A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda

PCX 12 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

PCX - a sötét oldal

Szöveges ítélet

Mielőtt megköveznétek, szögezzük le: a PCX egy rohadt jó kis robogó, élmény vele menni! Viszont nem tökéletes, mint ahogy semmi sem az, és ezek a tökéletlenségek inkább úgy az általános használatot, együttélést nehezítik meg, semmi közük a motorozás élményéhez. De mivel tudjuk, hogy miben jó és mennyire jó a PCX, el lehet olvasni kismillió forrásból, ezért én szeretnék tényleg csak a negatívumokról beszélni, csak hogy ha valaki vásárlás előtt áll, hallja az apróbetűst is. Ezek az infók konkrétan a 2018-as évjáratra vonatkoznak.
Aki nem szeret olvasni, vázlatpontokban (kifejtés alább):
- tömör az utaskapaszkodó
- kormányzár retesz
- altest szélvédelmének hiánya
- sisaktároló rossz alakú
- világítás túl erős (igen, van ilyen…)
Először is jöjjön a számomra legbosszantóbb tulajdonság: az utaskapaszkodó nincs átvágva, egyetlen tömör anyag az egész. És hogy ez miért gáz? Hát mert ha véletlenül túlvásárlod magad, és kéne a hátsó ülésre pókozni cuccokat, akkor NEM LEHET!!! Se az utaskapaszkodóhoz, se a hátsó lábtartóhoz, se a (gyári) koffertartóhoz nem lehet hozzárögzíteni semmit (a sisakodat se lehet ugye hozzáláncolni…), egyszerűen nincs hely se Rok strap-nek, se kampónak, semminek. Egy ilyen cuccolós igavonónál ez részemről egy hatalmas fekete pont.
Következő, ami megint a tervezők hülyesége: ha rárakod a kormányzárat, egy retesz automatikusan lezárja a kulcsnyílást, hogy semmit ne lehessen bedugni oda – egész addig, amíg a kulcs hátulján lévő pentagon alakú műanyag szakszerű beillesztésével fel nem nyitod. Nem tudom, ez hány PCX-et mentett már meg az ellopástól, de nekem napi 3-4x instant agyvérzést okoz (ahogy kopik a kulcs, elpörög, kulcstartó útban van, bukósisakos fejemet nem tudom betolni a kormány alá, hogy lássam, hova kell betolni, stb.). Az előző Lead-emen legalább választható volt, hogy ráhúzod-e a reteszt, itt automatikusan rácsapja, nem tudsz mit csinálni. :( Későbbi szériáknál ez a gond megoldva a kulcs nélküli indítással.
Harmadik gond az idomok tervezésénél keresendő. Aki csak nyáron használja a motort, nyilván észre se veszi, de én 0 fokig használom, így tudom, hogy azok a kivágások az idomban, amiktől olyan dinamikus lesz a formája, valójában csak arra „jók”, hogy az összes menetszelet behúzzák az ember ágyékára (felső kivágás) és bokájára (alsó kivágás). A felsőt szerencsére tudtam orvosolni egy aliexpress-es kiegészítő idommal, de az alsóval sajnos nem lehet mit csinálni, így erősen javaslom rendes, magas motoros csizma használatát, hogy hidegebb időben se fagyjon le a bokád és a sípcsontod alja.
Aztán jöjjön az ülés alatti sisaktároló. 28 literes, szuper, öröm és boldogság, hogy 3-4 literrel nagyobb, mint a kategóriatársaié. Viszont mielőtt megveszed, azért próbáld bele a sisakodat. Neten lehet látni sok videot, amiben beleteszik a fullface sisakokat, viszont nálunk a háztartásban fellelhető 4 db sisak közül egyikre se lehetett rázárni a fedelet… Hiába nagy az alapterület, nem elég mély a rekesz. Plusz a hosszabb cuccok tárolásában korlátoz az is, hogy a közepén van egy törés, ahonnan emelkedik. Szóval a hosszát nem igazán lehet kihasználni, személy szerint én inkább terveztem volna rövidebbnek, de mélyebbnek, hogy tényleg bárkinek a sisakja kényelmesen belecuppanjon. Elvileg 2021 után picit nagyobb, de akkor is érdemes a sisakoddal menni a szalonba és belepróbálni.
És még mindig nem értünk végére, következzen a világítás. Full led, még az indexek is, ez király, illetve már a tompított fényszóró az árok aljától a fák tetejéig mindent bevilágít, még a Holdról is látható! Imádom, baromi jó! Akik viszont nem imádják, azok a szembe jövők… Nekem meg elég fárasztó úgy motorozni olykor 40-50 km-t, hogy folyamatosan a reflektor kapcsolóján van a hüvelykujjam, hogy azonnal tudjak visszajelezni a szemből villogtatóknak… Cserébe a reflektor nem olyan sokat tesz hozzá a fényességhez (ehhez már mit???), talán picivel hosszabb lesz a bevilágított út és kész, ennyi.
Íme a PCX árnyoldala, talán nem hagytam ki semmit. És ismét leszögezném, hogy a motorozás élményét nagyon jól hozza a PCX, ezek, amiket írtam, praktikumbéli bakik, egy részük orvosolható, más részükkel együtt kell élni sajnos. Mindenki döntse el magának, hogy neki ezek mekkora problémát jelentenek.

Hibalista

- A bal markolat nagy melegben el tud fordulni, ettől eltekintve nem tudok műszaki problémát mondani.

Ide hordtam szervizbe

Itthon szervizeltük, már ha az évi 9 dl olaj és 3 év alatt 1 db gyertya szerviznek minősül...

Értékelése: 10

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2018
Kényelem (7) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 1000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 7500
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 3 l
Előző motorja? NHX 110 Lead Következő motorja? Nmax 155
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.