Ne a szívedre, az eszedre halgass
Szöveges ítélet
Előre is elnézést a sok blamáért!
Kezdjük az elején, mert nem vagyok egy tapasztalt motoros, hiszen még csak 2015 november végén lesz 2 éves a jogsim.
2013 szeptemberében kezdtem el a motoros jogsit (akkor még 27 évesen), és november végén vizsgáztam a -5 fokban, nem volt kellemes, de mindenből elsőre átmentem, és még plusz órákat se kellett vennem, hála a jó oktatónak!
Így szerencsére a 2014-es szezont el is kezdhetem!
Tegye mindenki a szívére a kezét! Első saját nagy motornak mit szerettetek volna?
R1, Gixer, Harley, Ducati és még sorolhatnám... Én Sport motor rajongó vagyok, azon belül egy 600 vagy 750-es Gixert szerettem volna a K8-L0 szériát (mai napig az álom gépem) De vissza a földre, javarészt zéró motoros tudással, húzzunk meg egy vonalat, hiszen nem az első szezonban szeretnék se meghalni, se összetörni a gépet!
Úgy hogy a józan eszemet használtam, sokaknak nem ártana....
A határt meghúztam, hogy mit szeretnék a következő kritériumoknak feleljen meg!
1. Jó állapotú nem leharcolt motort szeretnék
2. Minimum 600-as (legyen 599) ezt azért szerettem volna, mert úgy ahogy be nőt a fejem lágya, tudok higgadt maradni és nincs pénzem minden évben cserélgetni a motorokat szóval nálam a létra kiesett (hozzáteszem már vagy 6 éve robogózok is egy 100-as keeway-el, de a robogózás nem egyenlő a motorozással)
3. Min 75LE
4. megbízható legyen
5. Sport túra, vagy Naked
Mehet a keresés... kipróbáltam én egy jó pár típust Kawa ern6, Yamaha fazer6, Suzuki Bandit 650, GSR-600, Honda CBF600 és CBR600f4i na meg a Hornet és a VFR800
Mindben megvan a kellő dinamika ami nekem elég is lenne =re
Kényelmesnek nem mondanám mindet, de ami nekem kényelmes az neked lehet nem!
Aztán elgondolkoztam, hogy én a Hornet-en tanulgattam és elnézve azokat a gépeket amiket mind kiállnak meg átélnek, háát lehet nem nyúlnék mellé ha a Hornetra teszem a voksom...
Van még egy határ, vagyis a zsebed.. Igen kinek milyen mély? Én Max. 1 milliót szántam rá, de abban már az átírás meg biztosítás is benne legyen!
Bújtam a hirdetéseket, és emlékeztem hogy én egy 2000-es PC34-es Hornet-en vezettem
és én annál azért jóval fiatalabbat szerettem volna!
Megtetszettek a 03-04-es Hornet-ek, de mikor megláttam a 05-06-os szériát (fordított teló, digi műszerfal) Beleestem <3
1 hónap alatt megnéztem vagy 3-at, de nem győzött meg az állapotúak, arról nem is beszélve hogy olasz behozott romok voltak.
Aztán a közelemben felraktak egyet, gondoltam felhívom, egyeztetünk egy időpontot, mert még 1x nem mennék el Gyuláig ha nem muszáj (BP.-ről)
Mint kiderült, amit megnéztem az nem olasz, hanem Német volt (2012-ben lett honosítva nálunk)
Rendezett előélet meg német szerviz könyv, teli pecsétekkel (Én ebben nem hiszek, 5000 ft és lepecsételtetem neked akár a Ferrarit is a suzuki szalonban)
Állapota meggyőzött, az órája 24ezren állt, akár még hihető is, de nem azzal foglalkoztam!
Bocsánat a sok locsi-fecsitől!
Végre most jön az a rész amikor a MOTORról írok!
2005 CB600F Hornet
Motor: Pöcc-röff gázkar húzása nélkül indul! Közel 100LE bőőőven elég így kezdésnek, ez még az utolsó Karbis verzió, szóval még hozzá lehet nyúlni...
Nem szoktam szét pörgetni, általánosságban 3-5 ezer között használom (70kg vagyok, szóval nem vagyok Terminator) lehet ennek tudható be, de még 5.-ben is meg 6.-ban is megindul 4ezer-től.
6000 ezer fölött meg jön a kapaszkodás :) egészen 12.5ig
Váltó: Tipikus Honda... 1-be van egy "elviselhető" csattanása, de a többi fokozat csattanás mentesen megy, ez igaz a kuplung nélküli váltásra is!
Ehhez hozzátenném, hogy mikor megvettem a motort akkor volt benne olaj csere, nem tudta megmondani az előző tulaj, hogy milyen márkájú olajat rakatott bele és mivel akkor még ismerkedtem a géppel elfogadtam, hogy kicsit akadósabban működik a váltó.
De a következő szezonban sokan javasolták a Motul olajat a Hornethoz, szóval azt töltöttem bele 10w-40 5100. Az első 1-200km-en nem történt változás, aztán észrevettem ,hogy sokkal könnyebben és hangtalanul lehet vele váltani, sőt ami érdekes, hogy hidegen még 1.-be sincs hangja, de üzem melegen, se vészes a klattyanás amikor 1.-be rakom. szóval az olaj bevált, ezen nem is fogok változtatni!
Fék: Nem pályázok! Utcára tökéletes! Elől már a 2. tulaj kicserélte a betéteket
(Brembo) harap-lassul-megáll egy szóval JÓ! Hátul még a gyári Nissin betétek voltak, nem nagy vastagsággal, szóval azt én cseréltem ki (Brembó "7500ft) ha rendesen megtalpalom fog mint a szög!
Futómű: Fordított első telók nem állíthatók de nem valószínű hogy piszkáltam volna (szépek naaa) a gyári olaj-al "10w" nekem puhának tűnik, jövőre amúgy is teló olajat szeretnék cseréltetni és akkor 15w megy bele (állítólag kicsit keményebb lesz) Hátul 7 fokozatban állítható (erre azért ne vegyél mérget, mert lehet hogy tévedek)
Kormány: kipróbáltam más Horneten, hogy milyen a hosszabb kormánnyal vezetni, hááát
én megmaradok a gyári kormánynál, nekem azzal könnyebb és kényelmesebb a motor irányítása!
Gumi: Szerencsém volt, mert csak pár 100 km futott gumikkal vettem Bridgestone BT023, ami szerintem jó választás a Hornet-hez, túrához egész biztos!
Hang: Gyári dob van még rajta, de olyan 3ezer ig nagyon szép mély hangja van, utána már jön a megszokott visítás... (idővel egy Mivv X-cone lesz rajta)
Összességében nem tudok mibe belekötni, nem fogom egy 1000-es géphez hasonlítani
600-hoz képest pedig szerintem ma is megállja a helyét!
Fogyasztás nálam átlag 5 liter, minimum 4.3 volt, azt nem tudom hogy hoztam össze, max pedig 5.5 de akkor nagyon kapta az ívet...
900-ezerért hoztam el és megérte! Remélem még 2-3 szezont lehúzok vele, mert imádom :)
Kényelemről, szerintem nagyon kényelmes én gond nélkül megkerültem a Balatont és nem esett nehezemre a wc-re ülni este :D
Talán majd 1x átszabatom az ülést, hogy még komfortosabb legyen.
Hibalista
- Nálam még semmi! - Hátsó fékbetétet cseréltem, mert nem vártam meg míg fém a fémmel surlódik! - Olaj+ szűrők csere minden szezon előtt! - - Kiderült, hogy még a gyári fagyálló volt a motorban, és furcsa szemcsék voltak a hűtőben, és ezért átmostam és lecseréltem a fagyállót, de amúgy nem forrt a víz és azóta tiszta a hűtő!
Ide hordtam szervizbe
Én csinálom rajta az alapvető karbantartásokat!
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Majd akkor írok ide, ha el kell vinnem szerelőhöz...
Értékelése: 5
Képek a motoromról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 24000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 8000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző motorja? | – | Következő motorja? | GSXR-750 K8 vagy GSX S-1000 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |