Pantheon - A tökéletes városi cirkáló
Szöveges ítélet
FES Pantheon 125 cm3!
Nekem nem a 150-es, hanem a 125-ös (import) van, kíváncsi lennék mivel tud többet a plusz 4 lóerő azonos testben.
Három nyarat motoroztam vele végig, főleg Budapesten belül. Tökéletes a városi használatra. Kellően keskeny, jól elfér a sávok között, bár a tükörrel néha vigyázni kell teherautók mellett, mert pont azok tükreivel van egy magasságban. Kellően magas, így méltóságteljesen kiemelkedve lehet rálátni a forgalomra. Szélvédelme számomra megfelelő (179 cm magas vagyok).
150 kilójával könnyen manőverezhető a robogó, kiemelkedően fordulékony, és róla leszállva is meg lehet tartani, nem húz el (habár nálam pont 2x nehezebb).
2 személlyel a 125-ös már lomha, nem igazán húz, és picit farnehéz, ami rontja a kanyarképességét, enyhén imbolygásra hajlamos.
Átlagfigyasztása 2,8 (!) liter 1 személlyel, normál tempóval utazva, nem állandó full gázzal, és a motorféket is alkalmazva.
2 személlyel, jól megrakva olyan 3,1 liter a fogyasztása, ami szerintem elfogadható.
Legnagyobb hibája, hogy nem fér bele 2 teljes értékő bukó az ülés alatti tárolójába, csak 1 + fél sisak (inkább bringás bukóra hasonlít).
Hiba még, hogy a szar budapesti utakon eléggé felüti a gerincemet a sok kátyú miatt, így lehet egy korábbi sérülésem miatt, de eléggé hátfájósan telik a nyár.
Nagyon kényelmesek az ülések, az utasnak különösen a hatalmas ülőfelület miatt. Nagyon jó ötlet a hátsó csomag plató, amire hálóval szinte bármi felrögzíthető (tartalék bukó, tortás doboz, hátizsák, strandcucc, focilabda, stb).
Fékjei a dupla fékrendszernek köszönhetően jól adagolhatók, és nagy ötlet, hogy egyik fékkar előre fékez 40%-ot, a másik pedig hátulra teszi ugyanezt, így csúszósabb úton is keréken lehet maradni vele ABS nélkül is.
Végsebessége 110 Km/h körül van a műszer alapján, de gyanítom, hogy ez olyan 103 Km/h körül lehet a valóságban.
Nagyobb távolságokra a 125-ös verzót nem ajánlanám, mert autópályán lenyomnak (90-es utazótempó mellett), és nem tudsz 2 bukót bezárni az ülés alá, tehát ha ketten mentek az egyiket cipelni kell.
Összességében nagyon jó kis újra-kezdő motor volt nekem a majd 10 év kihagyás után.
Hibalista
- eddig semmi
Ide hordtam szervizbe
Szallerbeck - vegyes érzelmek, korrekt szerelés, bár nem kiemelt figyelem.
Értékelése: 7
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 960 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.9/10) |