A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » PCX 125 (124 cm3)

PCX 125 (124 cm3) 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

PCX - Áldassék a neve!

Szöveges ítélet

Miután még soha sem ültem motoron, az egyik tavaszi délután magabiztosan bementem a helyi japán robogó kereskedésbe, hogy azt a barna Vinót szeretném kipróbálni. Miután a 200 méteres próbakör végére sem estem el (pedig mindent megtettem a cél értekében...), így jó ötletnek tűnt megvenni, hogy én is macsó motoros legyek egy telefon áráért... mind a 49 köbcentivel és 4 lóerővel. A szervizzel elég szoros kapcsolatot ápoltunk, már előre köszöntek az utcán.

Kb 1 év után már éreztem, hogy ennél több kell, így megcsináltam a B125-ös jogsit (2-3 hónap a várakozások miatt), majd fényt kaptam, hogy itt nem állok meg, így gyorsan letettem az A korlátlant is. A többnyire üzembiztos Vinót (hozzáértés híján) egy közepesnél jobban lefingott Majesty 400-ra cseréltem. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány ép elem volt rajta. Szempont volt, hogy nagy és erős legyen, a lyukas sportkipufogó pedig újabb 5 centit adott a szerszámhoz. ;) Miután egy alapos átvizsgálás után kiderült, hogy a vételárát még rá kellene költeni ahhoz, hogy biztonságos legyen, így egy szett gumi és egy nyár után elváltak útjaink.

Az egyik TotalBike-os tréning során cseréltünk motort 10 percre egy sráccal, ekkor ültem először PCX-en. Lefostam a bokám, hogy egy ilyen kicsi motor hogy tud ennyire egyben lenni.. de hát ez nem volt meglepő a csörgő-zörgő Majesty után.

Pár álmatlan éjszaka után végiggondoltam, hogy mire van valójában szükségem: automata, városi ingázó, megbízható, a kirándulások miatt jól pakolható, megbízható, alacsony fogyasztású, megbízható, Made in Japan, megbízható, LED fényszóró, nem törött, végig szervizelt, megbízható, max 3 éves. Az egyenlet toronymagasan a PCX második generációját dobta ki.
Félretettem az egóm, és az erős, fekete, hangos Majestyt eladtam, hogy pár napon belül egy szinte új, piros, halk PCX-el jöhessek haza. Dunakeszin egy bácsitól vettem, 3 éves korában nem volt még benne 3000 km, így szinte még bejáratós volt.

Ég és föld a két motor.

AMIT SZERETEK:
- Egészen fura volt, hogy semmi sem zörgött, csörgött rajta, nem voltam ehhez hozzászokva :)
- Imádom a kis súlyát, hogy nem kell megálláskor birkózni vele, hanem kb lábujjal meg lehetett tartani.
- A LED fényszóró hihetetlen szépen bevilágítja az utat, gyönyörűen lehet látni vele. Nem is értem, hogy miért vesz bárki is nem LED-es autót/motort.
- A stop-start remekül teszi a dolgát, bár roppant nagy fogyasztáscsökkenést nem vettem észre vele. Ezt csak tavasztól őszig használtam, télen nem akartam gyilkolni vele az akksit.
- A fogyasztás városban 2.1-2.2 liter, hosszabb utakon 2.4-2.5 liter, télen melegítéssel együtt 2.6 liter.
- A szivargyújtó jó mentsvár, ha még van 100 km hazáig, de a telefonban már csak 5% van. Többnyire PowerBankot töltögettem vele, így este a szállásra érve már nem kellett konnektort keresni.
- A csomagtartó és a doboz együtt már elég egy 6 napos tengerparti road trip-re, mindent szépen elnyelnek.
- Szeretem, hogy a műszerfalon csak annyi infó van, amennyi feltétlenül fontos, se több, se kevesebb. Sebesség - Óra - Napi számláló - Fogyasztás - Össz km.
- Praktikus, hogy van vészvillogó, azaz 'köszi' gomb, így feltűnően előre lehet osonni a sorok között. Továbbá egy út menti pisilés is biztonságosabb, mintha csak szimplán megállnék dobni egy sárgát. :)
- A gyári Honda plexit egy nagyobb Givi-re cseréltem, így már nem a kidolgozott felsőtestem kapja a szelet.
- Az önindító annyira csendesen és rázkódás nélkül röffenti be a motort, hogy az példaértékű.
- A 2014-es évjáratot egy ritkaszar gumival szerelték, így kapott egy Michelin City Grip szettet, illetve télre egy 4 évszakos Heidenaut. Igazából a gyári gumival sem volt gond, de a Michelin fényévekkel jobban tapad.
- Annyira jó az egész PCX koncepció, hogy legszívesebben mondatnék egy misét a mérnökökért, akik megálmodták. :)

AMIN VÁLTOZTATNÉK:
- A kesztyűtartó nem zárható. Mondjuk parkolás közben úgysem hagyom benne a PowerBankot, telefont, egyebeket, de egy zárat elbírt volna.
- Kb fél éve megjelent egy kis olajfogyasztás (25ml/1000km), de ez a szelephézagállítás után el is tűnt.
- Ha jár a motor, akkor nem lehet kinyitni a csomagtartót, hanem le kell állítani, majd kinyit és újra beindít. Ha pl az ülés alatt felejtem a kesztyűm, de már beindítottam melegedni, akkor sajnálom leállítani arra a fél percre, ameddig kipakolok.

Az elmúlt 1.5 év alatt több, mint 20.000 mosolygós, hibamentes km-rel lepett meg a PCX, így ki merem jelenteni, hogy a legjobb választás volt. Városban hibátlan, ingázni tökéletes, hosszabbakat túrázni (1000-2000km) már kompromisszumos, de inkább a PCX-el megyek le a tengerpartra, minthogy évekig várjak egy nagyobbra :)

Hibalista

- 2018.05.26. - a bal markolat ragasztója elengedte - 2.990Ft
- 2018.07.05. - akkumulátor csere - 10.600Ft

Ide hordtam szervizbe

Honda TS Integral (Cegléd)
Korrekt, segítőkész csapat, csak ajánlani tudom őket! Bármikor is hívtam őket, 1-2 héten belül mindig kaptam időpontot a kötelező szervizre. A motoromat a szerviz után letörölgetve adják át :)

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2014
Kényelem (8) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 2978
Megbízhatóság (10) Vezetett km 20066
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? Majesty 400 Következő motorja? Forza 300 2019
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.