A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Motorok » Honda » Hornet CB600F (599 cm3)

Hornet CB600F (599 cm3) 

Az ítélet értékelése
2,3(3 db)

Ne a szívedre, az eszedre halgass

Szöveges ítélet

Előre is elnézést a sok blamáért!

Kezdjük az elején, mert nem vagyok egy tapasztalt motoros, hiszen még csak 2015 november végén lesz 2 éves a jogsim.
2013 szeptemberében kezdtem el a motoros jogsit (akkor még 27 évesen), és november végén vizsgáztam a -5 fokban, nem volt kellemes, de mindenből elsőre átmentem, és még plusz órákat se kellett vennem, hála a jó oktatónak!
Így szerencsére a 2014-es szezont el is kezdhetem!

Tegye mindenki a szívére a kezét! Első saját nagy motornak mit szerettetek volna?
R1, Gixer, Harley, Ducati és még sorolhatnám... Én Sport motor rajongó vagyok, azon belül egy 600 vagy 750-es Gixert szerettem volna a K8-L0 szériát (mai napig az álom gépem) De vissza a földre, javarészt zéró motoros tudással, húzzunk meg egy vonalat, hiszen nem az első szezonban szeretnék se meghalni, se összetörni a gépet!
Úgy hogy a józan eszemet használtam, sokaknak nem ártana....

A határt meghúztam, hogy mit szeretnék a következő kritériumoknak feleljen meg!
1. Jó állapotú nem leharcolt motort szeretnék
2. Minimum 600-as (legyen 599) ezt azért szerettem volna, mert úgy ahogy be nőt a fejem lágya, tudok higgadt maradni és nincs pénzem minden évben cserélgetni a motorokat szóval nálam a létra kiesett (hozzáteszem már vagy 6 éve robogózok is egy 100-as keeway-el, de a robogózás nem egyenlő a motorozással)
3. Min 75LE
4. megbízható legyen
5. Sport túra, vagy Naked
Mehet a keresés... kipróbáltam én egy jó pár típust Kawa ern6, Yamaha fazer6, Suzuki Bandit 650, GSR-600, Honda CBF600 és CBR600f4i na meg a Hornet és a VFR800

Mindben megvan a kellő dinamika ami nekem elég is lenne =re
Kényelmesnek nem mondanám mindet, de ami nekem kényelmes az neked lehet nem!
Aztán elgondolkoztam, hogy én a Hornet-en tanulgattam és elnézve azokat a gépeket amiket mind kiállnak meg átélnek, háát lehet nem nyúlnék mellé ha a Hornetra teszem a voksom...

Van még egy határ, vagyis a zsebed.. Igen kinek milyen mély? Én Max. 1 milliót szántam rá, de abban már az átírás meg biztosítás is benne legyen!

Bújtam a hirdetéseket, és emlékeztem hogy én egy 2000-es PC34-es Hornet-en vezettem
és én annál azért jóval fiatalabbat szerettem volna!
Megtetszettek a 03-04-es Hornet-ek, de mikor megláttam a 05-06-os szériát (fordított teló, digi műszerfal) Beleestem <3

1 hónap alatt megnéztem vagy 3-at, de nem győzött meg az állapotúak, arról nem is beszélve hogy olasz behozott romok voltak.
Aztán a közelemben felraktak egyet, gondoltam felhívom, egyeztetünk egy időpontot, mert még 1x nem mennék el Gyuláig ha nem muszáj (BP.-ről)

Mint kiderült, amit megnéztem az nem olasz, hanem Német volt (2012-ben lett honosítva nálunk)
Rendezett előélet meg német szerviz könyv, teli pecsétekkel (Én ebben nem hiszek, 5000 ft és lepecsételtetem neked akár a Ferrarit is a suzuki szalonban)
Állapota meggyőzött, az órája 24ezren állt, akár még hihető is, de nem azzal foglalkoztam!

Bocsánat a sok locsi-fecsitől!
Végre most jön az a rész amikor a MOTORról írok!

2005 CB600F Hornet


Motor: Pöcc-röff gázkar húzása nélkül indul! Közel 100LE bőőőven elég így kezdésnek, ez még az utolsó Karbis verzió, szóval még hozzá lehet nyúlni...
Nem szoktam szét pörgetni, általánosságban 3-5 ezer között használom (70kg vagyok, szóval nem vagyok Terminator) lehet ennek tudható be, de még 5.-ben is meg 6.-ban is megindul 4ezer-től.
6000 ezer fölött meg jön a kapaszkodás :) egészen 12.5ig

Váltó: Tipikus Honda... 1-be van egy "elviselhető" csattanása, de a többi fokozat csattanás mentesen megy, ez igaz a kuplung nélküli váltásra is!
Ehhez hozzátenném, hogy mikor megvettem a motort akkor volt benne olaj csere, nem tudta megmondani az előző tulaj, hogy milyen márkájú olajat rakatott bele és mivel akkor még ismerkedtem a géppel elfogadtam, hogy kicsit akadósabban működik a váltó.
De a következő szezonban sokan javasolták a Motul olajat a Hornethoz, szóval azt töltöttem bele 10w-40 5100. Az első 1-200km-en nem történt változás, aztán észrevettem ,hogy sokkal könnyebben és hangtalanul lehet vele váltani, sőt ami érdekes, hogy hidegen még 1.-be sincs hangja, de üzem melegen, se vészes a klattyanás amikor 1.-be rakom. szóval az olaj bevált, ezen nem is fogok változtatni!

Fék: Nem pályázok! Utcára tökéletes! Elől már a 2. tulaj kicserélte a betéteket
(Brembo) harap-lassul-megáll egy szóval JÓ! Hátul még a gyári Nissin betétek voltak, nem nagy vastagsággal, szóval azt én cseréltem ki (Brembó "7500ft) ha rendesen megtalpalom fog mint a szög!

Futómű: Fordított első telók nem állíthatók de nem valószínű hogy piszkáltam volna (szépek naaa) a gyári olaj-al "10w" nekem puhának tűnik, jövőre amúgy is teló olajat szeretnék cseréltetni és akkor 15w megy bele (állítólag kicsit keményebb lesz) Hátul 7 fokozatban állítható (erre azért ne vegyél mérget, mert lehet hogy tévedek)

Kormány: kipróbáltam más Horneten, hogy milyen a hosszabb kormánnyal vezetni, hááát
én megmaradok a gyári kormánynál, nekem azzal könnyebb és kényelmesebb a motor irányítása!

Gumi: Szerencsém volt, mert csak pár 100 km futott gumikkal vettem Bridgestone BT023, ami szerintem jó választás a Hornet-hez, túrához egész biztos!

Hang: Gyári dob van még rajta, de olyan 3ezer ig nagyon szép mély hangja van, utána már jön a megszokott visítás... (idővel egy Mivv X-cone lesz rajta)

Összességében nem tudok mibe belekötni, nem fogom egy 1000-es géphez hasonlítani
600-hoz képest pedig szerintem ma is megállja a helyét!
Fogyasztás nálam átlag 5 liter, minimum 4.3 volt, azt nem tudom hogy hoztam össze, max pedig 5.5 de akkor nagyon kapta az ívet...
900-ezerért hoztam el és megérte! Remélem még 2-3 szezont lehúzok vele, mert imádom :)

Kényelemről, szerintem nagyon kényelmes én gond nélkül megkerültem a Balatont és nem esett nehezemre a wc-re ülni este :D
Talán majd 1x átszabatom az ülést, hogy még komfortosabb legyen.

Hibalista

- Nálam még semmi! - Hátsó fékbetétet cseréltem, mert nem vártam meg míg fém a fémmel surlódik! - Olaj+ szűrők csere minden szezon előtt! - - Kiderült, hogy még a gyári fagyálló volt a motorban, és furcsa szemcsék voltak a hűtőben, és ezért átmostam és lecseréltem a fagyállót, de amúgy nem forrt a víz és azóta tiszta a hűtő!

Ide hordtam szervizbe

Én csinálom rajta az alapvető karbantartásokat!

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Majd akkor írok ide, ha el kell vinnem szerelőhöz...

Értékelése: 5

Képek a motoromról

Fenntartási költség (9) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 24000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 8000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 5 l
Előző motorja? Következő motorja? GSXR-750 K8 vagy GSX S-1000
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Honda

További ítéletek (1027 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.