"öreg, de ki van fizetve!"
Szöveges ítélet
Na, hol is kezdjem! Szegeden már ´92-ben nagy hagyománya volt a félig legális gyorsulási versenyeknek. Aki tudja, az "olajos úton". Ekkor még sztár volt az FZR1000, a Bimota Furano, a GSXR1100, no meg az első szériás CBR900RR... Ezeket aki akkor látta, mindjárt lágyékrészi vébőség lett úrrá rajta akkor még Simson-banditákon... :)
Nekem azóta volt szerelmem a Tűzpenge (lásd: angolul a Fire Blade). Lehet, hogy párhuzamot lehet vonni Star Wars fanatikus mivoltommal... Jó sokáig nem is nagyon aludtam nyugodtan éjszaka (dehát valamikor pihenni is kellett, nem csak rajta lovagolni...!), mert 2005-ben beteljesítettem egyik legnagyobb régi vágyamat, megvettem egy 99-es RR-t, ami szinte makulátlan volt!
No, hát anno elég éles volt a vas! Meg még most is elkentem a száját a komámnak kanyarban, aki kb 40 kilóval könnyebben ült egy 20 lóval erősebb "Erigy" (Y R1) nyergében! Szereti a laposkúszást, bár sokan azt mondják, hogyha kicseréled a VFR400 első 120-as felnijére az első kererket, akkor egyrészt könnyebben kapsz rá gumit (az standard 17 colos), másrészt jobban irányítható! A szerelőm annyit mondott, mikor megvettem: "Lala! Ezzel a hülye is tud motorozni! Gratulálok hozzá! Vigyázz magadra!" Hát nem tudtam akkor, hogy a gépet magasztalja, vagy az én motoros tudásomat minősíti, de az biztos, hogy nem gyakran találkoztunk az együtt motorozásokat, az olajcserét, a kormánycsapágy meghúzást,a hátsó idom festést, meg a gumicserét leszámítva! :)
Szélvédelem: 200km/h-ig egyenes gerinccel ülhetsz rajta nyugodtan, főleg, ha nálam (190cm) alacsonyabb vagy.
Motor: szétrúghatatlan, csendes, nyomatékos, erős, egyenletesen adja le a teljesítményt, ha nem vagy állat, kezdőként sem fog meglepetéseket okozni! Olajat szinte nem is eszik! Figyelj a 6000km-es cserékre, meghálálja!
Fogyasztás: Hát volt olyan, hogy (szigorúan CSAK EGYSZER-KÉTSZER...) kicsit siettem, akkor sem evett 7,5-nél többet, átlagban 6-6,5.
Kényelem: Ha valaki akkora, mint én, azt hihetnéd, hogy össze kell hajtogatni magad rajta! Frászt! Rohadt kényelmes még egy 650km-es túra után is! A volt csajom imádta a hátsó fotelt! Ő majdnem egyenesen ült hátul, na jó, azért mert én magas vagyok! A lábtartó-ülés-kormány háromszöge rohadtul el van találva! Tudnak ezek a kis mocsok ferdeszeműek!!! Úgy tudtam utazni 160-180 körül kényelmesen, hogy a könyököm a térdemen pihent!
Fékek: Bár pályán nem voltam vele, közúton nem tudod kifárasztani a féket! Az nem baj, ha kicseréled fém fékcsőre, talán kicsit pontosabban adagolható lesz! Szerintem a féke 5-ös!
Futómű: Szerintem az is rendben van, puha mikor puhának kell lennie (útbordákon), kanyarban simán arrébb lehet terelgetni, ha élszleled a kavicsfelhordást! Nem gáz egyátalán, hogy nem fordított telós, mert így is állítható!
Ha valaki ár-érték arányban akar egy jó középértéket, csak javasolni tudom a vasat! Egykerekezni kiváló! Nekem megvolt 2 és fél szezont! Szabályosan sírtam, mikor elvitték!
Ami (másnak, nekem nem, én kifejezetten szerettem) zavaró lehet, hogy gyakorlatilag benne ülsz a tankban (volt pár buta egykerékből történő megérkezésem a tankra farmerban, megrázó élmény volt......!!!)! Aláírom, nem kicsi a tank, de ez nekem tetszett!
Ha nem lennék ilyen ökör, hogy mindent ki akarok próbálni, akkor símán vennék még egyet! Annál is inkább, mert azért az 500-tól (az alja) 900-ig (a szöbbje) olyan mocit kapsz, amiben tutin nem fogsz csalódni!
FIGYELEM!!! Akinek valami szoftver problémája van, vagy a családban korábban volt elmebeteg, AZ NE HONDA CBR 900RR-T VEGYEN! Ez egy homológ és nagyon emberbarát moci! Ha állat akarsz lenni, akkor KAWÁSZ ZX9-et vagy SUZUKI Gsxr1000-t vegyél, vagy YAMAHA R1-et! Ezzel is tudsz hülye lenni, ez is alkalmas rá, hogy akár 3-ban is elvegyék a jogsidat 2 hónapra (....! Lásd: a szerző), de ez a kultúráltan terelgethető erő, nem a nyers, zabolátlan!
Mellesleg megjegyzem, kategóriájának és korának bizonyítottan legkönnyebb motorja, aminek a többi gyár többi típusa csak hálás lehet! Ne feledd, ha ilyenen ülsz, egy legendán lovagolsz!
Széles utat és örömteli motorozást mindenkinek!
Hrc-Lala
Hibalista
- Ha sokat karikázol, akkor előbb- utóbb (inkább előbb) kormánycsapágy csere fog kelleni! Ugyanez igaz a lánc-lánckerék párosításra is... :) Meg ha sokszor "bután" dobod le az elejét,le fog törni az orridom tartó konzol! Elromlott a hátsó idom festése is, de az egy kanyarodás során történő kátyu következtében... :)
Ide hordtam szervizbe
Redenczki Attila +36 20 986 30 87 Szeged, Gerle u.
Korrekt, szakmailag nagyon ott van! Hozzá hordom a vasakat 2004 óta! Időpont nem mindig van elsőre, eléggé közkedvelt!
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |