Nem feltétlenül
Szöveges ítélet
Talan istenkaromlasnak fog hatni, de:
Egy cimboram Hondajanak hatasara lett nekem is "istenmotor" VFR-em. A nyaron voltunk egy hosszabb ~4500km-es turan, amelyet egy RSV nyergeben abszolvaltam. Mivel regen fontolgattam, hogy turamotorra kellene valtanom, igy racsaptam egy jo vetelre, barcsak ne tettem volna.
Eloszor is szogezzuk le, hogy a VFR egy rettento jo minosegunek tuno, takaros darab. De kb. ennyi az osszes jo tulajdonsaga, ami hirtelen eszembe jut. Vegigmennek par dolgon, szigoruan szubjektiv velemeny:
Futómű: normal hasznalat mellett teljesen OK. Utassal kisse kanyarogva a hatulja teljes bekemenyites utan is pumpalni kezdett az elso kanyarban. Csomagokkal nem volt alkalmam kiprobalni.
Fek: egesz jo, a motor nagy tomege mellett is. Az integralt hatsofeket kisse szokni kell, ha megszoktad nincs vele semmi gond. Az ABS-t nem probaltam aszfalton.
Kezelhetoseg: turamotorhoz merten elfogadhato, bar neha nehezkesnek tuno, lassabb araszolgataskor, dugoban pl.
Blokk: Itt jonnek a legnagyobb problemaim:
a.) hidegen az automata szivato porgeti 3000 1/min-el, aztan mikor indulni akarok es huzok egy finom kis gazt, a motor fullad. Erdekes jelenseg igy az elindulas. Melegen semmi gond, lehet, hogy a szivatot kene szervizben beloni.
b.) 5500 kornyeken laposodik vagy meginkabb lyuk van a teljesitmeny leadasaban.
c.) 6600-nal pedig + 2 szelep, + 10Nm.
d.) b.)-bol es c.) bol kovetkezik, hogy a lenduletes, kanyargos utakat 2 szemellyel alapvetoen elfelejtheted, mivel epp az 5-8000 fordulatszamon hasznalod a blokkot, ahol ket ellenkezo jelu teljesitmenyingadozas is talahato. Azzal meg lehet bekelni, hogy vannak erosebb motorok, vegul a 110LE is sokmindenre eleg, viszont ahogyan leadja... Ebbe a motorba a Varadero V2-es blokkjat kene beletenni, es elfelejteni a 800 VTEC-et. Lenne eleg nyomatek, minek bonyolitani az eletet?
Fogyasztas: Igaz 22 (vagy 24) literes a tankja, de kell is. Ugyanabban a tempoban es dinamikaval (light) amivel a tobbi motoromat hasznaltam, a VFR min. 0,7-1 literrel tobbet fogyaszt.
Kenyelem: az utase egesz jo, a kapaszkodo is jo helyen van es az ules is kenyelmes. Megjegyzem ugyanakkor, hogy a hatso idom tul szeles, raadasul eleg eles tores van benne, aki utassal hasznalja, egybol foliazza le, kulonben a fenyezes hamar eltunik. A vezeto keze es valla abszolut tehermentes, viszont a labtartot kisse elszurtak (vagy a labaimat:) ). Motoron meg sosem fajdult meg a terdem, nem ugy mint a VFR-en. Szelvedelem jo.
Pakolhatosag: viccesnek tartom, hogy az ules alatt annyi hely sincs, ahova az irataimat eltehetnem, elsosegely csomagrol, izzokeszletrol, lathatosagi mellenyrol es egy tarcsazarrol nem is beszelve.
Osszegzesul: a VFR egy jo motor, de kis mutyurok ules alatti pakolhatosaganak hianya eleg idegesito, a blokkjaban szemely szerint abszolut csalodtam -> masik motor utan nezek.
Hibalista
- semmi
Ide hordtam szervizbe
A fenntartasi koltsegeit nem ismerem, nem kellett rakolteni semmit, de egy ilyen fiatal motornal ez elszomorito is lenne. A megbizhatosagarol is olvastam inkabb es a szervizre is a magyar atlagot adtam - tapasztalat nem leven.
Értékelése:
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 2900 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 2000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | – |
Ennyire szerette | (6) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |