olasz telivér
Szöveges ítélet
A motor olasz importon keresztül-óra szerint 43000km-rel került hozzám egy pápai kereskedőtől.Valójában szerintünk inkább volt benne kb 80.000km,de ennél a motornál ez nem számít,ha rendben van tartva,bármennyit elmegy. http://www.motorrevu.hu/motorteszt/honda_xl700v_transalp_szetszereles -ugyanazt tudja,mint az újabb.Borzasztóan jó minőségű anyagokból van összerakva,és ha valamit kicserél/megjavít az ember,nem hoz magával egy sereg hibát,hanem teszi a dolgát,működik.A hátsó henger olajszivárgása jó képet adhat a motor futásteljesítményéről,mert ha ereszt,akkor bizony van már benne jócskán km.Az enyém még ennyinél még nem eresztett.Már a vásárláskor is feltűnt,hogy zörög a kuplungja,az eladó megnyugtatott,h a régi Hondák mindegyike zörög,nem is foglalkoztam vele.Teljes karbantartáskor ránéztünk a vezérmű,-és olajpumpa láncára is,ekkor vettük észre,hogy a kuplungkosár kotyog nem is keveset.Mivel préssel simán ki tudtam venni a régi bronzperselyt,tettünk be egy esztergált perselyt-a zaj megszűnt és nagyon finoman lehetett váltani innentől.A másik nagyobb probléma az volt,h valami miatt megrepedt a szívóház,így a karburátorba finom por került,amitől megkopott a pillangószelep tengelye.A membránok is picit repedtek voltak,mert mielőtt hozzám került évekig állt a motor,így annyi falsot már tudott szívni,hogy néha hidegen ugrált az alapjárat,illetve néha le is állt.Kakasdi bontóból vettem egy másik karbit,amivel meg is oldódott a probléma(gyári membrán 38.000Ft/darab ,mivel tolattyúval együtt van).Küllőt is kellett szerezni.Ami bontóban van kerék,az összesnek be van rohadva a küllőanyája,így szétszedéskor/centrírozáskor sorban csavarodnak meg és pattannak el a küllők.Japánból kell rendelni,potom 1200Ftos darabáron meg is jön pár nap alatt.A gyári Bridgestone gumit csak Svájcból lehet megrendelni,nálunk nem forgalmazzák,ugyhogy marad a Metzeler,teljesen jól viselkedik vele.A gyári rugóstag kicsit gyenge illetve ha jól tudom nincs állítási lehetőség,talán csak előfeszítés,ezért sokba White Power tag került,köztük az enyémbe is.A szabályzószelep vezetéke elég rövid,ezért nehéz úgy feltenni,hogy semmibe ne érjen bele,de a lánc fölött elfér.Használt a 90-előttit én nem vennék,azon hátul még rudas dobfék van,ami elég gyatra,illetve annak a hátsó felfüggesztése sima siklócsapágyas.Az enyémen hátul már tárcsa volt illetve tűgörgős lengővilla,jóval finomabban mozog így,nem kotytog,illetve a fék is nagyságrendekkel jobb,mint a dob,ez nem melegszik el olyan hamar.Típushiba volt,ha nagyobb testű motoros terepen sokat ment vele,kinyúlt az ülés,ami eltörte a gyújtáselektonikát,erre azért nem árt odafigyelni,mert drága alkatrész!Menni nagyon jó vele,magyar utakra való a futóműve,nem eszik sokat,bőven lehet vele 120-130 as utazót tartani.Nagyon jól szerelhető motor,a 4gyertyának köszönhető talán,hogy még ennyi idősen is hidegen-melegen pöccre indul.Nagyon oda kell figyelni rá,hogy mike önt bele az ember.Fuchs olajjal használtam,nekem nagyon bevált.Amit én nem szerettem benne,hogy a százhetvenakárhány centimhez kicsit magas az üléspozíció.A gyári plexi kicsi,nagy szélzaj.Ha az új már kisebb lesz néhány centivel,biztos,hogy lesz még Transalpom :)
Hibalista
- -2db küllőtörés 2500Ft - -szivató (4000Ft) - -hátsó kerékcsapágy (Koyo-árára nem emlékszem,csapágybolti szabvány csapágy amúgy) - -hátsó féklámpakapcsoló (javítható volt,nem kellett hozzá alkatrész) - -kuplung (persely esztergálás2-3000 Ft) - -karburátor (ez húzósabb volt,másik karbit kellett vennem 28000Ft) - -kormánycsapágy (11000 Ft) - -első féktárcsa (Gold Fren-18000Ft) - -láncszett (fogasok JT,lánc DID-2db fogaskerék+lánc kb 30000) -
Ide hordtam szervizbe
Mindent én csináltam egy motoros haverral
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 43000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 0 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 4 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | Burgman 400 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |