PCX - a sötét oldal
Szöveges ítélet
Mielőtt megköveznétek, szögezzük le: a PCX egy rohadt jó kis robogó, élmény vele menni! Viszont nem tökéletes, mint ahogy semmi sem az, és ezek a tökéletlenségek inkább úgy az általános használatot, együttélést nehezítik meg, semmi közük a motorozás élményéhez. De mivel tudjuk, hogy miben jó és mennyire jó a PCX, el lehet olvasni kismillió forrásból, ezért én szeretnék tényleg csak a negatívumokról beszélni, csak hogy ha valaki vásárlás előtt áll, hallja az apróbetűst is. Ezek az infók konkrétan a 2018-as évjáratra vonatkoznak.
Aki nem szeret olvasni, vázlatpontokban (kifejtés alább):
- tömör az utaskapaszkodó
- kormányzár retesz
- altest szélvédelmének hiánya
- sisaktároló rossz alakú
- világítás túl erős (igen, van ilyen…)
Először is jöjjön a számomra legbosszantóbb tulajdonság: az utaskapaszkodó nincs átvágva, egyetlen tömör anyag az egész. És hogy ez miért gáz? Hát mert ha véletlenül túlvásárlod magad, és kéne a hátsó ülésre pókozni cuccokat, akkor NEM LEHET!!! Se az utaskapaszkodóhoz, se a hátsó lábtartóhoz, se a (gyári) koffertartóhoz nem lehet hozzárögzíteni semmit (a sisakodat se lehet ugye hozzáláncolni…), egyszerűen nincs hely se Rok strap-nek, se kampónak, semminek. Egy ilyen cuccolós igavonónál ez részemről egy hatalmas fekete pont.
Következő, ami megint a tervezők hülyesége: ha rárakod a kormányzárat, egy retesz automatikusan lezárja a kulcsnyílást, hogy semmit ne lehessen bedugni oda – egész addig, amíg a kulcs hátulján lévő pentagon alakú műanyag szakszerű beillesztésével fel nem nyitod. Nem tudom, ez hány PCX-et mentett már meg az ellopástól, de nekem napi 3-4x instant agyvérzést okoz (ahogy kopik a kulcs, elpörög, kulcstartó útban van, bukósisakos fejemet nem tudom betolni a kormány alá, hogy lássam, hova kell betolni, stb.). Az előző Lead-emen legalább választható volt, hogy ráhúzod-e a reteszt, itt automatikusan rácsapja, nem tudsz mit csinálni. :( Későbbi szériáknál ez a gond megoldva a kulcs nélküli indítással.
Harmadik gond az idomok tervezésénél keresendő. Aki csak nyáron használja a motort, nyilván észre se veszi, de én 0 fokig használom, így tudom, hogy azok a kivágások az idomban, amiktől olyan dinamikus lesz a formája, valójában csak arra „jók”, hogy az összes menetszelet behúzzák az ember ágyékára (felső kivágás) és bokájára (alsó kivágás). A felsőt szerencsére tudtam orvosolni egy aliexpress-es kiegészítő idommal, de az alsóval sajnos nem lehet mit csinálni, így erősen javaslom rendes, magas motoros csizma használatát, hogy hidegebb időben se fagyjon le a bokád és a sípcsontod alja.
Aztán jöjjön az ülés alatti sisaktároló. 28 literes, szuper, öröm és boldogság, hogy 3-4 literrel nagyobb, mint a kategóriatársaié. Viszont mielőtt megveszed, azért próbáld bele a sisakodat. Neten lehet látni sok videot, amiben beleteszik a fullface sisakokat, viszont nálunk a háztartásban fellelhető 4 db sisak közül egyikre se lehetett rázárni a fedelet… Hiába nagy az alapterület, nem elég mély a rekesz. Plusz a hosszabb cuccok tárolásában korlátoz az is, hogy a közepén van egy törés, ahonnan emelkedik. Szóval a hosszát nem igazán lehet kihasználni, személy szerint én inkább terveztem volna rövidebbnek, de mélyebbnek, hogy tényleg bárkinek a sisakja kényelmesen belecuppanjon. Elvileg 2021 után picit nagyobb, de akkor is érdemes a sisakoddal menni a szalonba és belepróbálni.
És még mindig nem értünk végére, következzen a világítás. Full led, még az indexek is, ez király, illetve már a tompított fényszóró az árok aljától a fák tetejéig mindent bevilágít, még a Holdról is látható! Imádom, baromi jó! Akik viszont nem imádják, azok a szembe jövők… Nekem meg elég fárasztó úgy motorozni olykor 40-50 km-t, hogy folyamatosan a reflektor kapcsolóján van a hüvelykujjam, hogy azonnal tudjak visszajelezni a szemből villogtatóknak… Cserébe a reflektor nem olyan sokat tesz hozzá a fényességhez (ehhez már mit???), talán picivel hosszabb lesz a bevilágított út és kész, ennyi.
Íme a PCX árnyoldala, talán nem hagytam ki semmit. És ismét leszögezném, hogy a motorozás élményét nagyon jól hozza a PCX, ezek, amiket írtam, praktikumbéli bakik, egy részük orvosolható, más részükkel együtt kell élni sajnos. Mindenki döntse el magának, hogy neki ezek mekkora problémát jelentenek.
Hibalista
- A bal markolat nagy melegben el tud fordulni, ettől eltekintve nem tudok műszaki problémát mondani.
Ide hordtam szervizbe
Itthon szervizeltük, már ha az évi 9 dl olaj és 3 év alatt 1 db gyertya szerviznek minősül...
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2018 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 1000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 7500 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | NHX 110 Lead | Következő motorja? | Nmax 155 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |