezdek rajta elgémberedni.
Alacsony fordulaton is lehet vele közlekedni, nem fulladozik ekkor sem. A power szelep 8000 rpm körül nyit, ilyenkor viszont nagyon megindul.
Hidegen melegen könnyen indul, akár kézzel is be lehet "rúgni". Több külföldi fórum is azt olvastam, hogy az alu váz merev és a korábbi acél váz szerkezet jobb volt. Én ezt egyáltalán nem érzem merevnek, jól lehet vele motorozni.
Hibalista
- Ez is egy "felújított" motor volt 14,8 órával. Külön kiemelték a felújított váltót és az újra perselyezett hengert. 370.000 Ft-ért hirdették, próbakör után 350-be el is hoztam. Itthon hosszabb motorozás után feltűnt, hogy nem lehet üzem melegen járó motorral üresbe rakni. Úgy voltam vele ez legyen a legkevesebb. Így vettem hozzá kuplung lamella, kuplung nyomólap, és rugó készletet, Majd a kuplung kosarat CNC-sel feljavíttattam. Elsőre jónak is tűnt, de volt valami alapzaja motornak a szokásos ütemtelen járásán kívül. Ezért 16,4 óránál szétszedtem teljesen a blokkot. Egy egymással szembe lévő fogaskerék pár (2. fokozat) darálta egymást a hajtóműben. Valószínűleg a nagy felújítás során csak kitakarították a fémforgácsot és összerakták. A váltó csapágyai közül némelyiknek már nagy volt a holtjátéka, emiatt ezeket is cseréltem. Szerencsére sikerült bontott fogaskerekeket találnom. Sajnos a gyári már nem volt rendelhető. A hajtókart tényleg kicserélték és a hengert is perselyezték, de főtengely csapágyra és új dugattyúra már nem futotta nekik. Így vettem még dugattyút, hajtókar, főtengely, power, és vízpumpa csapágyakat kiegészítve szimeringekkel, és egy komplett tömítés készlettel. Kellett hozzá még néhány apróság: gyertya, kuplung bovden, gázkar, utóbbi nem ehhez a motorhoz való volt, és túl hosszú úton járt.
- 26,1 üzemóránál első villákban karmantyúk és olaj, gázbovden, gyertya pipa csere.
- 28,7-nél egy esés miatt elakadt a váltókar, emiatt cserélni kellett a váltókart és a sebesség választó tengelyt.
- 35,8 óránál kézvédő csere.
- Hajtómű olaj és gyújtógyertya 8 üzemóránként cserélve, lánc és légszűrő minden motorozás után tisztítva és olajozva.
Ide hordtam szervizbe
Magam javítom
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 14 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 36 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Senda 80 | Következő motorja? | CRF 450 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.5/10) |