Nem csajozós, ingázós...
Szöveges ítélet
Agglomerációba költözve hamar rájön az ember, hogy nem szeretne napi 2x2 órát utazni a munkahelyére és haza, sem tömegközlekedve, sem dugóban ülve. Kézenfekvő volt a B kategóriás jogsival egy 50-es robogó.
Vettem egy Daelim S-five (SJ-50) gépet. Tök ismeretlen márka, még népítéletet sem tudok róla írni, pedig megérné, nagyon pozitív csalódás volt. De aztán akit a menetszél megcsap, az nagyobbra vágyik. Így jártam én is. Család mellett Anyának csak a B125-öt lehetett eladni, mert az gyorsan megvan, olcsó és mégis nagyobb motorra ülhet vele az ember.
Aztán elkezdtem keresgélni, valami vasat kerestem, YBR125, vagy hasonló. A kínálat alja viszont tényleg az alja volt. Egy rossz keresési szűrő beállítás miatt véletlenül megláttam A Dylan-t. Árban jó, állapota jó, közel is volt, hát megnéztem. Nem motor, de célszerszám. Tényleg nagyon jó volt. Az eladó hasonló cipőben járt, mint én, család, déli agglomeráció, munkahely Árpád-híd környéke. Ingázós motor volt, de újabbat (ABS) vett, ez meg fogta a helyet a garázsban.
Megvettem, nem szerelemből, hanem ésszel.
Jól tettem. Ugyan nem túl nagy, mondhatni kistestű, többet látni rendszám és oldalmatrica nélkül, mint vele... „Igazi nagymotorosok” közül sokan nem is intenek (vissza), mert „nyikhaj…”
14 LE, ami már a lámpánál garantálja a jó startot, városban, országúton elég, bár alattam (90-100 kg) dobozzal már 80 felett gondolkodik. 95-100-at azért stabilan tudja. M0-ra mehettem végre, betonon a végsebesség még így is 110 felett van, bár ezt kímélő üzemmódban ritkán tapasztalta a "csőrmester".
Tucanoval és jól felöltözve -8°C-ig nem lehetett lebeszélni róla, hogy ezzel járjak, így alig volt téli pihenőn.
Ami érdekesség:
9l-es a tank, de a visszajelző már 7 liter körül tartalékot ír. A hatótáv megközelítőleg 290 km, de 270-280 körül legkésőbb tankoltam mindig, 3-4 decinél kevesebb sosem maradt benne. Bár egyszer tankoltam 9,2 litert, de akkor is pörgött a számláló, mikor már visszatettem a pisztolyt… Ott akkor utoljára. Mindegy. Szóval 3-3,5 litert fogyaszt.
A mutató teletank után csak kb 70-75 km után jelez max-nál kevesebbet.
Van rajta egy kis zárható rekesz, oda be lehet szuszakolni egy egészségügyi csomagot.
Ülés alá az én sisakom éppen nem fért be, de egy nyitott, vagy gömbölydedebb betehető.
Merev a váza, elég magasan van egy merevítő, ettől viszont kicsit csámpás a taposó (jó, nagy lábam van, nekem az volt).
Elég kevés van belőle, de mivel motorikusan/szerkezetileg a korabeli NES125 (@125) és SH modellekkel sokminden gyakorlatilag azonos, így bontott alkatrészekkel is lehet ezt-azt pótolni, illetve új is van hozzá így (OEM-parts cikkszámokkal össze lehet nézni).
Tükröt cseréltem. Egyrészt csak a vállam láttam a gyáriban, másrészt balmenetes a jobb tükör és egyszer erről megfeledkezve a kezemben maradt…
Tettem az új tükörre egy ebay-es LED-indexet, nem a legszebb, de legalább csúnya. Hogy hasznos-e? Nem tudom.
Kapott (vagyis én kaptam) markolatfűtést, ami egy szűk évet kibírt, most már csak a bal kezemet fűti. Lassan érkezik az új Kínából, majd felteszem.
Vettem hozzá egy konzolt és dobozt, így pakolható is.
Mire költöttem?
Benzinre. Arra sokat, mert két év alatt kb 26.000 Km-t tettem bele. Többet, mint előtte 12 éven át összesen ment. De 95-öst még nem tettem bele, csak magasabb oktánszámút. (Lehet, hogy ezért nincs baj vele.)
Éves szervizre, negyedévente. Amikor villan a change oil, Karasna szervizbe begurulok. Lehet, hogy hülyeség, mert nem olcsó, de legalább mindent megcsinálnak tisztességesen, mindenről tájékoztatnak, ha valamit megbeszélünk, úgy van. Ha felmerül valami +költség, szólnak előtte, nincs meglepi.
Kapott új fékbetéteket, hajtást, új gumikat. De ezek még mindig fogyó-kopó dolgok.
1,5 év után jött az első „probléma”. Hidegen indítva indult, szívató dolgozott, majd amikor az kikapcsolt, fulladozott. Üzemmelegen már megint nem volt baj. Szóltam, szerviz nézte. Szívócsonk műanyag alkatrész gumi borítással – elöregedett, falsot szívott. Cserélték, karbit tisztították, de SOS kellett, beállítani nem volt idejük. El kellett vinnem, mennem kellett. Valami nem ok, alapjárat melegen olyan volt, hogy fékeznem kellett, hogy ne menjen magától. Hidegen meg nem akart indulni, ha indult, gázadásra fulladt. Na akkor nem voltam boldog, hajnali 4-kor egy gázállással 30 km-t vittem a szervizig, de beért. Visszavittem. Persze megint siettem, gyűlölhettek érte, de megint úgy adták ki, hogy ha valami van, szóljak, intézik. Hát… mintha Kukorica Jancsi vigyázott volna a lovakra, alig akadt benne. M0-on 60-al voltak kételyeim, hogy hazaérek-e. Végül igen. Otthon nincs senki, kulcsom nincs, kint meg jó idő van. Dühből szétszedtem. Karburátor vákuumdugattyú (gyak: gumi harang) pereme nem feküdt a helyén, kicsit kilógott, falsot szívott. Így gyakorlatilag nem volt elég dús a keverék, mintha fojtás lett volna benne… megigazítottam, összerakáskor megint kicsusszant. Újra szét-össze, immár sikerrel. Mámor. Újra ugrott, ment, mint új korában.
Hideg esős időben a napi számláló és óra néha - random – lenulláz. Nem tudja senki miért, de a szerviz szerint ez típushiba. Együtt lehet vele élni, nem nagy ügy, de engem ez bosszant.
Kipuff egyszer csak elkezdett csörögni. Elfogyott benne valami szövet. Semmi para, de idegesített a hangja. Kapott egy másikat, bontottan, azóta jó.
Frissítés: azóta már ez is szétment. Visszakapta javítva (szétvág, javít, összerak, homokol, lefúj) a sajátját.
Más baja nincs, nem volt.
Frissítés: ELADÓ :)
Lassan eltelőben volt a 2 év az A1 birtokában, „kéne kategória-bővíteni” érzésem volt, mert „amúgy is lejár a jogsim, legyen egyszerre cserélve”. Drága jó feleségem van nekem, sosem fogom megbánni, hogy összekötöttük az életünket, engedett a csökött agyamnak, lett A korlátlanom is.
Ha egyszer lesz időm, leírom azt is, hogy lett másik motorom, ami már tényleg az. Nagy. Nem a teljesítménye, vagy a hengerűrtartalom (500-as, 45 lovas), hanem a mérete. És váltós, amit már nagyon hiányoltam.
Hibalista
- Kipufogó csörgött - csere bontott alkatrészre (kb. 10.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Karasna - Bp XIII. Váci út - max respect
Értékelése: 9
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 22000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 27000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | Daelim s-five | Következő motorja? | KLE500 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |