nem kell tőle félni :-)
Szöveges ítélet
voltak előtte krossz- és endúró motorjaim, de 4 ütemű nagyköbcentis motorom még nem. KTM, Yamaha, Honda - ezekben gondolkodtam.
Kicsit féltem tőle amikor megvettem, de nagyon jól kezelhető és szép folyamatosan adja le az erejét. Kapott új gyertyát (9E Ft!) egy Pro-circuit titán rendszert, kicsit fulladt utána, ezért hozzá állíttattam fékpadon a karburátort, az eredmény: 55,1LE keréken mérve!! (ez főtengelyen bőven 60LE fölött van) A hangjáról nem írok mert leírhatatlan! :-)
De nem is ez a lényeg hanem ahogy leadja ezt az erőt. Tettem rá nagyobb (51 fogas) hátsó lánckereket, új láncot. A kipufogótól és az áttételtől alul még nyomatékosabb lett, majdnem hogy jó endurózni is. Ezt nem sok 450-es krossz gép tudja!
A futóműve nagyon jó (magic tuning), az első fék gyárilag gyenge volt - mint minden 2010 előtti japán krosszmotornál, de kapott nagyobb hullámos tárcsát - most elég durva ...és egy ujjal lehet fékezni. A KTM-emen volt ilyen fék, az volt az etalon. Érdemes lecserélni. A hátsó fékbetétet is érdemes puhábbra cserélni, sokat dob rajta.
A motor és a váltó/kuplung külön olajkörön van, ez így korrekt.
4,5 év alatt olajat cseréltem benne, légyszűrőt tisztítottam, láncot ápoltam. Nem volt terven felüli szerelés.
És indul könnyen hidegen (2-3 rúgásra), melegen (1-2 rúgásra) csak meg kell tanulni beindítani. És nem árt időnként ránézni a szelephézagra, a titán szelep ha elkezd nyúlni, gyorsan megnyúlik. Időben kell cserélni.
Hibalista
- teleszkóp szimmering, első fékbetétek
Ide hordtam szervizbe
magam szereltem
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 80 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 110 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | l |
Előző motorja? | CR 250 | Következő motorja? | CRF 450R - újabb |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |