Öreg motor nem vén motor :)
Szöveges ítélet
Üdv,
A 80-as évek végén elhasználtam pár 250-es TZ-t, aztán valahogy elterelődött a figyelmem a motorozásról. Autót vettem sereg, meló, csajok. Szóval nem tudom, hogyan de kikerült a fókuszból a motorozás.
Pár hónapja lettem 40 éves. Szeretek kedveskedni magamnak :) Mitután átlapoztam a vágyaim, beugrott a motorozás. Mármint, hogy imádtam húzni a TZ-k szarvát. A vezethetetlenségig tunigoltam némelyik szerencsétlen MZ-t, de legalább olyan ronda és kényelmetlen motorja senkinek nem volt :)
A haveri körben nem sokan motoroznak, egy Suzuki DR 650 és egy 94-es VFR volt elérhető kipróbálható közelben. Mivel a Honda 100 pacija kezdőként, újrakezdőként soknak tűnt, így a DR-t próbáltam ki. Tetszett is a dög, elkezdtem nézelődni a neten. A hirdetett motorok 95%-a okmány nélküli.
Jah nem említettem, hogy 300e volt a költég keretem..
Nem találtam olyan DR-t ami képek, leírás alapján megfelelt volna. Nem szűkítettem le a keresést DR-re, csak a 300e -re. Az első gép ami megragadta a figyelmem egy 87-es VFR volt. Egyedüli hibájaként a hiányzó plexi volt feltüntetve. Igaz, hogy 106 paci, de most már ez nem érdekelt, tetszett a gép. Még egy apróság volt, hogy 400km-re volt tőlem.
Csütörtökön beszéltem a tulajjal, szombat hajnalban indultam is érte.
Lett volna hozzáértő VFR-es haver, de drága lett volna elutaztatni, így lemondtam a segítségéről. Szinte 0 vezetési tapasztalattal és 0 infóval a típusról elindultam a gépért.
Csodás hazautam volt. Jó volt az idő és az óvatos ismerkedés is jól sikerült a géppel. Egyáltalán nem volt ijesztő az ereje, könnyen kezelhető volt.
Teljesen beleszerettem. Tudom, hogy nem sok a 3000 km, de én azt másfél hónap alatt csavartam bele :)
Érezni a, hogy a gép 200kg fölött van, de ha már egy kicsit is gurul, nem gond a kezelése. Volt alkalmam esőben is hajtani. Bár féltem tőle, semmi gonoszságot nem mutatott vizen sem. Bár rögtön hozzá kell tennem, hogy igen kezdő vagyok még a döntögetésben is, olyan 1 újnyi a majré csík jelenleg.
Nincs összehasonlítási alapom, így nehezen tudok objektíven nyilatkozni a tulajdonságairól. Egyenletes a nyomaték leadása, nincs nagy ugrás magasabb fordulastszám tartományban sem.
Pár alkalommal gurultam vele 200-210 környékén, kicsit bújnom kellett a plexi mögé, de nem túnt félelmetesnek ott sem.
A motorfékkel vicceltem meg magam párszor a Bükkben, Mátrában: hármasba, de főleg kettesbe visszaváltásnál blokkolt néha a kerék. Ami néha kicsit megriszálta a seggét. Ijesztő volt, de utólag nem tűnik veszélyesnek. Rászoktam a gázfröccsel történő visszaváltásra.
Kanyargásoknál vettem észre, hogy olyan 50-60 km intenzívebb szakasz után fárad a fék. Remélem ezen segít egy kicsit tavasszal majd a fékolaj csere.
Engem elvarázsolt a megjelenése, de ahogy láttam másokat is. Mert normálisan gurulva is sokan megnézik. Hogy ez a motor 25 éves, számomra nehéz elhinni, de a laikus cimbik is 10-15 évesnek tippelték.
Ez a kiválasztásnál volt számomra fontos. De már egy kicsit ismerkedve a motorral fontosabbnal tűnik a agép tudása és állapota.
Lazább túrán egy kicsitvel 5 fölötti fogyasztást mértem, amikor jobban megkergettem, akkor pedig kicsivel 6 fölött evett. Ez nagyon jónak tűnik számomra. Ha tavasszal is ilyen stabil lesz a gépe, akkor nyáron pár hosszabb túrát tervezek vele.
No és remélem, hogy 5 év múlva lesz egy veterán motorom :)
A VFR klub fórumon sok infóhoz jutottam és megismerhettem egy igen barátságos jó arcokból álló aktív motoros csapatot. :)
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1987 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 72000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | ETZ 250 | Következő motorja? | HONDA VFR 800 Vtech |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.9/10) |