Nomen est non Omen
Szöveges ítélet
A VFR előtt egy 750-es Gixxert használtam. Mivel barátnőm egyre jobban rákapott a motorozásra és én sem akartam magam tovább büntetni egy hasalós motorral két személlyel, ezért esett a választásom a Hondára. Amolyan 2 in 1 motornak szokták leírni, számomra hamar kiderült, hogy kb egyik sem.
Szubjektív észrevételek következnek.
- hidegindító rendszer:
Rögtön vétel után lehalt,(tél volt)irgalmatlan sokat szívtam vele. Többször írták itt, hogy ez már prémium motor. Ha az, akkor az alapjárati by-pass ágakat miért egy viaszpatron nyitja-zárja amin a hűtővíz áramlik át? Megoldás részemről szinkron állítás és a rudazat elállítása lett. Hidegen nem húzza fel eléggé a fordulatot, melegen meg túlságosan leejti. Néha le is áll, viaszpatront kell cserélni.
- A hátsó fék:
lényegesen melegebb, mint az elsők. Az utángyártott fékbetétek egy szerpentin után szénné égtek. Vettem gyárit, csodálkozva láttam, hogy a hővédő lemez alatt még kevlár panel is van... Rézpasztával raktam össze, valószínűleg nem éri el a kritikus hőmérsékletet, mert nem füstöl. A fékrendszer maga(kombi) nekem tetszik, hidegen kissé bakelit, utána ragad.
- Ergonómia:
Nem vagyunk egyformák, 181 cm magas vagyok szélvédelem itt már rossz. Csuklóm uu. fáj, mint a gixxeren, de nem a kormány miatt, hanem a lábtartó okozta se előre se hátra dőlős testhelyzet miatt.Plekó alacsony (06-tól magasabb).
- VTEC:
Parasztvakítás ezt ki merem jelenteni, hogy nem ránt? Dehogynem, csak nem érdekel. Lent jó, hogy nyomatékos mert nagyon szépen cirkál hamar fel lehet pakolni. De ha menni kell akkor csak várunk és várunk, aztán átvált de akkor már késő, mert jönnek szemből. Vagy vissza három, de jól húzasd ki mert ha sokat ejt megint csak a szelepet hallgathatod ahogy kinyit. Nincs rá szükség 16 szelep +100 köbcenti és már célt is értünk, pont.
- futómű:
Az első elmegy, a hátsót keményítheted, tekergetheted. Pumpál és beleng 2 személynél, remek érzés kanyarban. Pedig mélyebbre döntöttem, mint a Gixxert. Tud ez, csak nem ezzel a Showa irodaszék telóval.
- Pakolhatóság:
Az hogy egy sportmotoron, mint a gixxer, van hely egy pár cipőnek, övtáskának, inni- ennivalónak, ezen meg max. gyári U lakatnak azt gondolom nem méltó a VFR-hez.
+ Váltó:
Na ez példás, a hatodik overdrive olyan szépen fütyül, hogy nekem nem kell fokozat kijelző. Pontosan és kis erővel működik, érdemes a menesztő gumikat kicserélni néha hátul, akkor még tutibb.
+ Outlook:
10 év után sem tűnik elavultnak, remek lámpa, gyönyörű egykarú lengővilla, (bár kicsit nehéz és a teló itt vérzik el :_)). Hasznos és informatív műszerfal.
+ Szervizigény:
12E olaj, kb 50E gyertya, 18E légszűrő csereperiódus. Ez korrekt.
Summa:
Szerintem a VFR egy nagyon jó motor, sem több, sem kevesebb. Hogy min változtatnék azt leírtam. Nem tudom, hogy van-e kedvem belefogni egy átfaragásba. Magasabb pleko, magasabb kormány, más lábtartók...
A V4 karakteres dolog ez biztos, később ki is nyitottam a dobokat, imádom a rotyogását amikor jön le fordulatról.
Még valami: aki többet szeretne tudni a VFR-ekről annak ajánlom a VFRDISCUSSION.COM oldalt, ez egy amerika userek által készített igen profi lap, ahol az általam érintett problémák sűrűn előfordulnak. Sajnos a Magyar piac túl szűk ahhoz, hogy ez a pár ember kritikus is tudjon lenni.
Hibalista
- - hidegindító rendszer, (viaszpatron) - - hátsó betétek. - - világítás kapcs., irányjelző kapcs. (kontakthiba hidegebb időben)
Ide hordtam szervizbe
Én.
Értékelése: 8
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2002 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 44 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 6000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző motorja? | GSX-R 750 K1 | Következő motorja? | GSX 1400 |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.2/10) |