PCX - Áldassék a neve!
Szöveges ítélet
Miután még soha sem ültem motoron, az egyik tavaszi délután magabiztosan bementem a helyi japán robogó kereskedésbe, hogy azt a barna Vinót szeretném kipróbálni. Miután a 200 méteres próbakör végére sem estem el (pedig mindent megtettem a cél értekében...), így jó ötletnek tűnt megvenni, hogy én is macsó motoros legyek egy telefon áráért... mind a 49 köbcentivel és 4 lóerővel. A szervizzel elég szoros kapcsolatot ápoltunk, már előre köszöntek az utcán.
Kb 1 év után már éreztem, hogy ennél több kell, így megcsináltam a B125-ös jogsit (2-3 hónap a várakozások miatt), majd fényt kaptam, hogy itt nem állok meg, így gyorsan letettem az A korlátlant is. A többnyire üzembiztos Vinót (hozzáértés híján) egy közepesnél jobban lefingott Majesty 400-ra cseréltem. Egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány ép elem volt rajta. Szempont volt, hogy nagy és erős legyen, a lyukas sportkipufogó pedig újabb 5 centit adott a szerszámhoz. ;) Miután egy alapos átvizsgálás után kiderült, hogy a vételárát még rá kellene költeni ahhoz, hogy biztonságos legyen, így egy szett gumi és egy nyár után elváltak útjaink.
Az egyik TotalBike-os tréning során cseréltünk motort 10 percre egy sráccal, ekkor ültem először PCX-en. Lefostam a bokám, hogy egy ilyen kicsi motor hogy tud ennyire egyben lenni.. de hát ez nem volt meglepő a csörgő-zörgő Majesty után.
Pár álmatlan éjszaka után végiggondoltam, hogy mire van valójában szükségem: automata, városi ingázó, megbízható, a kirándulások miatt jól pakolható, megbízható, alacsony fogyasztású, megbízható, Made in Japan, megbízható, LED fényszóró, nem törött, végig szervizelt, megbízható, max 3 éves. Az egyenlet toronymagasan a PCX második generációját dobta ki.
Félretettem az egóm, és az erős, fekete, hangos Majestyt eladtam, hogy pár napon belül egy szinte új, piros, halk PCX-el jöhessek haza. Dunakeszin egy bácsitól vettem, 3 éves korában nem volt még benne 3000 km, így szinte még bejáratós volt.
Ég és föld a két motor.
AMIT SZERETEK:
- Egészen fura volt, hogy semmi sem zörgött, csörgött rajta, nem voltam ehhez hozzászokva :)
- Imádom a kis súlyát, hogy nem kell megálláskor birkózni vele, hanem kb lábujjal meg lehetett tartani.
- A LED fényszóró hihetetlen szépen bevilágítja az utat, gyönyörűen lehet látni vele. Nem is értem, hogy miért vesz bárki is nem LED-es autót/motort.
- A stop-start remekül teszi a dolgát, bár roppant nagy fogyasztáscsökkenést nem vettem észre vele. Ezt csak tavasztól őszig használtam, télen nem akartam gyilkolni vele az akksit.
- A fogyasztás városban 2.1-2.2 liter, hosszabb utakon 2.4-2.5 liter, télen melegítéssel együtt 2.6 liter.
- A szivargyújtó jó mentsvár, ha még van 100 km hazáig, de a telefonban már csak 5% van. Többnyire PowerBankot töltögettem vele, így este a szállásra érve már nem kellett konnektort keresni.
- A csomagtartó és a doboz együtt már elég egy 6 napos tengerparti road trip-re, mindent szépen elnyelnek.
- Szeretem, hogy a műszerfalon csak annyi infó van, amennyi feltétlenül fontos, se több, se kevesebb. Sebesség - Óra - Napi számláló - Fogyasztás - Össz km.
- Praktikus, hogy van vészvillogó, azaz 'köszi' gomb, így feltűnően előre lehet osonni a sorok között. Továbbá egy út menti pisilés is biztonságosabb, mintha csak szimplán megállnék dobni egy sárgát. :)
- A gyári Honda plexit egy nagyobb Givi-re cseréltem, így már nem a kidolgozott felsőtestem kapja a szelet.
- Az önindító annyira csendesen és rázkódás nélkül röffenti be a motort, hogy az példaértékű.
- A 2014-es évjáratot egy ritkaszar gumival szerelték, így kapott egy Michelin City Grip szettet, illetve télre egy 4 évszakos Heidenaut. Igazából a gyári gumival sem volt gond, de a Michelin fényévekkel jobban tapad.
- Annyira jó az egész PCX koncepció, hogy legszívesebben mondatnék egy misét a mérnökökért, akik megálmodták. :)
AMIN VÁLTOZTATNÉK:
- A kesztyűtartó nem zárható. Mondjuk parkolás közben úgysem hagyom benne a PowerBankot, telefont, egyebeket, de egy zárat elbírt volna.
- Kb fél éve megjelent egy kis olajfogyasztás (25ml/1000km), de ez a szelephézagállítás után el is tűnt.
- Ha jár a motor, akkor nem lehet kinyitni a csomagtartót, hanem le kell állítani, majd kinyit és újra beindít. Ha pl az ülés alatt felejtem a kesztyűm, de már beindítottam melegedni, akkor sajnálom leállítani arra a fél percre, ameddig kipakolok.
Az elmúlt 1.5 év alatt több, mint 20.000 mosolygós, hibamentes km-rel lepett meg a PCX, így ki merem jelenteni, hogy a legjobb választás volt. Városban hibátlan, ingázni tökéletes, hosszabbakat túrázni (1000-2000km) már kompromisszumos, de inkább a PCX-el megyek le a tengerpartra, minthogy évekig várjak egy nagyobbra :)
Hibalista
- 2018.05.26. - a bal markolat ragasztója elengedte - 2.990Ft
- 2018.07.05. - akkumulátor csere - 10.600Ft
Ide hordtam szervizbe
Honda TS Integral (Cegléd)
Korrekt, segítőkész csapat, csak ajánlani tudom őket! Bármikor is hívtam őket, 1-2 héten belül mindig kaptam időpontot a kötelező szervizre. A motoromat a szerviz után letörölgetve adják át :)
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2014 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 2978 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 20066 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Majesty 400 | Következő motorja? | Forza 300 2019 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.7/10) |