Nekem találták ki!
Szöveges ítélet
Amióta megvettem, azóta tervezem, hogy a Népítéletben leírom az első tapasztalataimat róla. Remélem segíthetek azoknak, akik egy ilyen motor vásárlásán gondolkodnak.
Miután néhány napja megjelent egy újabb Integra beszámoló a 2. generációs gépről, gondoltam kiegészítem azzal, hogy mi újat tud a 2016-os változat.
Olyan motort kerestem, amin kezdőként is biztonságban érzem magam, praktikus (időjárás védelem, csomagtartó, utasnak is megfelelő ülőhely), stabil és nem túl erős.
Mi újat kínál a 2016-os Integra?
Kezdjük a külsővel: akinek ez a forma bejön, annak azt hiszem még jobban megdobogtatja a szívét a legújabb modell. Jól néz ki az új "Special Edition" színösszeállítás, az új kipufogó, színes LCD műszerfal, LED-fényszóró (erről még írok) és díszcsík a felnik oldalán. Szerintem "tökösebb" lett az új Integra bár a változtatásokat nem lehet forradalminak nevezni.
A változások kicsit részletesebben:
DCT-váltó. Az "S" (sport) fokozat mostantól 3 alprogramot kínál. Ezeket az különbözteti meg egymástól, hogy mennyire húzatja ki az elektronika a motort. Már a "D" és az "S1" között is jelentős a különbség, de az "S3" aztán már tényleg dinamikus motorozást tesz lehetővé. Ilyenkor meg kell kapaszkodni rendesen a kormányba, ha húzunk egy vastag gázt. Persze nem sportmotoros teljesítményről beszélünk, de a gyorsulás tiszteletet parancsoló. Mivel nem kézzel kell kapcsolgatni a sebességet, ezért álló rajtnál sokkal erősebb motorokat is állva hagyhatunk. (Ha erre van igény.) Az "S3"-ban már szinte a piros fordulatszám-határig lehet pörgetni a gépet, ilyenkor kb. 2-3dl-rel többet fogyaszt (1 személlyel) de 4l fölé még így sem lehet vinni a fogyasztást.
A DCT-váltó nagyon okosan működik, kitalálja az ember gondolatát, lassításkor, pl. lámpához közeledve magától szépen visszaváltogat. Igazából annyira jó az egész rendszer, hogy oda sem kell figyelni rá, csak húzni a gázt vagy a féket.
Talán az egyedüli dolog, ami a DCT-vel kapcsolatban megszokást igényel, az az alacsony sebességnél történő gázadagolás. Mivel nincs kupplung, amit csúsztatni lehetne, ezért pl. egy U-megforduláskor ajánlott nem "S"-ben végrehajtani a manővert, hanem "D"-re kapcsolni, mert így finomabban adagolható a gáz, nem szalad ki alólunk a motor.
Ha már a gyorsulásról esett szó, akkor megemlítem, hogy a Nissin fékek is új dugattyúkat kaptak, nagyon jól meg lehet állni velük, a kombinált ABS azonban sima ABS-re változott, tehát az első fékkar csak elöl, a hátsó meg csak hátul fog.
Az első villákat Showa-ra cserélték. A korábbi modellt nem vezettem, így összehasonlítási alapom nincs, de ez a motor fantasztikusan stabil. Vespás élményeim után ég és föld. Sosem válik instabillá, az úthoz van ragasztva, bár azért a durva keresztbordákra hajtva feldob az ülésről. Ezen talán segíthet a hátsó rugóstag előfeszítésének az állítása, ami sajnos csak körmöskulccsal lehetséges. Még nem játszottam vele.
A színesre cserélt LCD-s műszerfal szépen néz ki. Elegánsnak azért nem nevezném, de elég erős a megvilágítása, napsütésben is szépen leolvashatók az adatok. A gyári markolatfűtés (opcionális) aktuális fokozata is megjelenik a műszerfalon. Okos.
A végére egy negatívumot hagynék, ez pedig az új LED-fényszóró, ami nekem csalódás. A hagyományos halogén fényszórókkal szemben, amelyek egyenletes szórt fényt terítenek az útra, a Honda-féle LED mint egy lézersugár, élesen, csíkban, sávosan világítja meg az utat. Ahova világít ott szép világos, erős fényt ad, ennek a fénynek azonban hirtelen vége szakad, szinte minden átmenet nélkül. Pl. egy autópálya fel- vagy lehajtóra történő kanyarodáskor, vagy hegyi szerpentinen, amikor nem előre világítunk, oldalt minden sötétbe borul, mert nincs oldalra is elérő szórt fény. Ez pedig egyáltalán nem biztonságos, az ember úgy érzi, hogy vakrepülés így a motorozás. Mivel más Honda modell LED-fényszórójával kapcsolatban is olvastam már ezt a kritikát tapasztalt motoros újságírótól, ezért úgy tűnik, hogy ez nem csak engem zavar.
Mindent összegezve a 2016-os Integra egy még jobban összerakott, még komplettebb motor. Időjárásvédelme mint egy robogóé, de a menettulajdonságai mint egy "valódi" motorkerékpáré. Az ára borsos, ezért a pénzért már sokkal erősebb gépet is lehet venni, de a DCT-váltó fantasztikus és nagyon kényelmes. Ha nem a kuplungolásban találod meg a motorozás örömét és nem irtózol trepnin tartani a lábad, akkor próbálj ki egy Integrát!
Hibalista
-
Ide hordtam szervizbe
Honda Dream, 1013 Budapest, Attila út 14-16
Értékelése: 10
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2016 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 2200 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 3 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | DCT-s, az biztos! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.4/10) |