NEM JÓ EZ SEMMIRE!
Szöveges ítélet
Ez a motor van nálunk rendszeresítve a futárszolgálatban itt Budapesten.Bár ne ez lenne,mert ez egy semmirevaló szemét közlekedési eszköz!Semmi esetben sem ér 500 ezer forintot.Mert sem a motorkerékpár használhatósága,sem pedig a minősége nem indokolja,hogy ennyibe kerüljön!
Nálunk éjjel nappal mennek ezek a motorok,napi 180....250 Km távolságokat teszünk meg vele a fővárosban,minden nap 10 órát szolgálatban van ez a jármű!De csak egy gazdája van minden motornak,tehát akinek újonnan a cég kiadta anevére csak az mehet vele,és az felelős érte.Ezért nagyon vigyázok rá,mert nem csak munkaeszközként szolgál,hanem magáncéllal is használhatom,így félig meddig sajátomnak érzem.Ezért vigyázok rá!
Mikor megkaptam 8 Km volt az órájában,vagyis teljesen új volt a gép!Én hoztam el a szalonból!!! Az első 1000 Km utat nagyon óvatosan kíméletesen tettem meg vele,semmi esetre sem hajtottam túl,és hidegen nem forgattam a blokkot!
1500....1700 Km megtétele után kezdtem vele kicsit bátrabban menni,de hidegen,soha nem pörgettem,és melegen sem forgattam agyon,hiszen ez nem arra való!
Sajnos a Budapesti utak,és forgalmi viszonyok nem kedveznek a motorkerékpár élettartalmának. Ez nyilvánvaló.Az első gyanakvó jel amikor ,,érdekes zajok" jöttek ki a motorból 4000 Km megtétele után volt.Ekkor a hajtólánc feladta a harcot,úgy megnyúlt hogy a láncvédő lemezhez verődött,és éktelen fémes hangokat adott!!A láncfeszítés nem segített,ki kellett cserélni a megnyúlt láncot!
12 ezer Km megtétele után ki kellett cserélni a kormány-nyak csapágyat mert addigra már úgy tönkrement,hogy kotyogott a motor egész eleje.Úgy mint egy 30 éves Romett kismotornak!De a kormányból a kotyogó hang 6....8 ezer Km megtétele után hallható volt,de 12 ezer után már nem lehetett tovább húzni a javítás cseréjét!
16 ezer Km után Injector (befecskendezési hiba)!!! De ez a jelenség újkora óta elkísérte a motort!!Mikor alapjáraton álltam vele a lámpánál,és vártam a villanylámpa szabad-zöld jelzését és indulni akartam volna,gázadásra refulladt a motor!
Ekkor ,,pöcre indult" önindítóval is,és mint ha semm isem történt volna mentem vele tovább!De ez egyszer a Szentendrei út egyik lámpájánál lefulladás után elmaradt az indulás.....szervíz,és javítás,ekkor jó lett megint!
24 ezer Km után a tengelykapcsoló adta fel a harcot,de már 20 ezer környékétől gondok voltak vele,de a motor ment,ezért mivel munkaeszköz nem lehetett kiesni vele a termelésből még egy fél napra sem!De aztán egyszer csak induláskor sebességbe tettem,és a motor gázadásra mégsem indult el,olyan volt,mint ha üresben lett volna!!! Elfáradt a kuplung szegényen!
32 ezer Km után az első fék hidraulikája ment tönkre,és a fékfojadék csöpögött belőle.Nem sokkal később elkezdett beázni az első fényszóró is,és így tovább...
De még csak egy éves múlt ez a kacat,mi lesz vele később!
Azt már nem említem meg hibának,hogy kritikán alluli a gumiabroncsok minősége,és a mintázata ÉLETVESZÉLYESSÉ TESZI ESŐBEN A KÖZLEKEDÉST VELE!Egyrészt keskeny a gumi,másrészt nagyon rossz a mintázata! A futóművet sem sokra tudom dícsérni,nem várom el tőle hogy lábtartóig lehessen dönteni kanyarban,hisz ez csak egy sebességváltós-robogó....
De azt igen hogy kettő személy szállítása esetén ne üljön le a hátsó teleszkóp az alsó végállásra,így semmi rugózása nincs!De még nem is állítható, pedig egy régi szocialista motoron is állítható a terhelésre.( MZ,PAnnónia....)
Az üzemanyag tartály térfogata 3,6 liter!!! Nevetségesen kicsi, egy nap 2-szer kell tankolnom,mert kettő tank üzemanyag kimegy belőle! Az ,,okosnak vélt" japán ,,mérnökök" legalább 5.....5,5 literesre megcsinálhatták volna!Amúgy a fogyasztásáról annyit,hogy 3,6 liter benzinnel képes elmenni 160......170 Km távolságot!Többet nem!!!
Az pedig testvérek között is 2,2.....2,5 Liter közötti fogyasztásra jön ki! Az HAZUGSÁG hogy 1,5 litert,meg 1,8-at fogyaszt 100Km utra! NEM IGAZ!!!
2,2....2,5 Literrel lehet számolni,aki nem hiszi el nekem tankolja tele,és induljon el vele,addig menjen amíg meg nem áll,és akkor számolja ki ő is! Ahhoz hogy 1,8L/100 Km legyen a fogyasztás, 200 Km-nél többet kellene elmennie egy tank 3,6Liter menzinnel,de NEM MEGY EL!Aki azt állítja,hogy igen az a maradék 30.....40 Km utat gyalogolja le!
Ez egy semmire nem való motor!
Kettő személynek kényelmetlen,és nagyon gyenge.Városon kívülre lassú,mert az utazó sebessége amit szeret az a 70.....80Km/h. Ott érzi jól magát.De 90Km/h sebességnél gyorsabban nem érdemes vele menni,mert az kínzás ennek a kismotornak!Végsebessége egy személlyel 100....105Km/h!
Ennél többet nem megy,aki azt állítja,hogy az övé 110...115-öt megy az hazudik,vagy nem ismeri a számokat a sebességmérőn!
Tulajdon képpen egy nagy átverés,mert én nem látom az 500...600 ezer forint pénzösszeg ellenértékét,vagyis nem ad a motorkerékpár semmit ennyi pénzért!
Aki takarékosan,olcsón akar közlekedni,vegyen egy MZ-ETZ 125-öst 80.....90 ezer forintért,költsön rá,újítsa fel körülbellül 30 ezer forintból,és 120 ezer forintért olyan motorja van ami sokkal többet ér ennél a szarnál!A maradék 400 ezer forintot meg 20 év alatt sem tankolja bele! Mert hozzávetőleg 1,5....2 literrel fogyaszt többet az Mz!!!!! Ilyen kicsi fogyasztás különbség mellett nehéz lesz 400 ezret beletankolni,egy élet kevés lesz hozzá!
Amúgy én évekig használtam ugyanerre a célra MZ ETZ ´25-öst,és 250-est,és sokkal kevesebb gondom volt vele!Ráadásul az alkatrészár nevetségesen olcsó hozzá!!!
Ja......és magad is megtudtad javítani INGYEN!!!
Akkor számoljatok,és rájöttök,hogy ez kész átverés show minden ilyen drága,és műanyag kacat!
Hiába négyütemű,ezzl minden még nincs megoldva....
Szerencse,hogy a cég fizeti,tartja fenn,és szervizeli,mert nekem a gatyám menne rá.....
Hibalista
- 4 ezer Km után a hajtólánc úgy megnyúlt,hogy cserélni kellett!
- 12 ezer Kmután kormány-nyak csapágy csere,mert kikopott!
- 16 ezer Km után Injector hiba! De már 10 ezer Km után csinálta azt,hogy alapjáraton állva a kereszteződésben a lámpánál zöld jelzésre várva,induláskor lefulladt gázadásra!
- 18 ezer Km után Lambda sonda hiba,és még a katalizátor is tönkrement a kipufogóban!
- 24 ezer Km után elkezdett csúszni a tengelykapcsoló,amit 29 ezer Km után meg kellett javítani mert teljesen tönkrement!
- 32 ezer Km után elkezdett az első fék hidraulikájából folyni az olaj!
- Az első fényszóró beázása,mert nagyon párásodik,ez a jelenség 36 ezer Km után jött elő rajta,vagyis alig egy éven bellül!
Ide hordtam szervizbe
Honda szakszervíz,ahol ez a szemét vásárolva lett,Budapest egyik Márkaszalonja,és szervíze!
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (3) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (2) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (2) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (2) | Vezetett km | 65000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 2 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (1) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (2.2/10) |